LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
This paper reviews and investigates the analysis that exists in the construction of citizenship through popular education, leading to enhance opportunities for citizen participation through mass recognition of institutions designed to control the activity of their representatives as well as the lega...
- Autores:
-
Cardenas Hernandez, Carlos Alfonso
Bernal-Gómez, Daniel Rigoberto
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5730
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140
- Palabra clave:
- Democracy Governance popular participation
local development
political system
popular Education
Democracia Gobernabilidad
Participación popular
Desarrollo local
Sistema político
Educación popular
Démocratie Gouvernance
participation populaire
développement local
le système politique
l’éducation populaire
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 Principia Iuris
id |
SANTTOMAS2_8e04f53c60c578554ca3c9faf483e78a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5730 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Cardenas Hernandez, Carlos AlfonsoBernal-Gómez, Daniel Rigoberto2016-08-24http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140This paper reviews and investigates the analysis that exists in the construction of citizenship through popular education, leading to enhance opportunities for citizen participation through mass recognition of institutions designed to control the activity of their representatives as well as the legal tools to visualize their participatory action, both through direct and face exercise as interactive media.El presente artículo revisa e investiga el análisis que existe en la construcción de ciudadanía a través de la educación popular, que lleva a reforzar los espacios de participación ciudadana, a través del reconocimiento masivo de las instituciones diseñadas para ejercer control a la actividad de sus representantes, así como también de las herramientas jurídicas que permiten visibilizar su acción participativa, tanto por medio del ejercicio directo y presencial como por medios interactivos. Ce document examine et étudie l’analyse qui existe dans la construction de la citoyenneté par l’éducation populaire, conduisant à améliorer les possibilités de participation des citoyens à travers la reconnaissance de masse des institutions destinées à contrôler l’activité de leurs représentants ainsi que les outils juridiques pour visualiser leur action participative, à la fois grâce à l’exercice direct et le visage que les médias interactifs.application/pdfspaUniversidad Santo Tomas de Aquino Seccional Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140/1106Principia Iuris; Vol. 13 Núm. 26 (2016); 157-1700124-2067Derechos de autor 2016 Principia Iurishttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANATHE POPULAR EDUCATION POLICY AND CIVIC PARTICIPATIONLA POLITIQUE D’ÉDUCATION POPULAIRE ET PARTICIPATION CIVIQUEinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Democracy Governance popular participationlocal developmentpolitical systempopular EducationDemocracia GobernabilidadParticipación popularDesarrollo localSistema políticoEducación popularDémocratie Gouvernanceparticipation populairedéveloppement localle système politiquel’éducation populaire11634/5730oai:repository.usta.edu.co:11634/57302023-07-14 16:35:59.403metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
THE POPULAR EDUCATION POLICY AND CIVIC PARTICIPATION |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
LA POLITIQUE D’ÉDUCATION POPULAIRE ET PARTICIPATION CIVIQUE |
title |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
spellingShingle |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA Democracy Governance popular participation local development political system popular Education Democracia Gobernabilidad Participación popular Desarrollo local Sistema político Educación popular Démocratie Gouvernance participation populaire développement local le système politique l’éducation populaire |
title_short |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
title_full |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
title_fullStr |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
title_full_unstemmed |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
title_sort |
LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA |
dc.creator.fl_str_mv |
Cardenas Hernandez, Carlos Alfonso Bernal-Gómez, Daniel Rigoberto |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Cardenas Hernandez, Carlos Alfonso Bernal-Gómez, Daniel Rigoberto |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Democracy Governance popular participation local development political system popular Education |
topic |
Democracy Governance popular participation local development political system popular Education Democracia Gobernabilidad Participación popular Desarrollo local Sistema político Educación popular Démocratie Gouvernance participation populaire développement local le système politique l’éducation populaire |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Democracia Gobernabilidad Participación popular Desarrollo local Sistema político Educación popular |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Démocratie Gouvernance participation populaire développement local le système politique l’éducation populaire |
description |
This paper reviews and investigates the analysis that exists in the construction of citizenship through popular education, leading to enhance opportunities for citizen participation through mass recognition of institutions designed to control the activity of their representatives as well as the legal tools to visualize their participatory action, both through direct and face exercise as interactive media. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-08-24 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140/1106 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Principia Iuris; Vol. 13 Núm. 26 (2016); 157-170 0124-2067 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Principia Iuris |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Principia Iuris http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomas de Aquino Seccional Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026412745555968 |