Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república
Public and private organizations are carrying out standardization processes that allow the application of different industrial engineering tools to eliminate activities that don’t add value. In the case of the Senate of the Republic, which is committed to the proper management of the waste generated...
- Autores:
-
Torres Camargo, Laura Alexandra
Riaño Gutierrez, Luz Dary
Fuentes Rojas, Ever Ángel
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41672
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/2307
http://hdl.handle.net/11634/41672
- Palabra clave:
- procedures
standardization
time
indicators
waste
procedimientos
estandarización
tiempos
indicadores
residuos
procedimento
padronização
tempo
indicadores
resíduos
- Rights
- License
- Derechos de autor 2021 Ingenio Magno
id |
SANTTOMAS2_192c25cda68307719c24ed664915762e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/41672 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Standardization of the civil works process in the senate of the republic |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
Padronização do processo de obras civis no senado da república |
title |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
spellingShingle |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república procedures standardization time indicators waste procedimientos estandarización tiempos indicadores residuos procedimento padronização tempo indicadores resíduos |
title_short |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
title_full |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
title_fullStr |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
title_full_unstemmed |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
title_sort |
Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la república |
dc.creator.fl_str_mv |
Torres Camargo, Laura Alexandra Riaño Gutierrez, Luz Dary Fuentes Rojas, Ever Ángel |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Torres Camargo, Laura Alexandra Riaño Gutierrez, Luz Dary Fuentes Rojas, Ever Ángel |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
procedures standardization time indicators waste |
topic |
procedures standardization time indicators waste procedimientos estandarización tiempos indicadores residuos procedimento padronização tempo indicadores resíduos |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
procedimientos estandarización tiempos indicadores residuos |
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv |
procedimento padronização tempo indicadores resíduos |
description |
Public and private organizations are carrying out standardization processes that allow the application of different industrial engineering tools to eliminate activities that don’t add value. In the case of the Senate of the Republic, which is committed to the proper management of the waste generated in civil works and part of the processes of continuous improvement, standardization is proposed based on a diagnosis of the current situation and the search of the procedures that are performed. For the development of the project, we worked a mixed background investigation, since it offers the possibility of generating calculations to express quantifiable results and we performed the description of the data obtained. We gave fulfilment to mentioned items and an analysis of the current situation is made, the documentation is carried out and six quantifiable indicators are proposed. Three procedures are proposed which the necessary formats for the management and final disposal of the waste generated are included, the times are addressed through experts and the impact evaluation is made using the logical framework matrix where the three most important achievements in the development of the project. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-07-26 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-01-18T21:47:57Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-18T21:47:57Z |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/2307 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11634/41672 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/2307 http://hdl.handle.net/11634/41672 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/2307/1962 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Ingenio Magno; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Ingenio Magno vol. 12-1; 25-36 |
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv |
2422-2399 2145-9282 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Ingenio Magno |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Ingenio Magno http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Seccional Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026278914752512 |
spelling |
Torres Camargo, Laura AlexandraRiaño Gutierrez, Luz DaryFuentes Rojas, Ever Ángel2022-01-18T21:47:57Z2022-01-18T21:47:57Z2021-07-26http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/2307http://hdl.handle.net/11634/41672Public and private organizations are carrying out standardization processes that allow the application of different industrial engineering tools to eliminate activities that don’t add value. In the case of the Senate of the Republic, which is committed to the proper management of the waste generated in civil works and part of the processes of continuous improvement, standardization is proposed based on a diagnosis of the current situation and the search of the procedures that are performed. For the development of the project, we worked a mixed background investigation, since it offers the possibility of generating calculations to express quantifiable results and we performed the description of the data obtained. We gave fulfilment to mentioned items and an analysis of the current situation is made, the documentation is carried out and six quantifiable indicators are proposed. Three procedures are proposed which the necessary formats for the management and final disposal of the waste generated are included, the times are addressed through experts and the impact evaluation is made using the logical framework matrix where the three most important achievements in the development of the project.Las organizaciones públicas y privadas están realizando procesos de estandarización que permiten aplicar diferentes herramientas de la ingeniería industrial para la eliminación de las actividades que no agregan valor. En el caso del Senado de la República, que están comprometidos con el manejo adecuado de los residuos generados en las obras civiles y como parte de los procesos de mejoramiento continuo, se plantea la estandarización a partir de un diagnóstico de la situación actual y el levantamiento de los procedimientos que se realizan. Para el desarrollo del proyecto se trabajó una investigación de enfoque mixto, ya que brinda la posibilidad de generar cálculos para expresar resultados cuantificables y se realiza la descripción de los datos obtenidos. Para dar cumplimiento a lo expuesto se hace el análisis de la situación actual, se realiza la documentación y se proponen seis indicadores cuantificables. Se plantean tres procedimientos dentro de los cuales se incluyen los formatos necesarios para el manejo y disposición final de los residuos generados, se abordan los tiempos a través de expertos y se hace la evaluación de impacto utilizando la matriz de marco lógico en donde se establecen los tres logros más importantes en el desarrollo del proyecto.As organizações públicas e privadas estão realizando processos de padronização que permitam aplicar deferentes ferramentas da engenharia industrial para a eliminação atividades que não somem valor. Para o caso do Senado da República, que estejam comprometidos com a gestão dos resíduos que deixam as obras civis, e com parte de processos de melhora continua, a padronização é proposta a partir do diagnóstico da situação atual e do levantamento dos procedimentos realizados. Para o desenvolvimento do projeto, foi feita uma pesquisa com um foco misturado, uma vez que oferece a possibilidade de obter os cálculos, para assim, obter resultados quantificáveis e fazer a descrição dos dados obtidos. Para o cumprimento ao anterior, procede-se à análise da situação atual, se faz a documentação e a proposição de seis indicadores quantificáveis. São propostos três procedimentos dentro dos quais se incluem os formatos precisos para a gestão e disposição final dos resíduos gerados, se faz a medição por meio dos expertos e se tem a avaliação do impacto utilizando a matriz do quadro lógico, onde estão as maiores três conquistas no desenvolvimento do projeto. application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Seccional Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/2307/1962Ingenio Magno; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Ingenio Magno vol. 12-1; 25-362422-23992145-9282Derechos de autor 2021 Ingenio Magnohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Estandarización del proceso de obras civiles en el senado de la repúblicaStandardization of the civil works process in the senate of the republicPadronização do processo de obras civis no senado da repúblicainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1proceduresstandardizationtimeindicatorswasteprocedimientosestandarizacióntiemposindicadoresresiduosprocedimentopadronizaçãotempoindicadoresresíduos11634/41672oai:repository.usta.edu.co:11634/416722023-07-14 16:37:42.015metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |