Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’

This article analyzes the business plan structure for ‘Serendipia Wooman’, a Colombian venture that promotes learning environments for personal development, promoting female empowerment through self­knowledge processes by means of the Wooman methodology. The value proposition is mainly based, in thi...

Full description

Autores:
Gonzáles Bahamón, Paula Marcela
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/41498
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cife/article/view/6136
http://hdl.handle.net/11634/41498
Palabra clave:
education
well­being
self­knowledge and female empowerment
Wooman methodology
productivity
educación
bienestar
autoconocimiento y empoderamiento femenino
metodología Wooman
productividad
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SANTTOMAS2_5267866888f9be9cfc16800cf7762609
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/41498
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Gonzáles Bahamón, Paula Marcela2022-01-18T20:33:33Z2022-01-18T20:33:33Z2021-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cife/article/view/613610.15332/22484914.6136http://hdl.handle.net/11634/41498This article analyzes the business plan structure for ‘Serendipia Wooman’, a Colombian venture that promotes learning environments for personal development, promoting female empowerment through self­knowledge processes by means of the Wooman methodology. The value proposition is mainly based, in this methodology, on self­knowledge ―physical, mental, emotional and existential― that integrates the different phases of the month through the feminine and lunar cycle, and that allows expressing the maximum personal potential, as well as visualizing better results in the different areas of life. On the other hand, it seeks the creation of a female community of empowerment, this, by hiring certified transformation agents with the profile to implement this methodology. ‘Serendipia Wooman’ seeks, initially, to have a positive impact on the quality of life of women living in Bogota between the ages of 20 and 40. The model has considered key factors such as macroeconomic variables that influence the projections; likewise, all the inputs required to develop a sales analysis in number of units and in money, sales costs and operating expenses have been taken into account, in order to obtain a clear income statement that shows the net profit. In addition, from the operating flow, it is sought to know the month in which the investment required for the beginning of the commercial activity can be recovered.Este artículo analiza la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’, un emprendimiento colombiano que fomenta ambientes de aprendizaje para el desarrollo personal, impulsando el empoderamiento femenino a través de procesos de autoconocimiento por medio de la metodología Wooman. La promesa de valor se fundamenta, principalmente, en esta metodología, que se basa en un autoconocimiento ―físico, mental, emocional y existencial― que integra las diferentes fases del mes a través del ciclo femenino y lunar, y que permite expresar el máximo potencial personal, así como visualizar mejores resultados en las diferentes áreas de la vida. Por otra parte, se busca la creación de una comunidad femenina de empoderamiento, esto, mediante la contratación de agentes de transformación certificadas y con el perfil para implementar dicha metodología. ‘Serendipia Wooman’ busca, inicialmente, impactar positivamente en la calidad de vida de mujeres residentes en Bogotá que se encuentren en un rango de edades entre los 20 y los 40 años. En el modelo se han considerado factores clave como las variables macroeconómicas que influyen en las proyecciones; asimismo, se han tenido en cuenta todos los inputs que se requieren para desarrollar un análisis de venta en número de unidades y en dinero, costos de ventas y gastos operativos, con el fin de obtener un estado de resultados claro que muestre la utilidad neta. Además, a partir del flujo operativo, se busca saber cuál es el mes en el que se puede llegar a recuperar la inversión requerida para el inicio de la actividad comercial.application/pdfspaUniversidad Santo Tomáshttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cife/article/view/6136/6116Revista CIFE: Lecturas de Economía Social; Vol. 23 Núm. 38 (2021)Revista CIFE: Lecturas de Economía Social; Vol. 23 No. 38 (2021)2248-49140124-3551Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’Analysis of the business plan structure for ‘Serendipia Wooman’info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1educationwell­beingself­knowledge and female empowermentWooman methodologyproductivityeducaciónbienestarautoconocimiento y empoderamiento femeninometodología Woomanproductividadhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41498oai:repository.usta.edu.co:11634/414982023-07-14 15:30:59.971metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Analysis of the business plan structure for ‘Serendipia Wooman’
title Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
spellingShingle Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
education
well­being
self­knowledge and female empowerment
Wooman methodology
productivity
educación
bienestar
autoconocimiento y empoderamiento femenino
metodología Wooman
productividad
title_short Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
title_full Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
title_fullStr Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
title_full_unstemmed Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
title_sort Análisis de la estructura del plan de negocio para ‘Serendipia Wooman’
dc.creator.fl_str_mv Gonzáles Bahamón, Paula Marcela
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Gonzáles Bahamón, Paula Marcela
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv education
well­being
self­knowledge and female empowerment
Wooman methodology
productivity
topic education
well­being
self­knowledge and female empowerment
Wooman methodology
productivity
educación
bienestar
autoconocimiento y empoderamiento femenino
metodología Wooman
productividad
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv educación
bienestar
autoconocimiento y empoderamiento femenino
metodología Wooman
productividad
description This article analyzes the business plan structure for ‘Serendipia Wooman’, a Colombian venture that promotes learning environments for personal development, promoting female empowerment through self­knowledge processes by means of the Wooman methodology. The value proposition is mainly based, in this methodology, on self­knowledge ―physical, mental, emotional and existential― that integrates the different phases of the month through the feminine and lunar cycle, and that allows expressing the maximum personal potential, as well as visualizing better results in the different areas of life. On the other hand, it seeks the creation of a female community of empowerment, this, by hiring certified transformation agents with the profile to implement this methodology. ‘Serendipia Wooman’ seeks, initially, to have a positive impact on the quality of life of women living in Bogota between the ages of 20 and 40. The model has considered key factors such as macroeconomic variables that influence the projections; likewise, all the inputs required to develop a sales analysis in number of units and in money, sales costs and operating expenses have been taken into account, in order to obtain a clear income statement that shows the net profit. In addition, from the operating flow, it is sought to know the month in which the investment required for the beginning of the commercial activity can be recovered.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-01-01
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-01-18T20:33:33Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-01-18T20:33:33Z
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cife/article/view/6136
10.15332/22484914.6136
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/41498
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cife/article/view/6136
http://hdl.handle.net/11634/41498
identifier_str_mv 10.15332/22484914.6136
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cife/article/view/6136/6116
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Revista CIFE: Lecturas de Economía Social; Vol. 23 Núm. 38 (2021)
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Revista CIFE: Lecturas de Economía Social; Vol. 23 No. 38 (2021)
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2248-4914
0124-3551
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026210844344320