Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto

The municipality of Pitalito Huila, road star of the Colombian South, second city of the Department of Huila has been positioned as one of the most thriving cities, categorized as an atypical municipality in its growth, with a 30% floating population, a municipality receiving victims of armed confli...

Full description

Autores:
Caviedes Villegas, Clara Sofía
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Repositorio Institucional USTA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/29537
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1924
http://hdl.handle.net/11634/29537
Palabra clave:
Marketing
Territory
Strategies
Variables
Forward
Marketing
Territorio
estrategias
variables
prospectiva
Marketing
Territoire
Stratégies
Variables
Forwarda
Marketing
Território
Estratégias
Variáveis
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id SANTOTOMAS_0822becf8985daeecd99f65da0b777f9
oai_identifier_str oai:repository.usta.edu.co:11634/29537
network_acronym_str SANTOTOMAS
network_name_str Repositorio Institucional USTA
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Territorial marketing for the municipality of Pitalito Huila: prospective study in the context of the post-conflict
dc.title.alternative.fra.fl_str_mv Marketing territorial pour la municipalite de Pitalito Huila: étude prospective dans le contexte de l’apres-conflit
dc.title.alternative.por.fl_str_mv Marketing territorial para o município de Pitalito Huila: estudo prospectivo no contexto do pós-conflito
title Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
spellingShingle Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
Marketing
Territory
Strategies
Variables
Forward
Marketing
Territorio
estrategias
variables
prospectiva
Marketing
Territoire
Stratégies
Variables
Forwarda
Marketing
Território
Estratégias
Variáveis
title_short Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
title_full Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
title_fullStr Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
title_full_unstemmed Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
title_sort Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflicto
dc.creator.fl_str_mv Caviedes Villegas, Clara Sofía
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Caviedes Villegas, Clara Sofía
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Marketing
Territory
Strategies
Variables
Forward
topic Marketing
Territory
Strategies
Variables
Forward
Marketing
Territorio
estrategias
variables
prospectiva
Marketing
Territoire
Stratégies
Variables
Forwarda
Marketing
Território
Estratégias
Variáveis
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Marketing
Territorio
estrategias
variables
prospectiva
dc.subject.proposal.fra.fl_str_mv Marketing
Territoire
Stratégies
Variables
Forwarda
dc.subject.proposal.por.fl_str_mv Marketing
Território
Estratégias
Variáveis
description The municipality of Pitalito Huila, road star of the Colombian South, second city of the Department of Huila has been positioned as one of the most thriving cities, categorized as an atypical municipality in its growth, with a 30% floating population, a municipality receiving victims of armed conflict, who are looking for new and better life opportunities in this territory. With an economy sustained by coffee, positioning itself as the first producer at the national level and if we add to this context the post-agreement, a lot of the members of the FARC group who take advantage of this peace agreement will want to settle in this city in develop it, being necessary to design an ideal scenario for a territory of peace. In this sense, a forward-looking analysis was presented in order to project a future situation of the city and its main socio-economic characteristics that can define important variables. So it became necessary to strengthen the dimensions of the territory in economic, social, environmental, and cultural issues as the main axis for its new brand of region and fight to make it an ideal territory.
publishDate 2020
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2020-09-04T21:18:31Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2020-09-04T21:18:31Z
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-06-19
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.drive.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1924
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11634/29537
url http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1924
http://hdl.handle.net/11634/29537
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.spa.fl_str_mv http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1924/1707
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv In Vestigium Ire; Vol. 13 Núm. 1 (2019); 79-97
2422-2151
2011-9836
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Santo Tomás Tunja
institution Universidad Santo Tomás
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad Santo Tomás
repository.mail.fl_str_mv noreply@usta.edu.co
_version_ 1800800534086549504
spelling Caviedes Villegas, Clara Sofía2020-09-04T21:18:31Z2020-09-04T21:18:31Z2020-06-19http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1924http://hdl.handle.net/11634/29537The municipality of Pitalito Huila, road star of the Colombian South, second city of the Department of Huila has been positioned as one of the most thriving cities, categorized as an atypical municipality in its growth, with a 30% floating population, a municipality receiving victims of armed conflict, who are looking for new and better life opportunities in this territory. With an economy sustained by coffee, positioning itself as the first producer at the national level and if we add to this context the post-agreement, a lot of the members of the FARC group who take advantage of this peace agreement will want to settle in this city in develop it, being necessary to design an ideal scenario for a territory of peace. In this sense, a forward-looking analysis was presented in order to project a future situation of the city and its main socio-economic characteristics that can define important variables. So it became necessary to strengthen the dimensions of the territory in economic, social, environmental, and cultural issues as the main axis for its new brand of region and fight to make it an ideal territory.El municipio de Pitalito Huila, estrella vial del Sur Colombiano, segunda ciudad del departamento del Huila viene posicionándose como una de las ciudades más pujantes, categorizado como un municipio atípico en su crecimiento, con un 30 % de población flotante, un municipio receptor de víctimas del conflicto armado, que buscan nuevas y mejores oportunidades de vida en este territorio. Con una economía sostenida por el café, posicionándose como primer productor a nivel nacional y si agregamos a este contexto el post acuerdo, una gran cantidad de los miembros del grupo de las FARC que se acojan a este acuerdo de paz querrán radicarse en esta ciudad en desarrollo, siendo necesario diseñar un escenario ideal para un territorio de paz. En este sentido se planteó un análisis prospectivo para poder proyectar una situación futura de la ciudad y sus principales características socioeconómicas que puedan definir unas variables importantes. Por lo que se hizo necesario fortalecer las dimensiones del territorio en los temas económico, social, ambiental y cultural, como eje principal para su nueva marca de región y luchar por convertirlo en un territorio ideal.La municipalité de Pitalito Huila, star de la route du Sud colombien, deuxième ville du département de Huila, s’est positionnée comme l’une des villes les plus prospères, classée comme une municipalité atypique dans sa croissance, avec 30% de population flottante, une municipalité recevant des victimes de conflits armés, à la recherche de nouvelles et meilleures possibilités de vie dans ce territoire. Avec une économie soutenue par le café, se positionnant comme le premier producteur au niveau national et si l’on ajoute à ce contexte l’après-accord, un grand nombre de membres du groupe des FARC qui profitent de cet accord de paix voudront s’installer dans cette ville en développement, étant nécessaire pour concevoir un scénario idéal pour un territoire de paix. En ce sens, une analyse prospective a été présentée afin de projeter une situation future de la ville et ses principales caractéristiques socio-économiques qui peuvent définir des variables importantes. Il est donc devenu nécessaire de renforcer les dimensions du territoire en matière économique, sociale, environnementale et culturelle comme axe principal de sa nouvelle marque de région et de lutter pour en faire un territoire idéal.Com uma economia sustentada pelo café, posicionando-se como o primeiro produtor a nível nacional e se adicionarmos a este contexto o pós-acordo, muitos dos membros do grupo das FARC que se aproveitam deste acordo de paz vão querer se estabelecer nesta cidade em desenvolvimento sendo necessário projetar um cenário ideal para um território de paz. Nesse sentido, foi apresentada uma análise prospectiva para projetar uma situação futura da cidade e suas principais características socioeconômicas que possam definir variáveis importantes. Assim, tornou-se necessário fortalecer as dimensões do território em questões econômicas, sociais, ambientais e culturais como eixo principal para sua nova marca de região e lutar para torná-lo um território ideal.application/pdfspaUniversidad Santo Tomás Tunjahttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ivestigium/article/view/1924/1707In Vestigium Ire; Vol. 13 Núm. 1 (2019); 79-972422-21512011-9836Marketing territorial para el municipio de Pitalito Huila: estudio prospectivo en el contexto del posconflictoTerritorial marketing for the municipality of Pitalito Huila: prospective study in the context of the post-conflictMarketing territorial pour la municipalite de Pitalito Huila: étude prospective dans le contexte de l’apres-conflitMarketing territorial para o município de Pitalito Huila: estudo prospectivo no contexto do pós-conflitoinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1MarketingTerritoryStrategiesVariablesForwardMarketingTerritorioestrategiasvariablesprospectivaMarketingTerritoireStratégiesVariablesForwardaMarketingTerritórioEstratégiasVariáveishttp://purl.org/coar/access_right/c_abf211634/29537oai:repository.usta.edu.co:11634/295372023-07-14 16:28:10.158metadata only accessRepositorio Universidad Santo Tomásnoreply@usta.edu.co