Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física
In this article, original research on COVID‑19 and physical education were analyzed to find fields of action and present key aspects to be considered by university teachers dedicated to teaching physical activity. The faculty has engaged to carry out teaching practices in basic education in Mexico,...
- Autores:
-
Hall-López, Javier Arturo
Ochoa-Martínez, Paulina Yesica
Alarcón Meza, Edgar Ismael
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40078
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/6464
http://hdl.handle.net/11634/40078
- Palabra clave:
- physical activity
coronavirus
university
actividad física
coronavirus
universidad
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_3a856defee817c96154b7a9bf784da12 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/40078 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Hall-López, Javier ArturoOchoa-Martínez, Paulina YesicaAlarcón Meza, Edgar Ismael2022-01-18T16:33:31Z2022-01-18T16:33:31Z2021-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/646410.15332/2422474X.6464http://hdl.handle.net/11634/40078In this article, original research on COVID‑19 and physical education were analyzed to find fields of action and present key aspects to be considered by university teachers dedicated to teaching physical activity. The faculty has engaged to carry out teaching practices in basic education in Mexico, considering alternatives such as curricular adaptation, the alternative crisis of sedentary lifestyle and obesity in Mexico with the COVID‑19 pandemic, and physical activity with moderate to vigorous intensity as an essential and permanent part of the physical education class.En este artículo se analizaron investigaciones originales sobre el covid‑19 y la educación física para hallar campos de acción y exponer puntos clave que puede considerar el profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la actividad física. El profesorado se ha vinculado para realizar prácticas docentes en la educación básica en México, considerando alternativas como la adecuación curricular, la crisis alterna de sedentarismo y obesidad en México con la pandemia por covid‑19, y la actividad física con intensidad moderada a vigorosa como parte esencial y permanente de la clase de educación física.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotáhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/6464/6129Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Ejercicio físico y salud; 4-13Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 11 No. 1 (2021): Physical exercise and health; 4-132422-474X2248-4418Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación físicaAlternatives during COVID-19 for university professors dedicated to teaching physical educationArtículo evaluado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1physical activitycoronavirusuniversityactividad físicacoronavirusuniversidadhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/40078oai:repository.usta.edu.co:11634/400782023-07-14 16:00:28.546metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Alternatives during COVID-19 for university professors dedicated to teaching physical education |
title |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
spellingShingle |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física physical activity coronavirus university actividad física coronavirus universidad |
title_short |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
title_full |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
title_fullStr |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
title_full_unstemmed |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
title_sort |
Alternativas durante el covid-19, para profesorado universitario dedicado a la enseñanza de la educación física |
dc.creator.fl_str_mv |
Hall-López, Javier Arturo Ochoa-Martínez, Paulina Yesica Alarcón Meza, Edgar Ismael |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Hall-López, Javier Arturo Ochoa-Martínez, Paulina Yesica Alarcón Meza, Edgar Ismael |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
physical activity coronavirus university |
topic |
physical activity coronavirus university actividad física coronavirus universidad |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
actividad física coronavirus universidad |
description |
In this article, original research on COVID‑19 and physical education were analyzed to find fields of action and present key aspects to be considered by university teachers dedicated to teaching physical activity. The faculty has engaged to carry out teaching practices in basic education in Mexico, considering alternatives such as curricular adaptation, the alternative crisis of sedentary lifestyle and obesity in Mexico with the COVID‑19 pandemic, and physical activity with moderate to vigorous intensity as an essential and permanent part of the physical education class. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-01-01 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:33:31Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:33:31Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo evaluado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/6464 10.15332/2422474X.6464 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/40078 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/6464 http://hdl.handle.net/11634/40078 |
identifier_str_mv |
10.15332/2422474X.6464 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/6464/6129 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 11 Núm. 1 (2021): Ejercicio físico y salud; 4-13 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 11 No. 1 (2021): Physical exercise and health; 4-13 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2422-474X 2248-4418 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026411322638336 |