Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje

The objective of this paper is to analyze the common characteristics in the innovation management of five innovation processes carried out by a small Colombian company (hereinafter "the company"). Thanks to these projects, the company significantly increased its competitiveness and had som...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14514
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127
http://hdl.handle.net/10785/14514
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2008 Revista Páginas
id RepoRIBUC2_a2cee0fc96e0272fd1c85eb33aeee8a7
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14514
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2023-08-30T00:29:43Z2023-08-30T00:29:43Z2021-01-27https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127http://hdl.handle.net/10785/14514The objective of this paper is to analyze the common characteristics in the innovation management of five innovation processes carried out by a small Colombian company (hereinafter "the company"). Thanks to these projects, the company significantly increased its competitiveness and had some Colombian academic and entrepreneurial awards conferred upon it. The projects were led under the direction and with the direct intervention of the author, they highlight an "Open and Inclusive" view on Innovation and Learning. Under this analytical framework the study develops a systemic approach in which those aspects regarding human aspects and social relations around change and innovation processes, have the same value than those related to Organizational learning and networking.El trabajo analiza las características comunes en la gestión de la innovación en cinco proyectos de innovación realizados en una empresa de plásticos. Gracias a estos proyectos, la empresa logró incrementar significativamente su competitividad, de forma que le ha merecido distintos reconocimientos en el medio empresarial y académico Colombiano. Los proyectos fueron liderados por el autor y denotan una visión "Abierta e Incluyente" de la Innovación y el Aprendizaje. Bajo este marco de análisis el estudio desarrolla una aproximación sistémica a la innovación, en donde los aspectos humanos y de relaciones sociales alrededor del cambio y la innovación, son tan relevantes como los aspectos de aprendizaje organizacional y de formación de redesapplication/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127/1975Derechos de autor 2008 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 82 (Dic., 2008); 5-240121-1633Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizajeArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionÁlvarez Jiménez, RodrigoPublication10785/14514oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/145142025-01-27 12:51:37.995https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2008 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.spa.fl_str_mv Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
title Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
spellingShingle Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
title_short Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
title_full Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
title_fullStr Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
title_full_unstemmed Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
title_sort Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
description The objective of this paper is to analyze the common characteristics in the innovation management of five innovation processes carried out by a small Colombian company (hereinafter "the company"). Thanks to these projects, the company significantly increased its competitiveness and had some Colombian academic and entrepreneurial awards conferred upon it. The projects were led under the direction and with the direct intervention of the author, they highlight an "Open and Inclusive" view on Innovation and Learning. Under this analytical framework the study develops a systemic approach in which those aspects regarding human aspects and social relations around change and innovation processes, have the same value than those related to Organizational learning and networking.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-01-27
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:43Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:43Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/14514
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127
http://hdl.handle.net/10785/14514
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127/1975
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2008 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2008 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Páginas; Núm. 82 (Dic., 2008); 5-24
dc.source.none.fl_str_mv 0121-1633
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1834112744836562944