¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica?
Long before the Games of the XXXIII Olympiad were awarded to the city of Paris in 2024, the Ministry of National Education, Higher Education, and Research (MENESR) deployed different large-scale programs to support the nomination through the Year of Sport from School to University (2015-2016) or the...
- Autores:
-
Monnin, Éric
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41913
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6638
http://hdl.handle.net/11634/41913
- Palabra clave:
- Olympism
Generation 2024
education system
label
programs
Paris 2024
olimpismo
Generación 2024
sistema educativo
etiqueta
programas
París 2024
olimpismo
Geração 2024
sistema educativo
título
programas
Paris 2024
- Rights
- License
- Derechos de autor 2021 Autores/as
id |
SANTTOMAS2_4d5e41b995d4f9438241e04d71930659 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/41913 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Is the Institutionalization of Olympic Education Conceivable? |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
É possível conceber uma institucionalização da educação olímpica? |
title |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
spellingShingle |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? Olympism Generation 2024 education system label programs Paris 2024 olimpismo Generación 2024 sistema educativo etiqueta programas París 2024 olimpismo Geração 2024 sistema educativo título programas Paris 2024 |
title_short |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
title_full |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
title_fullStr |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
title_full_unstemmed |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
title_sort |
¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica? |
dc.creator.fl_str_mv |
Monnin, Éric |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Monnin, Éric |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Olympism Generation 2024 education system label programs Paris 2024 |
topic |
Olympism Generation 2024 education system label programs Paris 2024 olimpismo Generación 2024 sistema educativo etiqueta programas París 2024 olimpismo Geração 2024 sistema educativo título programas Paris 2024 |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
olimpismo Generación 2024 sistema educativo etiqueta programas París 2024 |
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv |
olimpismo Geração 2024 sistema educativo título programas Paris 2024 |
description |
Long before the Games of the XXXIII Olympiad were awarded to the city of Paris in 2024, the Ministry of National Education, Higher Education, and Research (MENESR) deployed different large-scale programs to support the nomination through the Year of Sport from School to University (2015-2016) or the Year of Olympism from School to University (2016-2017). As the Ministry points out, the aim is to link the practice of sport to an educational, cultural, or civic ambition based on Olympism and its values. Since the designation of Paris as the host city for the Games of the Olympiad (September 13, 2017), the organizing committee has proposed the implementation of educational tools in the school and university system, as well as the Generation 2024 label aimed at encouraging the development of structuring projects or the participation in events promoting the Olympics and Paralympics. For a host city, this is a real opportunity to promote and develop education through the Olympic Games. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-07-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T22:03:18Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T22:03:18Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6638 10.15332/25005421.6638 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/41913 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6638 http://hdl.handle.net/11634/41913 |
identifier_str_mv |
10.15332/25005421.6638 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6638/6304 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 Núm. 2 (2021); 71-112 |
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv |
Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; v. 14 n. 2 (2021); 71-112 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 No. 2 (2021); 71-112 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-5421 1657-107X |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Autores/as |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Autores/as https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Coedición Universidad Nacional Abierta y a Distancia y Universidad Santo Tomás |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026235765850112 |
spelling |
Monnin, Éric2022-01-18T22:03:18Z2022-01-18T22:03:18Z2021-07-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/663810.15332/25005421.6638http://hdl.handle.net/11634/41913Long before the Games of the XXXIII Olympiad were awarded to the city of Paris in 2024, the Ministry of National Education, Higher Education, and Research (MENESR) deployed different large-scale programs to support the nomination through the Year of Sport from School to University (2015-2016) or the Year of Olympism from School to University (2016-2017). As the Ministry points out, the aim is to link the practice of sport to an educational, cultural, or civic ambition based on Olympism and its values. Since the designation of Paris as the host city for the Games of the Olympiad (September 13, 2017), the organizing committee has proposed the implementation of educational tools in the school and university system, as well as the Generation 2024 label aimed at encouraging the development of structuring projects or the participation in events promoting the Olympics and Paralympics. For a host city, this is a real opportunity to promote and develop education through the Olympic Games.Mucho antes de que los Juegos de la XXXIII Olimpiada se adjudicaran a la ciudad de París en 2024, el Ministerio de Educación Nacional, Enseñanza Superior e Investigación (MENESR) desplegó varios programas de gran envergadura para apoyar la candidatura mediante el Año del deporte de la escuela a la universidad (2015-2016) o el Año del olimpismo de la escuela a la universidad (2016-2017). Como señala el Ministerio, se trata de vincular la práctica del deporte a una ambición educativa, cultural o cívica basada en el olimpismo y sus valores. Desde la designación de París como ciudad anfitriona de los Juegos de la Olimpiada (13 de septiembre de 2017), el comité organizador ha propuesto la aplicación de herramientas educativas en el sistema escolar y universitario, así como la etiqueta Generación 2024 destinada a fomentar el desarrollo de proyectos de estructuración o la participación en eventos de promoción de las olimpiadas y paralimpiadas. Para una ciudad anfitriona, esta es una oportunidad real de promover y desarrollar la educación a través de los Juegos Olímpicos.Muito antes que a edição xxxiii dos Jogos Olímpicos fosse concedida à cidade de Paris em 2024, o Ministério de Educação Nacional, Ensino Superior e Pesquisa (menesr, na sigla em francês) lançou vários programas de grande peso para apoiar a candidatura por meio do Ano do esporte da escola à universidade (2015-2016) ou o Ano do olimpismo da escola à universidade (2016-2017). Como indica o Ministério, trata-se de vincular a prática do esporte a uma ambição educativa, cultural ou cívica baseada no olimpismo e seus valores. Desde a designação de Paris como cidade-sede dos Jogos Olímpicos (13 de setembro de 2017), o comitê organizador propôs a aplicação de ferramentas educativas no sistema escolar e universitário, bem como o título Geração 2024 destinado a fomentar o desenvolvimento de projetos de estruturação ou a participação em eventos de promoção das Olimpíadas e Paraolimpíadas. Para uma cidade-sede, essa é uma oportunidade real de promover e desenvolver a educação por meio dos Jogos Olímpicos.application/pdfspaCoedición Universidad Nacional Abierta y a Distancia y Universidad Santo Tomáshttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6638/6304Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 Núm. 2 (2021); 71-112Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; v. 14 n. 2 (2021); 71-112Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 No. 2 (2021); 71-1122500-54211657-107XDerechos de autor 2021 Autores/ashttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2¿Es concebible una institucionalización de la educación olímpica?Is the Institutionalization of Olympic Education Conceivable?É possível conceber uma institucionalização da educação olímpica?info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1OlympismGeneration 2024education systemlabelprogramsParis 2024olimpismoGeneración 2024sistema educativoetiquetaprogramasParís 2024olimpismoGeração 2024sistema educativotítuloprogramasParis 202411634/41913oai:repository.usta.edu.co:11634/419132023-07-14 16:16:51.242metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |