El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)
The author makes an analysis of the educational model developed by the National Apprenticeship Service —SENA— institution with a long tradition in the training of technicians and technologists in various areas of accounting practice. It emphasizes the relationship between the curricular design and t...
- Autores:
-
Cita, Ángela
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41260
- Palabra clave:
- Competences
Accounting Education
Apprentices
Instructors
Pedagogical model
International Financial Reporting Standards
Competencias
Educación Contable
Aprendices
Instructores
Modelo Pedagógico
Normas Internacionales de Información Financiera
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_33ad1e00f1c0ea5ca37622fc817810ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/41260 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Cita, Ángela2017-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/492310.15332/s0124-5805.2017.0028.03The author makes an analysis of the educational model developed by the National Apprenticeship Service —SENA— institution with a long tradition in the training of technicians and technologists in various areas of accounting practice. It emphasizes the relationship between the curricular design and the realities of the apprentices of the institution, and how they respond to problems that are not addressed or identified in professional training programs.La autora hace una presentación analítica del modelo educativo desarrollado por el Servicio Nacional de Aprendizaje -SENA- institución con una larga trayectoria en la formación de técnicos y tecnólogos en diversas áreas de la práctica contable. Hace énfasis en la relación existente entre el diseño curricular y las realidades de los aprendices de la institución, y como estos responden a problemas que no se abordan o identifican en los programas de formación profesional.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923/pdf10.15332/25005278.4923Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 47-58Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 47-58Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 47-58Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 47-582500-52780124-5805El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA)The Accounting Educational Model in National Learning Service (SENA)Artículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1CompetencesAccounting EducationApprenticesInstructorsPedagogical modelInternational Financial Reporting StandardsCompetenciasEducación ContableAprendicesInstructoresModelo PedagógicoNormas Internacionales de Información Financierahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/41260oai:repository.usta.edu.co:11634/412602023-07-14 15:30:37.81metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The Accounting Educational Model in National Learning Service (SENA) |
title |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
spellingShingle |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) Competences Accounting Education Apprentices Instructors Pedagogical model International Financial Reporting Standards Competencias Educación Contable Aprendices Instructores Modelo Pedagógico Normas Internacionales de Información Financiera |
title_short |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
title_full |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
title_fullStr |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
title_full_unstemmed |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
title_sort |
El modelo educativo contable en el servicio nacional de aprendizaje (SENA) |
dc.creator.fl_str_mv |
Cita, Ángela |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Cita, Ángela |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Competences Accounting Education Apprentices Instructors Pedagogical model International Financial Reporting Standards |
topic |
Competences Accounting Education Apprentices Instructors Pedagogical model International Financial Reporting Standards Competencias Educación Contable Aprendices Instructores Modelo Pedagógico Normas Internacionales de Información Financiera |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Competencias Educación Contable Aprendices Instructores Modelo Pedagógico Normas Internacionales de Información Financiera |
description |
The author makes an analysis of the educational model developed by the National Apprenticeship Service —SENA— institution with a long tradition in the training of technicians and technologists in various areas of accounting practice. It emphasizes the relationship between the curricular design and the realities of the apprentices of the institution, and how they respond to problems that are not addressed or identified in professional training programs. |
publishDate |
2017 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2017-01-01 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923 10.15332/s0124-5805.2017.0028.03 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923 |
identifier_str_mv |
10.15332/s0124-5805.2017.0028.03 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/activos/article/view/4923/pdf 10.15332/25005278.4923 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 15 No. 28 (2017); 47-58 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 15 Núm. 28 (2017); 47-58 |
dc.relation.citationissue.fra.fl_str_mv |
Revista Activos; Vol. 15 No 28 (2017); 47-58 |
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv |
Revista Activos; v. 15 n. 28 (2017); 47-58 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2500-5278 0124-5805 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026412599803904 |