El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)

This article discusses how consists demand and supply of goods and services to meet the needs of couples formed by double income no kids called Dink segment. Also review some studies in Colombia and Mexico, to do qualitative methodology was implemented by interviewing 30 couples of different ages an...

Full description

Autores:
Roldán-Piragua, Laura
Martínez-Rodríguez, Indira Faisury
Otero-Gómez, María Cristina
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/5106
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153
Palabra clave:
Supply
demand
Double income no kids Dink
Oferta
demanda
Doble ingreso sin hijos Dink
Une offre
une demande
une Double recette sans des enfants Dink
Rights
License
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id SANTTOMAS2_27528f7f868aae95db19a169e4bc1842
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/5106
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Roldán-Piragua, LauraMartínez-Rodríguez, Indira FaisuryOtero-Gómez, María Cristina2016-08-26http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153This article discusses how consists demand and supply of goods and services to meet the needs of couples formed by double income no kids called Dink segment. Also review some studies in Colombia and Mexico, to do qualitative methodology was implemented by interviewing 30 couples of different ages and socioeconomic levels. Similarly informa- tion and response with hotels, restaurants and construction, compared to the emergen- ce of these segments are met. The study was conducted in Villavicencio with the aim of characterizing the behavior of consumption of the Dink couples, so that local companies can identify business opportunities designed to meet the needs and expectations of that segment.Este artículo expone la forma como está constituida la demanda y la oferta de bienes y servicios destinados a satisfacer las necesi- dades del segmento conformado por parejas con doble ingreso sin hijos conocidas como Dink. También reseña algunos estudios rea- lizados en Colombia y en México, para ello, se implementó la metodología cualitativa, entrevistando a 30 parejas de diferentes edades y niveles socioeconómicos. De igual forma, se conoció la información y respuesta que tienen los hoteles, restaurantes y las constructoras, frente al surgimiento de es- tos segmentos. El estudio fue realizado en Villavicencio con el objetivo de caracterizar los comportamientos de consumo de las parejas Dink, de tal manera que las empresas locales puedan identificar oportunidades de negocios tendientes a satisfacer las nece- sidades, y expectativas de dicho segmento.Cet article expose la forme dans laquelle est constituée la demande et l’offre de biens et de services destinés à satisfaire les nécessi-tés du segment conformé par des paires avecune double recette sans des enfants connues comme Dink. Il rédige le signalement aussi de quelques études réalisées en Colombie et en Mexique, pour cela la méthodologie qualitative a été mise en application, ayant une entrevue à 30 paires de différents âges et de niveaux socio-économiques. Soyez égal une forme a connu l’information et la réponse qu’ont les hôtels, les restaurants et les constructrices, en face du surgissement de ces segments. L’étude a été réalisée dans Villavicencio avec l’objectif de caractériser les comportements de consommation des paires Dink, tellement que les entreprises locales peuvent identifier les opportunités d’affaires tendantes de satisfaire les néces-sités, et des attentes du dit segment.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153/1119In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 105-1192422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1SupplydemandDouble income no kids DinkOfertademandaDoble ingreso sin hijos DinkUne offreune demandeune Double recette sans des enfants Dink11634/5106oai:repository.usta.edu.co:11634/51062023-07-14 16:33:15.006metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
title El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
spellingShingle El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
Supply
demand
Double income no kids Dink
Oferta
demanda
Doble ingreso sin hijos Dink
Une offre
une demande
une Double recette sans des enfants Dink
title_short El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
title_full El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
title_fullStr El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
title_full_unstemmed El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
title_sort El mercado en el segmento de las parejas sin hijos en Villavicencio (Colombia)
dc.creator.fl_str_mv Roldán-Piragua, Laura
Martínez-Rodríguez, Indira Faisury
Otero-Gómez, María Cristina
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Roldán-Piragua, Laura
Martínez-Rodríguez, Indira Faisury
Otero-Gómez, María Cristina
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Supply
demand
Double income no kids Dink
topic Supply
demand
Double income no kids Dink
Oferta
demanda
Doble ingreso sin hijos Dink
Une offre
une demande
une Double recette sans des enfants Dink
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Oferta
demanda
Doble ingreso sin hijos Dink
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Une offre
une demande
une Double recette sans des enfants Dink
description This article discusses how consists demand and supply of goods and services to meet the needs of couples formed by double income no kids called Dink segment. Also review some studies in Colombia and Mexico, to do qualitative methodology was implemented by interviewing 30 couples of different ages and socioeconomic levels. Similarly informa- tion and response with hotels, restaurants and construction, compared to the emergen- ce of these segments are met. The study was conducted in Villavicencio with the aim of characterizing the behavior of consumption of the Dink couples, so that local companies can identify business opportunities designed to meet the needs and expectations of that segment.
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-08-26
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1153/1119
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 105-119
2422-2151
2011-9836
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026127108210688