Bibliometric contributions to the field of educational research

This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in ...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/15475
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/textosysentidos/article/view/463
http://hdl.handle.net/10785/15475
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2019 Textos y Sentidos
Description
Summary:This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in the field of educational research from scientific publications of the Universidad PedagógicaNacional, Universidad de Antioquia, and Universidad de la Sabana. In this context, magazines operate as documentary communication instruments into the framework of education and pedagogy; from which the various analyzes of the Law of Bradford, Lotka’s Law and the Price Law were made. However, the results achieved in 147 researches in education and pedagogy are still inadequate according to the analyzed records.