Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca
The study refers to an applied research in the municipality of Silvania, whose objective was to determine the social, economic and cultural characteristics that define the enterprising woman in the municipality of Silvania, department of Cundinamarca; from a random sample of 50 women, who, at the da...
- Autores:
-
Ferla Silva, Luz Merly
Rodríguez Moscoso, Claudia Milena
Gutiérrez Castaño, Olga Liliana
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/29558
- Palabra clave:
- female entrepreneurship
social and economic characterization
entrepreneurial profile
Silvania
emprendimiento femenino
caracterización social y económica
perfil emprendedor
silvania
entreprenariat féminin
caractérisation sociale et économique
profil entrepreneurial
Silvanie
empreendedorismo feminino
caracterização social e económica
perfil empresarial
Silvânia
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
id |
SANTTOMAS2_08b61bbf5b58890ce1a6d7a867410d54 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/29558 |
network_acronym_str |
SANTTOMAS2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Characterization of the profile of the entrepreneurial woman of the municipality of Silvania |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
Caractérisation du profil de la femme entrepreneur de la municipalité de Silvania |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
Caracterização do perfil da mulher empreendedora do município da Silvânia |
title |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
spellingShingle |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca female entrepreneurship social and economic characterization entrepreneurial profile Silvania emprendimiento femenino caracterización social y económica perfil emprendedor silvania entreprenariat féminin caractérisation sociale et économique profil entrepreneurial Silvanie empreendedorismo feminino caracterização social e económica perfil empresarial Silvânia |
title_short |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
title_full |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
title_fullStr |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
title_full_unstemmed |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
title_sort |
Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, Cundinamarca |
dc.creator.fl_str_mv |
Ferla Silva, Luz Merly Rodríguez Moscoso, Claudia Milena Gutiérrez Castaño, Olga Liliana |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Ferla Silva, Luz Merly Rodríguez Moscoso, Claudia Milena Gutiérrez Castaño, Olga Liliana |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
female entrepreneurship social and economic characterization entrepreneurial profile Silvania |
topic |
female entrepreneurship social and economic characterization entrepreneurial profile Silvania emprendimiento femenino caracterización social y económica perfil emprendedor silvania entreprenariat féminin caractérisation sociale et économique profil entrepreneurial Silvanie empreendedorismo feminino caracterização social e económica perfil empresarial Silvânia |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
emprendimiento femenino caracterización social y económica perfil emprendedor silvania |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
entreprenariat féminin caractérisation sociale et économique profil entrepreneurial Silvanie |
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv |
empreendedorismo feminino caracterização social e económica perfil empresarial Silvânia |
description |
The study refers to an applied research in the municipality of Silvania, whose objective was to determine the social, economic and cultural characteristics that define the enterprising woman in the municipality of Silvania, department of Cundinamarca; from a random sample of 50 women, who, at the date of the study, had a business, some formalized and others without managing their Unique Tax Registration -RUT-. The basic instrument used was an interview accompanied by a survey designed for microentrepreneurs in the urban area of the municipality, generating a descriptive approach and at the same time, with an exploratory approach, since no studies were made on the subject. Among the results found, it is reflected the lack of knowledge that women microentrepreneurs have in relation to government programs to support entrepreneurship and on the other hand, the importance and motivation to obtain training to strengthen sustainable strategies for their businesses. |
publishDate |
2020 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-08-17 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022/1777 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
In Vestigium Ire; Vol. 14 Núm. 1 (2020); 27-40 2422-2151 2011-9836 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Santo Tomás Tunja |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1782026243191865344 |
spelling |
Ferla Silva, Luz MerlyRodríguez Moscoso, Claudia MilenaGutiérrez Castaño, Olga Liliana2020-08-17http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022The study refers to an applied research in the municipality of Silvania, whose objective was to determine the social, economic and cultural characteristics that define the enterprising woman in the municipality of Silvania, department of Cundinamarca; from a random sample of 50 women, who, at the date of the study, had a business, some formalized and others without managing their Unique Tax Registration -RUT-. The basic instrument used was an interview accompanied by a survey designed for microentrepreneurs in the urban area of the municipality, generating a descriptive approach and at the same time, with an exploratory approach, since no studies were made on the subject. Among the results found, it is reflected the lack of knowledge that women microentrepreneurs have in relation to government programs to support entrepreneurship and on the other hand, the importance and motivation to obtain training to strengthen sustainable strategies for their businesses.El estudio refiere a una investigación aplicada en el municipio de Silvania, cuyo objetivo fue determinar las características sociales, económicas y culturales que definen la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, departamento de Cundinamarca; a partir de una muestra aleatoria de 50 mujeres, quienes, a la fecha del estudio, contaban con negocio, unas formalizado y otras sin gestionar su Registro Único Tributario –RUT-. El instrumento aplicado de base fue la entrevista acompañada de una encuesta diseñada, para las microempresarias de la zona urbana del municipio, generando un enfoque descriptivo y a la vez, con un acercamiento exploratorio, dado que no se evidenciaron estudios al respecto. Entre los resultados encontrados, se refleja el desconocimiento que tienen las mujeres microempresarias en relación con los programas gubernamentales de apoyo al emprendimiento y por otro lado, la importancia y motivación a la hora de obtener formación hacia el fortalecimiento de estrategias sostenibles para sus negocios.L'étude fait référence à une recherche appliquée dans la municipalité de Silvania, dont l'objectif était de déterminer les caractéristiques sociales, économiques et culturelles qui définissent la femme entreprenante dans la municipalité de Silvania, département de Cundinamarca; à partir d'un échantillon aléatoire de 50 femmes, qui, à la date de l'étude, avaient une entreprise, certaines formalisées et d'autres sans gérer leur enregistrement fiscal unique -RUT-. L'instrument de base utilisé a été un entretien accompagné d'une enquête destinée aux microentrepreneurs de la zone urbaine de la municipalité, générant une approche descriptive et en même temps, avec une approche exploratoire, puisqu'aucune étude n'a été faite sur le sujet. Parmi les résultats constatés, on note le manque de connaissance des femmes microentrepreneurs par rapport aux programmes gouvernementaux de soutien à l'entreprenariat et d'autre part, l'importance et la motivation à obtenir une formation pour renforcer les stratégies durables de leurs entreprises.O estudo se refere a uma pesquisa aplicada no município de Silvania, cujo objectivo era determinar as características sociais, económicas e culturais que definem a mulher empreendedora no município de Silvania, departamento de Cundinamarca; de uma amostra aleatória de 50 mulheres, que, à data do estudo, tinham um negócio, umas formalizadas e outras sem gerir o seu Registo Fiscal Único -RUT-. O instrumento básico utilizado foi uma entrevista acompanhada de um inquérito concebido para microempresários na área urbana do município, gerando uma abordagem descritiva e, ao mesmo tempo, com uma abordagem exploratória, uma vez que não foram feitos estudos sobre o assunto. Entre os resultados encontrados, se reflecte a falta de conhecimento que as microempresárias têm em relação aos programas governamentais de apoio ao empreendedorismo e, por outro lado, a importância e motivação para obter formação para reforçar estratégias sustentáveis para as suas empresas.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/2022/1777In Vestigium Ire; Vol. 14 Núm. 1 (2020); 27-402422-21512011-9836https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Caracterización del perfil de la mujer emprendedora en el municipio de Silvania, CundinamarcaCharacterization of the profile of the entrepreneurial woman of the municipality of SilvaniaCaractérisation du profil de la femme entrepreneur de la municipalité de SilvaniaCaracterização do perfil da mulher empreendedora do município da Silvâniainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1female entrepreneurshipsocial and economic characterizationentrepreneurial profileSilvaniaemprendimiento femeninocaracterización social y económicaperfil emprendedorsilvaniaentreprenariat féminincaractérisation sociale et économiqueprofil entrepreneurialSilvanieempreendedorismo femininocaracterização social e económicaperfil empresarialSilvânia11634/29558oai:repository.usta.edu.co:11634/295582023-07-14 16:28:14.141metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |