Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga
This article shares the results of a research project entitled "Diagnostic Study of Teacher Training and Development at the University of Santo Tomas Bucaramanga", which was developed in order to establish the impact that teacher training programs conducted at the institution have had in t...
- Autores:
-
López Rodríguez, Nelly Milady
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/35826
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/145
http://hdl.handle.net/11634/35826
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación
id |
SANTTOMAS2_5b3da011661a829dc5282547e76497ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/35826 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
López Rodríguez, Nelly Milady2021-09-24T13:03:37Z2021-09-24T13:03:37Z2012-07-01http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/14510.15332/erdi.v2i2.145http://hdl.handle.net/11634/35826This article shares the results of a research project entitled "Diagnostic Study of Teacher Training and Development at the University of Santo Tomas Bucaramanga", which was developed in order to establish the impact that teacher training programs conducted at the institution have had in the teaching exercise, the appropriation of curriculum management tools, educational and pedagogical research, publications and production of educational materials among others, actions that reflect the skills taught at the institution. The significance of the results is that they have become a reference to create the Institutional System of Continuing Teacher Training at the USTA SIFOPP Bucaramanga, led by the Academic Administration through the Center for Studies in Education Bucaramanga, within the duration of the development plan 2010-2013.Este artículo comparte los resultados de la investigación titulada “Estudio Diagnóstico de la Formación y el Desarrollo Docente en la Universidad Santo Tomas Seccional Bucaramanga”, la cual fue realizada con el propósito de establecer el impacto que los programas de formación docente realizados en la institución han tenido en la práctica del ejercicio de la docencia, la apropiación de las herramientas de gestión curricular, la investigación educativa y pedagógica, las publicaciones y la producción de materiales educativos entre otros, acciones que dan cuenta de la cualificación docente en la institución. La importancia de los resultados obtenidos redunda en que estos se han constituido en un referente contextual para la creación del Sistema Institucional de Formación Permanente del Profesorado SIFOPP en la USTA Seccional Bucaramanga, liderado por la Vicerrectoría Académica a través del Centro de Estudios en Educación Seccional Bucaramanga, dentro de la vigencia del plan de desarrollo 2010-2013. application/pdfspaUniversidad Santo Tomás seccional Bucaramangahttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/145/176Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 2 (2012); 37-562389-97192256-151XDerechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional BucaramangaA look at the teacher development and teacher training at the University of Santo Tomas, Bucaramangainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb111634/35826oai:repository.usta.edu.co:11634/358262023-07-14 16:28:46.516metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
A look at the teacher development and teacher training at the University of Santo Tomas, Bucaramanga |
title |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
spellingShingle |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
title_short |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
title_full |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
title_fullStr |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
title_full_unstemmed |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
title_sort |
Una mirada al Desarrollo Docente y la formación del profesorado en la Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
dc.creator.fl_str_mv |
López Rodríguez, Nelly Milady |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
López Rodríguez, Nelly Milady |
description |
This article shares the results of a research project entitled "Diagnostic Study of Teacher Training and Development at the University of Santo Tomas Bucaramanga", which was developed in order to establish the impact that teacher training programs conducted at the institution have had in the teaching exercise, the appropriation of curriculum management tools, educational and pedagogical research, publications and production of educational materials among others, actions that reflect the skills taught at the institution. The significance of the results is that they have become a reference to create the Institutional System of Continuing Teacher Training at the USTA SIFOPP Bucaramanga, led by the Academic Administration through the Center for Studies in Education Bucaramanga, within the duration of the development plan 2010-2013. |
publishDate |
2012 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2012-07-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:37Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-09-24T13:03:37Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/145 10.15332/erdi.v2i2.145 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/35826 |
url |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/145 http://hdl.handle.net/11634/35826 |
identifier_str_mv |
10.15332/erdi.v2i2.145 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/145/176 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Espiral, Revista de Docencia e Investigación; Vol. 2 Núm. 2 (2012); 37-56 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2389-9719 2256-151X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás seccional Bucaramanga |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026360918638592 |