Los ingenieros docentes y el medioambiente
A proposal for the formation of teachers and students in didactic processes at the Faculty of Civil Engineering University of St. Thomas, in the city of Tunja is presented. The goal is to promote the commitment to pedagogy, didactics and the responsibility with the environment. The project aims at t...
- Autores:
-
Perico, Nestor
Perico-Martínez, Néstor Rafael
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5042
- Palabra clave:
- teacher formation
learning by doing
student formation
pedagogy
Formación de docentes
aprender haciendo
formación de estudiantes
pedagogía
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 L'esprit Ingénieux
id |
SANTTOMAS2_2fd6850bc60bd74e23a451d4fe73a5b8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5042 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Perico, NestorPerico-Martínez, Néstor Rafael2016-11-03http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/lingenieux/article/view/1235A proposal for the formation of teachers and students in didactic processes at the Faculty of Civil Engineering University of St. Thomas, in the city of Tunja is presented. The goal is to promote the commitment to pedagogy, didactics and the responsibility with the environment. The project aims at the transformation of subjects and to produce changes in education activities to generate reflection, appropiation and new actions in accordance with the process of “learning by doing.” With the methodology of participatory research-action in education, new proposals are formulated in the formation of teachers and students. Finally, preliminary results are presented about the main didactic method used for projectsEn este artículo se presenta una propuesta para la formación de docentes y estudiantes de la Facultad de Ingeniería Civil de la Universidad Santo Tomás, seccional Tunja, mediante procesos didácticos. Se busca promover el compromiso con la pedagogía y la didáctica, así como la responsabilidad con el medioambiente. El proyecto pretende la transformación de los sujetos y producir cambios en los procesos educativos, para generar actividades de reflexión, apropiación y nuevas acciones de acuerdo con el proceso de “aprender haciendo”. Con la metodología de investigación-acción participativa en educación se formulan propuestas de formación docente y estudiantil, y luego se presentan resultados parciales del proceso de la investigación que se está desarrollando. Finalmente se da cuenta de la principal didáctica utilizada sobre el método por proyectos. application/pdfspaUniversidad Santo Tomás - Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/lingenieux/article/view/1235/1206L'esprit Ingénieux; Vol. 5 Núm. 1 (2014): L'esprit Ingénieux 52145-9274Derechos de autor 2016 L'esprit Ingénieuxhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Los ingenieros docentes y el medioambienteLos ingenieros docentes y el medioambienteinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1teacher formationlearning by doingstudent formationpedagogyFormación de docentesaprender haciendoformación de estudiantespedagogía11634/5042oai:repository.usta.edu.co:11634/50422023-07-14 16:32:52.284metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
title |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
spellingShingle |
Los ingenieros docentes y el medioambiente teacher formation learning by doing student formation pedagogy Formación de docentes aprender haciendo formación de estudiantes pedagogía |
title_short |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
title_full |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
title_fullStr |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
title_full_unstemmed |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
title_sort |
Los ingenieros docentes y el medioambiente |
dc.creator.fl_str_mv |
Perico, Nestor Perico-Martínez, Néstor Rafael |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Perico, Nestor Perico-Martínez, Néstor Rafael |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
teacher formation learning by doing student formation pedagogy |
topic |
teacher formation learning by doing student formation pedagogy Formación de docentes aprender haciendo formación de estudiantes pedagogía |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Formación de docentes aprender haciendo formación de estudiantes pedagogía |
description |
A proposal for the formation of teachers and students in didactic processes at the Faculty of Civil Engineering University of St. Thomas, in the city of Tunja is presented. The goal is to promote the commitment to pedagogy, didactics and the responsibility with the environment. The project aims at the transformation of subjects and to produce changes in education activities to generate reflection, appropiation and new actions in accordance with the process of “learning by doing.” With the methodology of participatory research-action in education, new proposals are formulated in the formation of teachers and students. Finally, preliminary results are presented about the main didactic method used for projects |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2016-11-03 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/lingenieux/article/view/1235 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/lingenieux/article/view/1235 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/lingenieux/article/view/1235/1206 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
L'esprit Ingénieux; Vol. 5 Núm. 1 (2014): L'esprit Ingénieux 5 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2145-9274 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 L'esprit Ingénieux |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 L'esprit Ingénieux http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás - Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026205575249920 |