Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.

The teaching of the science and the formation of the human being will always be topics of great importance nowadays in the different educational and social contexts, because what we are dealing with, is the man-woman, the society and the culture. In relation to the above mentioned, the next lines ar...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10989
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318
http://hdl.handle.net/10785/10989
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2004 Revista Páginas
id RepoRIBUC2_ecaa1938ce10ece630c7005b9132f1d1
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10989
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2022-06-01T19:29:20Z2022-06-01T19:29:20Z2021-02-15https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318http://hdl.handle.net/10785/10989The teaching of the science and the formation of the human being will always be topics of great importance nowadays in the different educational and social contexts, because what we are dealing with, is the man-woman, the society and the culture. In relation to the above mentioned, the next lines are just on more intent to approach to this important matter, summing up the reflection around the topic of the teaching and the “Enseñabilidad” of the economic science, in a general level, and in the specific case of the Faculty of Economy at the Universidad Católica Popular del Risaralda. It is emphazised that the purpose of these lines is to generate a new reflection that derives in more questions, re-interpretations, confrontations and advances in the fields of pedagogy and the didactics of the economy. Finally, for the sake of incorporating a bigger number of ideas about this theme, this reflection will be presented in two parts, in such way that the first one remarks the conceptions about of the economy, the teleological vision that about the object have praised the different schools of economicalthinking, the field of study, and the methodology of the economy. And the second part will be focused in the teaching itself, the « Enseñabilidad « and the teaching of the economy at Universidad Católica Popular del Risaralda.La enseñanza de la ciencia y la formación del ser humano siempre serán temas de palpitante actualidad en los distintos contextos educativos y sociales, pues, lo que está "en juego" es el hombre-mujer, la sociedad y la cultura. En relación con lo anterior, las siguientes líneas son sólo un intento más de abordar esta importante cuestión, concretando la reflexión en torno al tópico de la enseñanza y "la enseñabilidad" de la ciencia económica, tanto a nivel general como en el caso específico de la Facultad de Economía de la Universidad Católica Popular del Risaralda. Se reitera que el propósito de estas líneas es el de generar una nueva reflexión que derive en más interrogantes, reinterpretaciones, confrontaciones y avances en los campos de la pedagogía y la didáctica de la economía. Finalmente, en aras de incorporar un mayor número de ideas acerca de esta temática, se presentará esta reflexión en dos partes, de tal forma que la primera puntualice las concepciones sobre el objeto de la economía, la visión teleológica que sobre el objeto han preconizado las distintas escuelas de pensamiento económico, el campo de estudio y la metodología de la economía. En tanto que la segunda parte se centrará en la enseñanza propiamente dicha, la "enseñabilidad" y la enseñanza de la economía de la ecnomía en la UCPR.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318/2148Derechos de autor 2004 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 68 (Abr., 2004); 29-470121-1633Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionGil Ospina, ArmandoPublication10785/10989oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/109892025-01-27 14:25:25.166https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2004 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.spa.fl_str_mv Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
title Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
spellingShingle Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
title_short Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
title_full Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
title_fullStr Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
title_full_unstemmed Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
title_sort Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
description The teaching of the science and the formation of the human being will always be topics of great importance nowadays in the different educational and social contexts, because what we are dealing with, is the man-woman, the society and the culture. In relation to the above mentioned, the next lines are just on more intent to approach to this important matter, summing up the reflection around the topic of the teaching and the “Enseñabilidad” of the economic science, in a general level, and in the specific case of the Faculty of Economy at the Universidad Católica Popular del Risaralda. It is emphazised that the purpose of these lines is to generate a new reflection that derives in more questions, re-interpretations, confrontations and advances in the fields of pedagogy and the didactics of the economy. Finally, for the sake of incorporating a bigger number of ideas about this theme, this reflection will be presented in two parts, in such way that the first one remarks the conceptions about of the economy, the teleological vision that about the object have praised the different schools of economicalthinking, the field of study, and the methodology of the economy. And the second part will be focused in the teaching itself, the « Enseñabilidad « and the teaching of the economy at Universidad Católica Popular del Risaralda.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-02-15
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-06-01T19:29:20Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-06-01T19:29:20Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/10989
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318
http://hdl.handle.net/10785/10989
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318/2148
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2004 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2004 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Páginas; Núm. 68 (Abr., 2004); 29-47
dc.source.none.fl_str_mv 0121-1633
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1828143543047159808