Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
A route by the power is made in the educative institution, without the pretension to demonstrate a species of genealogy of this one, rather, the track in institutional and daily spaces like the school is followed to, combined with a theoretical view inspired by the social Construccionism. The power...
- Autores:
-
Cañón Ortiz, Óscar Enrique
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2007
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40250
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219
http://hdl.handle.net/11634/40250
- Palabra clave:
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
SANTTOMAS2_22cabedf48c4f2699172fc773c0deb4b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/40250 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Cañón Ortiz, Óscar Enrique2022-01-18T16:46:19Z2022-01-18T16:46:19Z2007-06-21https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/21910.15332/s1794-9998.2007.0001.08http://hdl.handle.net/11634/40250A route by the power is made in the educative institution, without the pretension to demonstrate a species of genealogy of this one, rather, the track in institutional and daily spaces like the school is followed to, combined with a theoretical view inspired by the social Construccionism. The power is understood here like a relational device that crosses the educative as a whole through the narration of the educating agent who puts between parentheses the narrative of the student. Keywords: Socialization, Education, Relation, Power, Instituted, Resignification, Ideology, Young person, Deficit.Se realiza un recorrido por el poder en la institución educativa, sin la pretensión de evidenciar una especie de genealogía de éste; más bien, se le sigue la pista en espacios institucionales y cotidianos, como la escuela, combinados con una mirada teórica inspirada en el construccionismo social. El poder se comprende aquí como un dispositivo relacional que atraviesa lo educativo a través de la narración del agente educador que pone entre paréntesis la narrativa del estudiante.Palabras clave: Socialización, Educación, Relación, Poder, Instituyente, Instituido, Resignificación, Ideología, Joven, Déficit.application/pdftext/htmlspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/355https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/356Diversitas; Vol. 3 Núm. 1 (2007); 121-139Diversitas; Vol. 3 No. 1 (2007); 121-1392256-30671794-9998Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-socialPower and institutionalization in the classic high school: echoes of a psychosocial investigationArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/40250oai:repository.usta.edu.co:11634/402502023-07-14 16:01:53.121metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Power and institutionalization in the classic high school: echoes of a psychosocial investigation |
title |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
spellingShingle |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
title_short |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
title_full |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
title_fullStr |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
title_full_unstemmed |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
title_sort |
Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social |
dc.creator.fl_str_mv |
Cañón Ortiz, Óscar Enrique |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Cañón Ortiz, Óscar Enrique |
description |
A route by the power is made in the educative institution, without the pretension to demonstrate a species of genealogy of this one, rather, the track in institutional and daily spaces like the school is followed to, combined with a theoretical view inspired by the social Construccionism. The power is understood here like a relational device that crosses the educative as a whole through the narration of the educating agent who puts between parentheses the narrative of the student. Keywords: Socialization, Education, Relation, Power, Instituted, Resignification, Ideology, Young person, Deficit. |
publishDate |
2007 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2007-06-21 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:46:19Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T16:46:19Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219 10.15332/s1794-9998.2007.0001.08 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/40250 |
url |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219 http://hdl.handle.net/11634/40250 |
identifier_str_mv |
10.15332/s1794-9998.2007.0001.08 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/355 https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/356 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Diversitas; Vol. 3 Núm. 1 (2007); 121-139 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Diversitas; Vol. 3 No. 1 (2007); 121-139 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2256-3067 1794-9998 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026179261235200 |