Prácticas laborales inclusivas en la actividad física

In physical education, students acquire higher levels of performance and behaviors necessary for the systematic practice of physical activity. For this, it is necessary to have an updated physical culture professional who is prepared to face the difficulties that students may present during classes....

Full description

Autores:
Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/43637
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073
Palabra clave:
professional training
cooperative learning
inclusion
formación profesional
aprendizaje cooperativo
inclusión
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
id SANTOTOMAS_ce8a1d5af0eb8dca48d84662661a484b
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/43637
network_acronym_str SANTOTOMAS
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
spelling Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther2022-01-01https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/707310.15332/2422474X.7073In physical education, students acquire higher levels of performance and behaviors necessary for the systematic practice of physical activity. For this, it is necessary to have an updated physical culture professional who is prepared to face the difficulties that students may present during classes. In Cuba, these teachers currently face an outdated teaching program, since the rigidity of its contents does not allow working with the diversity that exists in regular education. The research entitled “Inclusive labor practices in physical activity”, whose objective was to promote work with diversity in the preparation of the future professional, shows the reader how the cooperative learning strategy helps in the preparation of future physical culture professionals to work with the diversity of children their classes.En la educación física, los alumnos adquieren niveles superiores de rendimiento y conductas necesarias para la práctica sistemática de la actividad física. Para ello, es preciso contar con un profesional de la cultura física actualizado y preparado para enfrentar las dificultades que puedan presentar sus alumnos/as durante las clases. En Cuba, estos docentes actualmente se enfrentan a un programa de enseñanza desactualizado, pues la rigidez de sus contenidos no permite el trabajo con la diversidad que hay en la enseñanza regular. La investigación titulada “Prácticas laborales inclusivas en la actividad física”, cuyo objetivo se refiere a la influencia del trabajo con la diversidad en la preparación del futuro profesional, muestra al lector cómo la estrategia de aprendizaje cooperativo ayuda en la preparación de los futuros profesionales de la cultura física para trabajar con la diversidad de niños/as que se presentan en sus clases.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás, Bogotáhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073/6967Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 Núm. 1 (2022): Deporte, Salud y EmprendimientoCuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 No. 1 (2022): Deporte, Salud y Emprendimiento2422-474X2248-4418https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Prácticas laborales inclusivas en la actividad físicaInclusive labor practices in physical activityArtículo evaluado por paresinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1professional trainingcooperative learninginclusionformación profesionalaprendizaje cooperativoinclusión11634/43637oai:repository.usta.edu.co:11634/436372023-07-14 15:59:17.812metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Inclusive labor practices in physical activity
title Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
spellingShingle Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
professional training
cooperative learning
inclusion
formación profesional
aprendizaje cooperativo
inclusión
title_short Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
title_full Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
title_fullStr Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
title_full_unstemmed Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
title_sort Prácticas laborales inclusivas en la actividad física
dc.creator.fl_str_mv Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Yhanes Ruíz, Yoaimis Esther
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv professional training
cooperative learning
inclusion
topic professional training
cooperative learning
inclusion
formación profesional
aprendizaje cooperativo
inclusión
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv formación profesional
aprendizaje cooperativo
inclusión
description In physical education, students acquire higher levels of performance and behaviors necessary for the systematic practice of physical activity. For this, it is necessary to have an updated physical culture professional who is prepared to face the difficulties that students may present during classes. In Cuba, these teachers currently face an outdated teaching program, since the rigidity of its contents does not allow working with the diversity that exists in regular education. The research entitled “Inclusive labor practices in physical activity”, whose objective was to promote work with diversity in the preparation of the future professional, shows the reader how the cooperative learning strategy helps in the preparation of future physical culture professionals to work with the diversity of children their classes.
publishDate 2022
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2022-01-01
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo evaluado por pares
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073
10.15332/2422474X.7073
url https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073
identifier_str_mv 10.15332/2422474X.7073
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/rccm/article/view/7073/6967
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 Núm. 1 (2022): Deporte, Salud y Emprendimiento
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv Cuerpo, Cultura y Movimiento; Vol. 12 No. 1 (2022): Deporte, Salud y Emprendimiento
dc.relation.citationissue.none.fl_str_mv 2422-474X
2248-4418
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás, Bogotá
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800800544052215808