Simulaciones físicas implementando python y blender
This article present the results obtained in the denominated project of investigation: Simulations of classic mechanics with the implementation of free software, like tool for the learning of mechanical physics in the students of electronic engineering and systems of the University of the Llanos. A...
- Autores:
-
Porras, Hernan
Jiménez López, Andrés
Jesús Arias Hernández, Jesús
arrios, Oscar
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/15824
- Palabra clave:
- Blender
Engine Game
Logic Game
Cross-platform
Python
Simulation
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Game Engine
Game Logic
Multiplataforma
Python
Simulación
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Gama Logic
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Pitão
Simulação
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- License
- Derechos de autor 2019 Ingenio Magno
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Porras, HernanJiménez López, AndrésJesús Arias Hernández, Jesúsarrios, Oscar2018-01-02http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/1641This article present the results obtained in the denominated project of investigation: Simulations of classic mechanics with the implementation of free software, like tool for the learning of mechanical physics in the students of electronic engineering and systems of the University of the Llanos. A method for the external communication of Python and Blender is explained Engine Game by means of Socket, that corresponds to a method for the interchange of data low between two programs, so that an object in Blender can be controlled Engine Game with an external code of Python, granting like result the simulation in 3D of some phenomena of classic physics. This it is a result of investigation of the group of Dynamic Systems of the University of the Llanos.Este artículo presenta los resultados obtenidos en el proyecto de investigación denominado: Simulaciones de mecánica clásica con la implementación de software libre, como herramienta para elaprendizaje de física mecánica en los estudiantes de ingeniería electrónica y de sistemas de la Universidad de los Llanos. Se explica un método para la comunicación externa de Python y Blender Game Engine mediante Socket, que corresponde a un método para el intercambio de ujo de datos entre dos programas, de forma tal que se pueda controlar un objeto en Blender Game Engine con un código externo de Python, otorgando como resultado la simulación en 3D de algunos fenómenos de física clásica. Este es un resultado de investigación del grupo de Sistemas Dinámicos de la Universidad de los Llanos.Este artigo apresenta os resultados do projeto de pesquisa chamado: Simulações de mecânica clásica com a implementação do software livre, como uma ferramenta para aprender mecânica física estudante de engenharia eletrônica e sistemas da Universidade de lhanos. Explica-se um método para a comunicação externa Pitão e de Blender Gama Ferramenta por Socket, que corresponde um método para a troca de fluxos de dados entre dois programas, de modo que possa-se controlar um objeto em Blender Gama Ferramenta com um código externo de Pitão, como resultado a simulação 3D de cerca de fenómenos de física clássica. Este é o resultado de investigação do grupo de Sistemas Dinâmicos da Universidade de que é de nível.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Seccional Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/1641/1499Ingenio Magno; Vol. 9 Núm. 1 (2018): Ingenio Magno vol. 9-1; 10-232422-23992145-9282Derechos de autor 2019 Ingenio Magnohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Simulaciones físicas implementando python y blenderPhysical simulations implementing python and blenderLiquidificador e simulações phyton e blenderinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1BlenderEngine GameLogic GameCross-platformPythonSimulationBlenderGame EngineGame LogicMultiplataformaPythonSimulaciónBlenderGama FerramentaGama LogicMultiplataformaPitãoSimulação11634/15824oai:repository.usta.edu.co:11634/158242023-07-14 16:37:40.768metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
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This article present the results obtained in the denominated project of investigation: Simulations of classic mechanics with the implementation of free software, like tool for the learning of mechanical physics in the students of electronic engineering and systems of the University of the Llanos. A method for the external communication of Python and Blender is explained Engine Game by means of Socket, that corresponds to a method for the interchange of data low between two programs, so that an object in Blender can be controlled Engine Game with an external code of Python, granting like result the simulation in 3D of some phenomena of classic physics. This it is a result of investigation of the group of Dynamic Systems of the University of the Llanos. |
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