La solidaridad, el rostro de la inclusión y la resiliencia

The significant experience that is shared in this article, firstly shows that the Religious Education in School needs to transform the classroom practices to answer to the real needs of students, also shows the subject as an enabling civic education space to the meeting with the Other and with onese...

Full description

Autores:
Ramírez Buriticá, Doris Patricia
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad de San Buenaventura
Repositorio:
Repositorio USB
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.usb.edu.co:10819/3619
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10819/3619
Palabra clave:
Educación religiosa escolar
Experiencia significativa
Solidaridad
Inclusión
Resiliencia
Sentido de vida
Religious education in school
Meaningful experience
Solidarity
Inclusion
Resilience
Sense of life
Educación religiosa
Responsabilidad social
Adolescencia
Valores sociales
Rights
License
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia