INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE
Universities require for their development integrating databases to support decision making in this way the teacher evaluation improved the relationship with the students, allowing them to be more competitive, improving internal processes, minimizing costs and increasing profits, this is how the h...
- Autores:
-
Ruiz-Quintero, Iris Nancy
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5137
- Palabra clave:
- Business Intelligence
Data Warehouse
Data Mining
Educational Evaluation
Inteligencia de Negocios
Bodega de Datos
Minería de Datos
Evaluación Docente
Une intelligence d’Affaires
une Cave de Données
un travail des mines de Données
d’Évaluation Enseignante
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id |
SANTTOMAS2_1d755d39f2607c8edc5dc894a23038f3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5137 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
title |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
spellingShingle |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE Business Intelligence Data Warehouse Data Mining Educational Evaluation Inteligencia de Negocios Bodega de Datos Minería de Datos Evaluación Docente Une intelligence d’Affaires une Cave de Données un travail des mines de Données d’Évaluation Enseignante |
title_short |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
title_full |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
title_fullStr |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
title_full_unstemmed |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
title_sort |
INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTE |
dc.creator.fl_str_mv |
Ruiz-Quintero, Iris Nancy |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Ruiz-Quintero, Iris Nancy |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Business Intelligence Data Warehouse Data Mining Educational Evaluation |
topic |
Business Intelligence Data Warehouse Data Mining Educational Evaluation Inteligencia de Negocios Bodega de Datos Minería de Datos Evaluación Docente Une intelligence d’Affaires une Cave de Données un travail des mines de Données d’Évaluation Enseignante |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Inteligencia de Negocios Bodega de Datos Minería de Datos Evaluación Docente |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Une intelligence d’Affaires une Cave de Données un travail des mines de Données d’Évaluation Enseignante |
description |
Universities require for their development integrating databases to support decision making in this way the teacher evaluation improved the relationship with the students, allowing them to be more competitive, improving internal processes, minimizing costs and increasing profits, this is how the holy Tomas University branch Tunja has used the draft business Intelligence process for Teacher evaluation, which allows its executives to use the data Warehouse and OLAP technology in the analysis of information generated by the databases, once implemented concluded to do academic track individual teachers, schools and the university in general detailing its behavior for each of your Items and features.Data mining algorithms is seeking “knowledge” of different data bases with history teachers during their University course. The purpose of knowledge is preventing the Executives on irregular situations, anomalies and even negative events not detected early. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-03-07 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1056 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1056 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1056/1022 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 8 Núm. 1 (2015); 206-214 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026167547592704 |
spelling |
Ruiz-Quintero, Iris Nancy2016-03-07http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1056Universities require for their development integrating databases to support decision making in this way the teacher evaluation improved the relationship with the students, allowing them to be more competitive, improving internal processes, minimizing costs and increasing profits, this is how the holy Tomas University branch Tunja has used the draft business Intelligence process for Teacher evaluation, which allows its executives to use the data Warehouse and OLAP technology in the analysis of information generated by the databases, once implemented concluded to do academic track individual teachers, schools and the university in general detailing its behavior for each of your Items and features.Data mining algorithms is seeking “knowledge” of different data bases with history teachers during their University course. The purpose of knowledge is preventing the Executives on irregular situations, anomalies and even negative events not detected early.Las universidades requieren para su evolución la integración de las Bases de datos como apoyo en la toma de decisiones, de esta manera en la evaluación docente mejoró la relación con los estudiantes, permitiendo ser más competitivos, mejorando los procesos internos, minimizando costos e incrementando utilidades, es así como la Universidad Santo Tomás, Seccional Tunja ha empleado el proyecto de Inteligencia de negocios al proceso de evaluación Docente, que permite a sus Directivos utilizar la tecnología Data Warehouse y Olap en el análisis de Información generadas por las Bases de datos, una vez implementado se concluyó que se puede hacer seguimiento académico a cada uno de los docentes, de las facultades y de la universidad en general detallando su comportamiento por cada uno de sus Ítems y características.La minería de Datos consiste de algoritmos que buscan “conocimiento” de diferentes bases de Datos que tienen la historia de los docentes durante su transcurso por la Universidad. El objetivo del conocimiento es prevenir a los Directivos sobre situaciones irregulares, anomalías e incluso acontecimientos negativos no detectados con anticipación.Les universités requièrent pour son évolution l’intégration des Bases de données comme appui dans la prise de décisions de cette façon dans l’évaluation enseignante j’améliore la relation avec les étudiants, en permettant d’être plus compétitifs, en améliorant les processus internes, en minimisant des prix et en augmentant des utilités, il est ainsi que l’Université Saint Tomas seccional Tunja a employé le projet d’Intelligence d’affaires au processus d’évaluation Enseignante, qui permet à ses Cadres dirigeants d’utiliser la technologie Date Warehouse et Olap dans l’analyse d’Information générées par les Bases de données, une fois mis en application on a fini que l’on peut faire un suivi académique à chacun des enseignants, des facultés et de l’université en général en détaillant son comportement par chacun de ses Articles et des caractéristiques.Le travail des mines de Données consiste des algorithmes qui cherchent “la connaissance” de différentes bases de Données qui ont l’histoire des enseignants durant son cours à l’Université. L’objectif de la connaissance est de prévenir les Cadres dirigeants sur des situations irrégulières, des anomalies et inclus des événements négatifs non détectés d’avance.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1056/1022In Vestigium Ire; Vol. 8 Núm. 1 (2015); 206-2142422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2INTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTEINTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTEINTELIGENCIA DE NEGOCIOS AL PROCESO DE LA EVALUACION DOCENTEinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Business IntelligenceData WarehouseData MiningEducational EvaluationInteligencia de NegociosBodega de DatosMinería de DatosEvaluación DocenteUne intelligence d’Affairesune Cave de Donnéesun travail des mines de Donnéesd’Évaluation Enseignante11634/5137oai:repository.usta.edu.co:11634/51372023-07-14 16:33:36.692metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |