LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA

This paper reviews and investigates the analysis that exists in the construction of citizenship through popular education, leading to enhance opportunities for citizen participation through mass recognition of institutions designed to control the activity of their representatives as well as the lega...

Full description

Autores:
Cardenas Hernandez, Carlos Alfonso
Bernal-Gómez, Daniel Rigoberto
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/5730
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140
Palabra clave:
Democracy Governance popular participation
local development
political system
popular Education
Democracia Gobernabilidad
Participación popular
Desarrollo local
Sistema político
Educación popular
Démocratie Gouvernance
participation populaire
développement local
le système politique
l’éducation populaire
Rights
License
Derechos de autor 2016 Principia Iuris
id SANTTOMAS2_8e04f53c60c578554ca3c9faf483e78a
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/5730
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Cardenas Hernandez, Carlos AlfonsoBernal-Gómez, Daniel Rigoberto2016-08-24http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140This paper reviews and investigates the analysis that exists in the construction of citizenship through popular education, leading to enhance opportunities for citizen participation through mass recognition of institutions designed to control the activity of their representatives as well as the legal tools to visualize their participatory action, both through direct and face exercise as interactive media.El presente artículo revisa e investiga el análisis que existe en la construcción de ciudadanía a través de la educación popular, que lleva a reforzar los espacios de participación ciudadana, a través del reconocimiento masivo de las instituciones diseñadas para ejercer control a la actividad de sus representantes, así como también de las herramientas jurídicas que permiten visibilizar su acción participativa, tanto por medio del ejercicio directo y presencial como por medios interactivos. Ce document examine et étudie l’analyse qui existe dans la construction de la citoyenneté par l’éducation populaire, conduisant à améliorer les possibilités de participation des citoyens à travers la reconnaissance de masse des institutions destinées à contrôler l’activité de leurs représentants ainsi que les outils juridiques pour visualiser leur action participative, à la fois grâce à l’exercice direct et le visage que les médias interactifs.application/pdfspaUniversidad Santo Tomas de Aquino Seccional Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140/1106Principia Iuris; Vol. 13 Núm. 26 (2016); 157-1700124-2067Derechos de autor 2016 Principia Iurishttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANATHE POPULAR EDUCATION POLICY AND CIVIC PARTICIPATIONLA POLITIQUE D’ÉDUCATION POPULAIRE ET PARTICIPATION CIVIQUEinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Democracy Governance popular participationlocal developmentpolitical systempopular EducationDemocracia GobernabilidadParticipación popularDesarrollo localSistema políticoEducación popularDémocratie Gouvernanceparticipation populairedéveloppement localle système politiquel’éducation populaire11634/5730oai:repository.usta.edu.co:11634/57302023-07-14 16:35:59.403metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv THE POPULAR EDUCATION POLICY AND CIVIC PARTICIPATION
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv LA POLITIQUE D’ÉDUCATION POPULAIRE ET PARTICIPATION CIVIQUE
title LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
spellingShingle LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
Democracy Governance popular participation
local development
political system
popular Education
Democracia Gobernabilidad
Participación popular
Desarrollo local
Sistema político
Educación popular
Démocratie Gouvernance
participation populaire
développement local
le système politique
l’éducation populaire
title_short LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
title_full LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
title_fullStr LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
title_full_unstemmed LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
title_sort LA EDUCACIÓN POPULAR Y LA PARTICIPACIÓN POLÍTICA CIUDADANA
dc.creator.fl_str_mv Cardenas Hernandez, Carlos Alfonso
Bernal-Gómez, Daniel Rigoberto
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Cardenas Hernandez, Carlos Alfonso
Bernal-Gómez, Daniel Rigoberto
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Democracy Governance popular participation
local development
political system
popular Education
topic Democracy Governance popular participation
local development
political system
popular Education
Democracia Gobernabilidad
Participación popular
Desarrollo local
Sistema político
Educación popular
Démocratie Gouvernance
participation populaire
développement local
le système politique
l’éducation populaire
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Democracia Gobernabilidad
Participación popular
Desarrollo local
Sistema político
Educación popular
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Démocratie Gouvernance
participation populaire
développement local
le système politique
l’éducation populaire
description This paper reviews and investigates the analysis that exists in the construction of citizenship through popular education, leading to enhance opportunities for citizen participation through mass recognition of institutions designed to control the activity of their representatives as well as the legal tools to visualize their participatory action, both through direct and face exercise as interactive media.
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-08-24
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/piuris/article/view/1140/1106
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Principia Iuris; Vol. 13 Núm. 26 (2016); 157-170
0124-2067
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Principia Iuris
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Principia Iuris
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomas de Aquino Seccional Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026412745555968