Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.
The teaching of the science and the formation of the human being will always be topics of great importance nowadays in the different educational and social contexts, because what we are dealing with, is the man-woman, the society and the culture. In relation to the above mentioned, the next lines ar...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10989
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318
http://hdl.handle.net/10785/10989
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2004 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC2_ecaa1938ce10ece630c7005b9132f1d1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10989 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
2022-06-01T19:29:20Z2022-06-01T19:29:20Z2021-02-15https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318http://hdl.handle.net/10785/10989The teaching of the science and the formation of the human being will always be topics of great importance nowadays in the different educational and social contexts, because what we are dealing with, is the man-woman, the society and the culture. In relation to the above mentioned, the next lines are just on more intent to approach to this important matter, summing up the reflection around the topic of the teaching and the “Enseñabilidad” of the economic science, in a general level, and in the specific case of the Faculty of Economy at the Universidad Católica Popular del Risaralda. It is emphazised that the purpose of these lines is to generate a new reflection that derives in more questions, re-interpretations, confrontations and advances in the fields of pedagogy and the didactics of the economy. Finally, for the sake of incorporating a bigger number of ideas about this theme, this reflection will be presented in two parts, in such way that the first one remarks the conceptions about of the economy, the teleological vision that about the object have praised the different schools of economicalthinking, the field of study, and the methodology of the economy. And the second part will be focused in the teaching itself, the « Enseñabilidad « and the teaching of the economy at Universidad Católica Popular del Risaralda.La enseñanza de la ciencia y la formación del ser humano siempre serán temas de palpitante actualidad en los distintos contextos educativos y sociales, pues, lo que está "en juego" es el hombre-mujer, la sociedad y la cultura. En relación con lo anterior, las siguientes líneas son sólo un intento más de abordar esta importante cuestión, concretando la reflexión en torno al tópico de la enseñanza y "la enseñabilidad" de la ciencia económica, tanto a nivel general como en el caso específico de la Facultad de Economía de la Universidad Católica Popular del Risaralda. Se reitera que el propósito de estas líneas es el de generar una nueva reflexión que derive en más interrogantes, reinterpretaciones, confrontaciones y avances en los campos de la pedagogía y la didáctica de la economía. Finalmente, en aras de incorporar un mayor número de ideas acerca de esta temática, se presentará esta reflexión en dos partes, de tal forma que la primera puntualice las concepciones sobre el objeto de la economía, la visión teleológica que sobre el objeto han preconizado las distintas escuelas de pensamiento económico, el campo de estudio y la metodología de la economía. En tanto que la segunda parte se centrará en la enseñanza propiamente dicha, la "enseñabilidad" y la enseñanza de la economía de la ecnomía en la UCPR.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318/2148Derechos de autor 2004 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 68 (Abr., 2004); 29-470121-1633Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionGil Ospina, ArmandoPublication10785/10989oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/109892025-01-27 14:25:25.166https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2004 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
title |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
spellingShingle |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
title_short |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
title_full |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
title_fullStr |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
title_full_unstemmed |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
title_sort |
Enseñanza y "Enseñabilidad" de la ciencia económica. |
description |
The teaching of the science and the formation of the human being will always be topics of great importance nowadays in the different educational and social contexts, because what we are dealing with, is the man-woman, the society and the culture. In relation to the above mentioned, the next lines are just on more intent to approach to this important matter, summing up the reflection around the topic of the teaching and the “Enseñabilidad” of the economic science, in a general level, and in the specific case of the Faculty of Economy at the Universidad Católica Popular del Risaralda. It is emphazised that the purpose of these lines is to generate a new reflection that derives in more questions, re-interpretations, confrontations and advances in the fields of pedagogy and the didactics of the economy. Finally, for the sake of incorporating a bigger number of ideas about this theme, this reflection will be presented in two parts, in such way that the first one remarks the conceptions about of the economy, the teleological vision that about the object have praised the different schools of economicalthinking, the field of study, and the methodology of the economy. And the second part will be focused in the teaching itself, the « Enseñabilidad « and the teaching of the economy at Universidad Católica Popular del Risaralda. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-02-15 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-06-01T19:29:20Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-06-01T19:29:20Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10785/10989 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318 http://hdl.handle.net/10785/10989 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2318/2148 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 68 (Abr., 2004); 29-47 |
dc.source.none.fl_str_mv |
0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1828143543047159808 |