Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación
The research identified the perception of the relationship between mathematics and computer science, and how the Khan Academy helps study in these areas. The mathematical and computing relationship, fundamental in the development of new technologies, must be taught with a constructivist and connecti...
- Autores:
-
LASSO CARDONA, LUIS ADRIAN
Conde Rodriguez, Karen Natalia
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41882
- Palabra clave:
- ICT
RAE
STEM
mathematics
computing
computer programming
constructivism
connectivism
TIC.
RAE
STEM
matemáticas
computación
programación de computadoras
constructivismo
conectivismo
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_3ee5f4e6eaae1af55c73c0e46eff0270 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/41882 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
LASSO CARDONA, LUIS ADRIANConde Rodriguez, Karen Natalia2021-01-28https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/577710.15332/25005421.5777The research identified the perception of the relationship between mathematics and computer science, and how the Khan Academy helps study in these areas. The mathematical and computing relationship, fundamental in the development of new technologies, must be taught with a constructivist and connectivist approach, and supported by ICT, seeking for the student to develop from an early age their abilities and interest in STEM careers. It is concluded that the use of Khan Academy was very positive, showing that for 83% of the students the tool managed to solve many of their questions. Likewise, for 67%, the topics covered in the selected courses allowed them to learn or reinforce their knowledge, and for 82%, the platform obtained a score between 4 and 5 points of acceptance in the use of the platformLa investigación identifico la percepción acerca de la relación entre las matemáticas y las ciencias de la computación, y como Khan Academy ayuda al estudio en estas áreas. La relación matemática y computación, fundamental en el desarrollo de nuevas tecnologías, debe ser impartida con enfoque constructivista y conectivista, y apoyada en TIC buscando que el estudiante desarrolle desde muy temprana edad sus capacidades y el interés hacia carreras STEM. Se concluye que el uso de Khan Academy fue muy positivo, mostrando que para el 83% de los estudiantes la herramienta logro resolver gran parte de sus interrogantes. Así mismo, para el 67%, los temas tratados en los cursos seleccionados le permitieron aprender o reforzar sus conocimientos, y para el 82%, la plataforma obtuvo una calificación entre 4 y 5 puntos de aceptación en el uso de la plataformaA pesquisa identificou a percepção da relação entre matemática e ciência da computação e como a Khan Academy ajuda a estudar nessas áreas. A relação matemática e computacional, fundamental no desenvolvimento de novas tecnologias, deve ser ensinada com uma abordagem construtivista e conectivista, e apoiada pelas TIC, buscando que o aluno desenvolva desde tenra idade suas habilidades e interesse nas carreiras STEM. Conclui-se que o uso da Khan Academy foi muito positivo, mostrando que para 83% dos alunos a ferramenta conseguiu resolver muitas de suas perguntas. Da mesma forma, para 67%, os tópicos abordados nos cursos selecionados permitiram aprender ou reforçar seus conhecimentos e, para 82%, a plataforma obteve uma pontuação entre 4 e 5 pontos de aceitação no uso da plataformaapplication/pdfspaCoedición Universidad Nacional Abierta y a Distancia y Universidad Santo Tomáshttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/5777/6059Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 Núm. 1 (2021); 225 - 250Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; v. 14 n. 1 (2021); 225 - 250Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 No. 1 (2021); 225 - 2502500-54211657-107XKhan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programaciónKhan Academy as a tool in learning mathematics and programminginfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1ICTRAESTEMmathematicscomputingcomputer programmingconstructivismconnectivismTIC.RAESTEMmatemáticascomputaciónprogramación de computadorasconstructivismoconectivismohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41882oai:repository.usta.edu.co:11634/418822023-07-14 16:37:45.699metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Khan Academy as a tool in learning mathematics and programming |
title |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
spellingShingle |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación ICT RAE STEM mathematics computing computer programming constructivism connectivism TIC. RAE STEM matemáticas computación programación de computadoras constructivismo conectivismo |
title_short |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
title_full |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
title_fullStr |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
title_full_unstemmed |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
title_sort |
Khan Academy como herramienta en el aprendizaje de las matemáticas y la programación |
dc.creator.fl_str_mv |
LASSO CARDONA, LUIS ADRIAN Conde Rodriguez, Karen Natalia |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
LASSO CARDONA, LUIS ADRIAN Conde Rodriguez, Karen Natalia |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
ICT RAE STEM mathematics computing computer programming constructivism connectivism |
topic |
ICT RAE STEM mathematics computing computer programming constructivism connectivism TIC. RAE STEM matemáticas computación programación de computadoras constructivismo conectivismo |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
TIC. RAE STEM matemáticas computación programación de computadoras constructivismo conectivismo |
description |
The research identified the perception of the relationship between mathematics and computer science, and how the Khan Academy helps study in these areas. The mathematical and computing relationship, fundamental in the development of new technologies, must be taught with a constructivist and connectivist approach, and supported by ICT, seeking for the student to develop from an early age their abilities and interest in STEM careers. It is concluded that the use of Khan Academy was very positive, showing that for 83% of the students the tool managed to solve many of their questions. Likewise, for 67%, the topics covered in the selected courses allowed them to learn or reinforce their knowledge, and for 82%, the platform obtained a score between 4 and 5 points of acceptance in the use of the platform |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-01-28 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/5777 10.15332/25005421.5777 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/5777 |
identifier_str_mv |
10.15332/25005421.5777 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/5777/6059 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 Núm. 1 (2021); 225 - 250 |
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv |
Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; v. 14 n. 1 (2021); 225 - 250 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 14 No. 1 (2021); 225 - 250 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-5421 1657-107X |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Coedición Universidad Nacional Abierta y a Distancia y Universidad Santo Tomás |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026328841650176 |