Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior
The experience of research involves the requirement of training and knowledge, mediated at the same time under a series of characteristics of who performs the generation of knowledge exercise. The present reflection develops three topics that go from the empirical dispositions of the researcher to t...
- Autores:
-
Forero-Buitrago, Samuel
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Repositorio Institucional USTA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/20776
- Palabra clave:
- Research
Discourse
Knowledge
Thesis
Competences
Advanced Education
Investigación
Discurso
Conocimiento
Tesis
Competencias
Educación avanzada
Recherche
Discours
Connaissances
Thèse
Compétences
Formation avancée
Pesquisa
Discurso
Conhecimento
Tese
Competências
Educação avançada
- Rights
- License
- Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate
id |
SANTOTOMAS_285e3b14afdda9fc181fddf10016b172 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.usta.edu.co:11634/20776 |
network_acronym_str |
SANTOTOMAS |
network_name_str |
Repositorio Institucional USTA |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Construction of discourse as the basis for generating new knowledge in higher education |
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv |
Construction du discours en tant que base pour la génération de nouvelles connaissances dans l’enseignement supérieur |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
Construção do discurso como base para geração de novos conhecimentos no ensino superior |
title |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
spellingShingle |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior Research Discourse Knowledge Thesis Competences Advanced Education Investigación Discurso Conocimiento Tesis Competencias Educación avanzada Recherche Discours Connaissances Thèse Compétences Formation avancée Pesquisa Discurso Conhecimento Tese Competências Educação avançada |
title_short |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
title_full |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
title_fullStr |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
title_full_unstemmed |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
title_sort |
Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superior |
dc.creator.fl_str_mv |
Forero-Buitrago, Samuel |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Forero-Buitrago, Samuel |
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv |
Research Discourse Knowledge Thesis Competences Advanced Education |
topic |
Research Discourse Knowledge Thesis Competences Advanced Education Investigación Discurso Conocimiento Tesis Competencias Educación avanzada Recherche Discours Connaissances Thèse Compétences Formation avancée Pesquisa Discurso Conhecimento Tese Competências Educação avançada |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Investigación Discurso Conocimiento Tesis Competencias Educación avanzada |
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv |
Recherche Discours Connaissances Thèse Compétences Formation avancée |
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv |
Pesquisa Discurso Conhecimento Tese Competências Educação avançada |
description |
The experience of research involves the requirement of training and knowledge, mediated at the same time under a series of characteristics of who performs the generation of knowledge exercise. The present reflection develops three topics that go from the empirical dispositions of the researcher to the demand of the elaborated and structured discourse. For this purpose, initially, some antecedents that shape the daily life of the investigation are addressed. Next, the construction and legitimacy of the discourses that shape an institutionality of knowledge. Finally, it is interesting to gather the experience of the researcher in the elaboration of the research work in the processes of advanced education. |
publishDate |
2019 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2019-11-27 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
texto |
dc.type.fra.fl_str_mv |
texte |
dc.type.por.fl_str_mv |
texto |
dc.type.eng.fl_str_mv |
text |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.drive.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1809 |
url |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1809 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1809/1616 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Quaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 12 Núm. 24 (2019): Quaestiones Disputatae Vol. 12 No 24 ; 14-26 2011-0472 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Quaestiones Disputatae: temas en debate |
institution |
Universidad Santo Tomás |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Universidad Santo Tomás |
repository.mail.fl_str_mv |
noreply@usta.edu.co |
_version_ |
1800800522271195136 |
spelling |
Forero-Buitrago, Samuel2019-11-27http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1809The experience of research involves the requirement of training and knowledge, mediated at the same time under a series of characteristics of who performs the generation of knowledge exercise. The present reflection develops three topics that go from the empirical dispositions of the researcher to the demand of the elaborated and structured discourse. For this purpose, initially, some antecedents that shape the daily life of the investigation are addressed. Next, the construction and legitimacy of the discourses that shape an institutionality of knowledge. Finally, it is interesting to gather the experience of the researcher in the elaboration of the research work in the processes of advanced education.La experiencia de la investigación comporta la exigencia de formación y de conocimientos, mediada a la vez bajo una serie de características de quien realiza el ejercicio de la generación del conocimiento. La presente reflexión desarrolla tres temas que van desde las disposiciones empíricas del investigador hasta la exigencia del discurso elaborado y estructurado. Para tal propósito, en principio se abordan algunos antecedentes que configuran la cotidianidad de la investigación. Seguidamente, la construcción y legitimidad de los discursos que configuran una institucionalidad del conocimiento. Por último, es interesante recoger la experiencia del investigador en la elaboración de los trabajos de investigación en los procesos de la educación avanzada.L’expérience de la recherche implique l’exigence de formation et de connaissances, intervenue à la fois par une série de caractéristiques de celui qui réalise l’exercice de la génération de connaissances. La présente réflexion développe trois thèmes qui vont des dispositions empiriques du chercheur jusqu´ à la demande du discours élaboré et structuré. À ce propos, certains antécédents qui forment la vie quotidienne de l’enquête sont en principe abordés. Ensuite, la construction et la légitimité des discours qui structure une institutionnalité du savoir. Enfin, il est intéressant de rassembler l’expérience du chercheur dans l’élaboration des projets de recherche sur les processus de l’enseignement supérieur.A experiência da pesquisa envolve a exigência de treinamento e conhecimento, mediada ao mesmo tempo sob uma série de características de quem realiza o exercício da geração de conhecimento. A presente reflexão desenvolve três temas que vão desde as disposições empíricas do pesquisador até a exigência do discurso elaborado e estruturado. Para este propósito, em princípio, alguns antecedentes que moldam o cotidiano da investigação são abordados. Em seguida, a construção e legitimidade dos discursos que configuram uma institucionalidade do conhecimento. Por fim, é interessante reunir a experiência do pesquisador na elaboração do trabalho de pesquisa nos processos de educação avançada.application/pdfspaQuaestiones Disputatae: temas en debatehttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1809/1616Quaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 12 Núm. 24 (2019): Quaestiones Disputatae Vol. 12 No 24 ; 14-262011-0472Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debatehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Construcción del discurso como base para generación de nuevo conocimiento en la educación superiorConstruction of discourse as the basis for generating new knowledge in higher educationConstruction du discours en tant que base pour la génération de nouvelles connaissances dans l’enseignement supérieurConstrução do discurso como base para geração de novos conhecimentos no ensino superiortextotextetextotextinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1ResearchDiscourseKnowledgeThesisCompetencesAdvanced EducationInvestigaciónDiscursoConocimientoTesisCompetenciasEducación avanzadaRechercheDiscoursConnaissancesThèseCompétencesFormation avancéePesquisaDiscursoConhecimentoTeseCompetênciasEducação avançada11634/20776oai:repository.usta.edu.co:11634/207762023-07-14 16:27:58.502metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co |