Estrategia de posicionamiento de la ciudad de Santiago de Cali como destino de turismo médico
ilustraciones y gráficos
- Autores:
-
Moreno Buriticá, Isabella
Vergara , José David
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad de San Buenaventura
- Repositorio:
- Repositorio USB
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/12729
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10819/12729
- Palabra clave:
- Turismo - Mercadeo
650 - Gerencia y servicios auxiliares::658 - Gerencia general
Turismo médico
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Posteriormente, se realiza un análisis que abarca las fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas de la ciudad como destino de turismo médico, proporcionando un marco completo para la formulación de estrategias.The main objective of this project is to carry out a comprehensive analysis of Santiago de Cali in the context of medical tourism. Based on this analysis, the project seeks to develop proposals to position the city as an outstanding medical tourism destination. The general purpose of this project is, therefore, to propose a comprehensive positioning strategy that will boost Cali's recognition in the medical tourism industry. First, a detailed description of the current state of medical tourism in Santiago de Cali is carried out in order to understand its evolution and current characteristics. Subsequently, an analysis is conducted covering the strengths, opportunities, weaknesses and threats of the city as a medical tourism destination, providing a complete framework for the formulation of strategies. The project culminates with the definition of concrete strategies aimed at improving the positioning of Santiago de Cali as a medical tourism destination of choice. These strategies are fundamental to capitalize on the city's potential and attract a diverse audience of patients, both nationally and internationally.PregradoProfesional en Mercadeo y Negocios InternacionalesSedes::Cali::Línea de investigación trabajo, salud y contexto (Cali)57 páginasapplication/pdfMoreno Buritica, I., & Vergara Muñoz, J. (2023). Estrategia de posicionamiento de la ciudad de Santiago de Cali como destino de turismo médico [Trabajo de grado profesional]. Universidad de San Buenaventura Cali.instname:Universidad de San Buenaventurareponame:Repositorio Institucional Universidad de San Buenaventurarepourl:https://bibliotecadigital.usb.edu.co/https://hdl.handle.net/10819/12729spaUniversidad de San BuenaventuraCaliFacultad de Ciencias EconómicasCaliMercadeo y Negocios Internacionales1. Aaker, D. A. (1991). Evolución y caracterización de los modelos de Brand Equity. Recuperado de [https://www.elsevier.es/es-revista-suma-negocios-208-articulo-evolucion-caracterizacion-modelos-brand-equity-S2215910X14700382]2. Anholt, Simon. (1998). ‘‘Three interlinking concepts: Intellectual Property, Nation Branding, and Economic Development’’. Recuperado de [http://www.wipo.int/edocs/mdocs/en/isipd_05/isipd_05_www_103990.pdf]3. Blain, A., Levy, S., & Ritchie, J.R.B. (2005). Destination Branding: Insights and Practices from Destination Management Organizations. 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