Bibliometric contributions to the field of educational research

This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in ...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/15475
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463
http://hdl.handle.net/10785/15475
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2019 Textos y Sentidos
id RepoRIBUC2_f69e92af90ca415972a5a3237d5fb684
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/15475
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2023-08-30T00:50:55Z2023-08-30T00:50:55Z2019-06-19https://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463http://hdl.handle.net/10785/15475This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in the field of educational research from scientific publications of the Universidad PedagógicaNacional, Universidad de Antioquia, and Universidad de la Sabana. In this context, magazines operate as documentary communication instruments into the framework of education and pedagogy; from which the various analyzes of the Law of Bradford, Lotka’s Law and the Price Law were made. However, the results achieved in 147 researches in education and pedagogy are still inadequate according to the analyzed records. En este artículo se presenta los resultados bibliométricos producto de un acercamiento metodológico y epistemológico a las transiciones ocurridas en el campo de la investigación educativa, a partir de las publicaciones científicas de la Universidad Pedagógica Nacional, la Universidad de Antioquia y la Universidad de la Sabana. En este contexto, las revistas operan como instrumentos de comunicación documental, en el entramado de la educación y la pedagogía, a partir de los cuales se realizaron los diferentes análisis de la Ley de Bradford, la Ley de Lotka, y la Ley de Price. Sin embargo, los resultados alcanzados en las 147 investigaciones en educación y pedagogía siguen siendo insuficientes, según los registros analizados. Abstract: This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in the field of educational research from scientific publications of the Universidad PedagógicaNacional, Universidad de Antioquia, and Universidad de la Sabana. In this context, magazines operate as documentary communication instruments into the framework of education and pedagogy; from which the various analyzes of the Law of Bradford, Lotka’s Law and the Price Law were made. However, the results achieved in 147 researches in education and pedagogy are still inadequate according to the analyzed records.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463/469Derechos de autor 2019 Textos y Sentidoshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Textos y Sentidos; Núm. 8 (2013); 42 - 662215-88202215-8812Bibliometric contributions to the field of educational researchAportes bibliométricos al campo de la investigación educativaArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRestrepo Betancur, María RubyPublication10785/15475oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/154752025-01-27 18:59:18.835https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2019 Textos y Sentidosmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.eng.fl_str_mv Bibliometric contributions to the field of educational research
dc.title.spa.fl_str_mv Aportes bibliométricos al campo de la investigación educativa
title Bibliometric contributions to the field of educational research
spellingShingle Bibliometric contributions to the field of educational research
title_short Bibliometric contributions to the field of educational research
title_full Bibliometric contributions to the field of educational research
title_fullStr Bibliometric contributions to the field of educational research
title_full_unstemmed Bibliometric contributions to the field of educational research
title_sort Bibliometric contributions to the field of educational research
description This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in the field of educational research from scientific publications of the Universidad PedagógicaNacional, Universidad de Antioquia, and Universidad de la Sabana. In this context, magazines operate as documentary communication instruments into the framework of education and pedagogy; from which the various analyzes of the Law of Bradford, Lotka’s Law and the Price Law were made. However, the results achieved in 147 researches in education and pedagogy are still inadequate according to the analyzed records. 
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2019-06-19
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:50:55Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:50:55Z
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/15475
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463
http://hdl.handle.net/10785/15475
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463/469
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Textos y Sentidos
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Textos y Sentidos
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.spa.fl_str_mv Textos y Sentidos; Núm. 8 (2013); 42 - 66
dc.source.none.fl_str_mv 2215-8820
2215-8812
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1828143345691525120