Importancia del Marketing de Influencia Digital en redes sociales como estrategia de mercadeo para las marcas en el Valle del Cauca

With this work of degree will analyze the importance that the Marketing of Influence has taken in the marketing strategies of Colombian companies, studying the relationship established between brand-consumer and its effectiveness once it is executed.This marketing trend that has been growing in rece...

Full description

Autores:
Hinojosa Carreño, Andrea Katherine
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/7303
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/7303
Palabra clave:
Marketing Digital
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Redes Sociales
Marketing de Influencia
Digital Marketing
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Mercadeo por internet
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Estrategias de mercadeo
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description With this work of degree will analyze the importance that the Marketing of Influence has taken in the marketing strategies of Colombian companies, studying the relationship established between brand-consumer and its effectiveness once it is executed.This marketing trend that has been growing in recent years in the digital sector, is yielding strong results to companies thanks to the immediacy with which you can reach the target and in turn assess the perception that consumers have about the brand with the metric tools offered by the strategy, thus evaluating the participation of the influencer in the purchasing decision.Additionally, the benefits granted by the development of marketing campaigns with this strategy will be reviewed, going through the pros and cons that can be found when using influencers as brand ambassadors.As a tool of primary source of information, the instruments of surveys and interviews were applied, yielding results and important information respectively.With the results of the applied instruments, the perception of the three main actors of this type of marketing was taken into account, the consumers through the surveys suggest the scope that the marketing of influencers is having, and as far as interviews were concerned, Consider the concept of the influencers and the brand representative to understand their vision.Finally, the panorama in Colombia about this marketing trend is partially analyzed, a success story using this strategy in 2012, and which are the companies that are using it and the influencers with the most movement of content in networks according to the sector to which belongs.
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(2018). Importancia del Marketing de Influencia Digital en redes sociales como estrategia de mercadeo para las marcas en el Valle del Cauca. (Trabajo de grado Administración de Negocios). Universidad de San Buenaventura Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Cali.http://hdl.handle.net/10819/7303spaUniversidad de San BuenaventuraCiencias Administrativas, Económicas y ContablesAdministración de NegociosCaliAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 ColombiaPor medio de este formato manifiesto mi voluntad de AUTORIZAR a la Universidad de San Buenaventura, Sede Bogotá, Seccionales Medellín, Cali y Cartagena, la difusión en texto completo de manera gratuita y por tiempo indefinido en la Biblioteca Digital Universidad de San Buenaventura, el documento académico-investigativo objeto de la presente autorización, con fines estrictamente educativos, científicos y culturales, en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión Andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995 y demás normas generales sobre derechos de autor. Como autor manifiesto que el presente documento académico-investigativo es original y se realiza sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto, la obra es de mi exclusiva autora y poseo la titularidad sobre la misma. La Universidad de San Buenaventura no será responsable de ninguna utilización indebida del documento por parte de terceros y será exclusivamente mi responsabilidad atender personalmente cualquier reclamación que pueda presentarse a la Universidad. Autorizo a la Biblioteca Digital de la Universidad de San Buenaventura convertir el documento al formato que el repositorio lo requiera (impreso, digital, electrónico o cualquier otro conocido o por conocer) o con fines de preservación digital. Esta autorización no implica renuncia a la facultad que tengo de publicar posteriormente la obra, en forma total o parcial, por lo cual podrá, dando aviso por escrito con no menos de un mes de antelación, solicitar que el documento deje de estar disponible para el público en la Biblioteca Digital de la Universidad de San Buenaventura, así mismo, cuando se requiera por razones legales y/o reglas del editor de una revista.http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Andreas Kaplan, M. H. (2010). Users of the word, unite! The Challenge and Oportunnities of Social Media. ScienceDirect. AUGURE, Reputation in Action. (2015). Estatus y Practicas de las Relaciones con Influencers 2015. Bitar, D. (2017). Influenciadores digitales: Una tendencia en aumento. Revista P y M. Blanco, N. (2015). Marketing E-Commerce. Obtenido de https://marketing4ecommerce.net/el-cpa-como-coste-por-adquisicion-y-sus-usos-en-marketing/ Brand Manic. (2017). Brand Manic. 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