El proyecto en la investigación formativa
This article puts in a nutshell what is expressed in a book with a similar title, developed by the authors and is also being published. In this paper develops a way to structure formative research projects in which special emphasis on the problem description with facts, figures and statistics for cl...
- Autores:
-
Perico, Nestor
Caro-Camargo, Carlos
Garavito, Laura Natalia
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/5194
- Palabra clave:
- Reflexive formation
Human Impact
Formative Research
Project
Formación reflexiva
Impacto humano
Investigación formativa
Proyecto
Une Formation réfléchissante
l’Impact humain
une Recherche formative
Je Projette
- Rights
- License
- Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire
id |
SANTTOMAS2_0f27be459f341e3d30c6195757617900 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/5194 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Perico, NestorCaro-Camargo, CarlosGaravito, Laura Natalia2016-08-26http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156This article puts in a nutshell what is expressed in a book with a similar title, developed by the authors and is also being published. In this paper develops a way to structure formative research projects in which special emphasis on the problem description with facts, figures and statistics for clarity in its approach is made. Steps are then presented to relate the history and state of the art and how to properly prepare project justification, emphasizing the human, social and environmental impact is required. Also presents a way to develop objectives, ingredients and the importance of checking the feasibility of the project is explained. Likewise, the central aspects relate to develop the theoretical framework, the methodological framework and the budget timeline. Finally, the way the literature and how to present the citations is made is explained.El presente artículo pone en pocas palabras lo expresado en un libro con título similar, elaborado por los autores y que está en proceso de publicación igualmente. En el presente escrito se desarrolla una forma para estructurar proyectos de investigación formativa, en el que se hace especial énfasis en la descripción del problema con datos, cifras o estadísticas para obtener claridad en su planteamiento. Luego se presentan los pasos para relacionar los antecedentes y el estado del arte y se precisa la forma de elaborar de manera apropiada la justificación del proyecto, privilegiando el impacto humano, social y ambiental. Igual- mente, se presenta una forma de elaborar los objetivos, con sus componentes y se explica la importancia de verificar la factibilidad del proyecto. Así mismo, se relacionan los aspectos centrales para elaborar el marco teórico, el marco metodológico y el presupuesto con el cronograma. Por último, se explica la forma en que se elabora la bibliografía y la forma de presentar las citas bibliográficas.L’article présent met en peu de mots l’exprimé à un livre avec un titre similaire, élaboré par les auteurs et qui est dans un processus de publication également. Dans le présent écrit une forme se développe pour structurer des projets de recherche formative, dans qu’une emphase spéciale est faite dans la description du problème avec données, des chiffres ou les statistiques pour obtenir une clarté dans son établissement. Tout de sui- te les pas se présentent pour rattacher les antécédents et l’état de l’art et on a besoin de la forme d’élaborer d’une manière appro- priée la justification du projet, en privilégiant l’impact humain, social et environnemental. On présente également une forme d’élaborer les objectifs, avec ses composants et il ex- plique l’importance de vérifier la faisabilité du projet. De même, les aspects centraux se rattachent pour élaborer le cadre théorique, le cadre méthodologique et le budget avec le chronogramme. Finalement, s’explique la forme dans laquelle est élaborée la bi- bliographie et la forme de présenter les rendez-vous bibliographiques.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156/1122In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 166-1742422-21512011-9836Derechos de autor 2016 In Vestigium Irehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2El proyecto en la investigación formativaEl proyecto en la investigación formativaEl proyecto en la investigación formativainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Reflexive formationHuman ImpactFormative ResearchProjectFormación reflexivaImpacto humanoInvestigación formativaProyectoUne Formation réfléchissantel’Impact humainune Recherche formativeJe Projette11634/5194oai:repository.usta.edu.co:11634/51942023-07-14 16:33:58.521metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El proyecto en la investigación formativa |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
El proyecto en la investigación formativa |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
El proyecto en la investigación formativa |
title |
El proyecto en la investigación formativa |
spellingShingle |
El proyecto en la investigación formativa Reflexive formation Human Impact Formative Research Project Formación reflexiva Impacto humano Investigación formativa Proyecto Une Formation réfléchissante l’Impact humain une Recherche formative Je Projette |
title_short |
El proyecto en la investigación formativa |
title_full |
El proyecto en la investigación formativa |
title_fullStr |
El proyecto en la investigación formativa |
title_full_unstemmed |
El proyecto en la investigación formativa |
title_sort |
El proyecto en la investigación formativa |
dc.creator.fl_str_mv |
Perico, Nestor Caro-Camargo, Carlos Garavito, Laura Natalia |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Perico, Nestor Caro-Camargo, Carlos Garavito, Laura Natalia |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Reflexive formation Human Impact Formative Research Project |
topic |
Reflexive formation Human Impact Formative Research Project Formación reflexiva Impacto humano Investigación formativa Proyecto Une Formation réfléchissante l’Impact humain une Recherche formative Je Projette |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Formación reflexiva Impacto humano Investigación formativa Proyecto |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Une Formation réfléchissante l’Impact humain une Recherche formative Je Projette |
description |
This article puts in a nutshell what is expressed in a book with a similar title, developed by the authors and is also being published. In this paper develops a way to structure formative research projects in which special emphasis on the problem description with facts, figures and statistics for clarity in its approach is made. Steps are then presented to relate the history and state of the art and how to properly prepare project justification, emphasizing the human, social and environmental impact is required. Also presents a way to develop objectives, ingredients and the importance of checking the feasibility of the project is explained. Likewise, the central aspects relate to develop the theoretical framework, the methodological framework and the budget timeline. Finally, the way the literature and how to present the citations is made is explained. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-08-26 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1156/1122 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 9 Núm. 1 (2015); 166-174 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 In Vestigium Ire http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026227562840064 |