Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social

A route by the power is made in the educative institution, without the pretension to demonstrate a species of genealogy of this one, rather, the track in institutional and daily spaces like the school is followed to, combined with a theoretical view inspired by the social Construccionism. The power...

Full description

Autores:
Cañón Ortiz, Óscar Enrique
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2007
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40250
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219
http://hdl.handle.net/11634/40250
Palabra clave:
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SANTTOMAS2_22cabedf48c4f2699172fc773c0deb4b
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/40250
network_acronym_str SANTTOMAS2
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Cañón Ortiz, Óscar Enrique2022-01-18T16:46:19Z2022-01-18T16:46:19Z2007-06-21https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/21910.15332/s1794-9998.2007.0001.08http://hdl.handle.net/11634/40250A route by the power is made in the educative institution, without the pretension to demonstrate a species of genealogy of this one, rather, the track in institutional and daily spaces like the school is followed to, combined with a theoretical view inspired by the social Construccionism. The power is understood here like a relational device that crosses the educative as a whole through the narration of the educating agent who puts between parentheses the narrative of the student. Keywords: Socialization, Education, Relation, Power, Instituted, Resignification, Ideology, Young person, Deficit.Se realiza un recorrido por el poder en la institución educativa, sin la pretensión de evidenciar una especie de genealogía de éste; más bien, se le sigue la pista en espacios institucionales y cotidianos, como la escuela, combinados con una mirada teórica inspirada en el construccionismo social. El poder se comprende aquí como un dispositivo relacional que atraviesa lo educativo a través de la narración del agente educador que pone entre paréntesis la narrativa del estudiante.Palabras clave: Socialización, Educación, Relación, Poder, Instituyente, Instituido, Resignificación, Ideología, Joven, Déficit.application/pdftext/htmlspaUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiahttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/355https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/356Diversitas; Vol. 3 Núm. 1 (2007); 121-139Diversitas; Vol. 3 No. 1 (2007); 121-1392256-30671794-9998Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-socialPower and institutionalization in the classic high school: echoes of a psychosocial investigationArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/40250oai:repository.usta.edu.co:11634/402502023-07-14 16:01:53.121metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Power and institutionalization in the classic high school: echoes of a psychosocial investigation
title Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
spellingShingle Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
title_short Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
title_full Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
title_fullStr Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
title_full_unstemmed Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
title_sort Poder e institucionalización en el bachillerato clásico: ecos de una investigación psico-social
dc.creator.fl_str_mv Cañón Ortiz, Óscar Enrique
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Cañón Ortiz, Óscar Enrique
description A route by the power is made in the educative institution, without the pretension to demonstrate a species of genealogy of this one, rather, the track in institutional and daily spaces like the school is followed to, combined with a theoretical view inspired by the social Construccionism. The power is understood here like a relational device that crosses the educative as a whole through the narration of the educating agent who puts between parentheses the narrative of the student. Keywords: Socialization, Education, Relation, Power, Instituted, Resignification, Ideology, Young person, Deficit.
publishDate 2007
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2007-06-21
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-01-18T16:46:19Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-01-18T16:46:19Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo revisado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219
10.15332/s1794-9998.2007.0001.08
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/40250
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219
http://hdl.handle.net/11634/40250
identifier_str_mv 10.15332/s1794-9998.2007.0001.08
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/355
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/219/356
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Diversitas; Vol. 3 Núm. 1 (2007); 121-139
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Diversitas; Vol. 3 No. 1 (2007); 121-139
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2256-3067
1794-9998
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá, Colombia
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1782026179261235200