Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje
The objective of this paper is to analyze the common characteristics in the innovation management of five innovation processes carried out by a small Colombian company (hereinafter "the company"). Thanks to these projects, the company significantly increased its competitiveness and had som...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14514
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127
http://hdl.handle.net/10785/14514
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2008 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC2_a2cee0fc96e0272fd1c85eb33aeee8a7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14514 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-08-30T00:29:43Z2023-08-30T00:29:43Z2021-01-27https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127http://hdl.handle.net/10785/14514The objective of this paper is to analyze the common characteristics in the innovation management of five innovation processes carried out by a small Colombian company (hereinafter "the company"). Thanks to these projects, the company significantly increased its competitiveness and had some Colombian academic and entrepreneurial awards conferred upon it. The projects were led under the direction and with the direct intervention of the author, they highlight an "Open and Inclusive" view on Innovation and Learning. Under this analytical framework the study develops a systemic approach in which those aspects regarding human aspects and social relations around change and innovation processes, have the same value than those related to Organizational learning and networking.El trabajo analiza las características comunes en la gestión de la innovación en cinco proyectos de innovación realizados en una empresa de plásticos. Gracias a estos proyectos, la empresa logró incrementar significativamente su competitividad, de forma que le ha merecido distintos reconocimientos en el medio empresarial y académico Colombiano. Los proyectos fueron liderados por el autor y denotan una visión "Abierta e Incluyente" de la Innovación y el Aprendizaje. Bajo este marco de análisis el estudio desarrolla una aproximación sistémica a la innovación, en donde los aspectos humanos y de relaciones sociales alrededor del cambio y la innovación, son tan relevantes como los aspectos de aprendizaje organizacional y de formación de redesapplication/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127/1975Derechos de autor 2008 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 82 (Dic., 2008); 5-240121-1633Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizajeArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionÁlvarez Jiménez, RodrigoPublication10785/14514oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/145142025-01-27 12:51:37.995https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2008 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
title |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
spellingShingle |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
title_short |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
title_full |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
title_fullStr |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
title_full_unstemmed |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
title_sort |
Pymes: hacia un modelo de innovación Incluyente con espacios abiertos de aprendizaje |
description |
The objective of this paper is to analyze the common characteristics in the innovation management of five innovation processes carried out by a small Colombian company (hereinafter "the company"). Thanks to these projects, the company significantly increased its competitiveness and had some Colombian academic and entrepreneurial awards conferred upon it. The projects were led under the direction and with the direct intervention of the author, they highlight an "Open and Inclusive" view on Innovation and Learning. Under this analytical framework the study develops a systemic approach in which those aspects regarding human aspects and social relations around change and innovation processes, have the same value than those related to Organizational learning and networking. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-01-27 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:29:43Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:29:43Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10785/14514 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127 http://hdl.handle.net/10785/14514 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2127/1975 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2008 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2008 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 82 (Dic., 2008); 5-24 |
dc.source.none.fl_str_mv |
0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1834112744836562944 |