Escribir... ¿Para qué?.
To write is converted, before the eyes of many people, into an unnecessary act. An action reflect of former customs, seen like something prosaically before the possibility of acceding to the newest technologies that proclaim the audio-visual thing as fundamental principle for the interpersonal commu...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14702
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2337
http://hdl.handle.net/10785/14702
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2003 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC2_9559e80368afc0ed448e055e5cf7526f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14702 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-08-30T00:30:04Z2023-08-30T00:30:04Z2021-02-15https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2337http://hdl.handle.net/10785/14702To write is converted, before the eyes of many people, into an unnecessary act. An action reflect of former customs, seen like something prosaically before the possibility of acceding to the newest technologies that proclaim the audio-visual thing as fundamental principle for the interpersonal communication. There appear here the misadventures of its education in university young men and there propose some options that facilitate its learning.Escribir se convierte, antes los ojos de muchos, ven un acto innecesario. Una acción reflejo de antiguas costumbres, vistas como algo prosaico ante la posibilidad de acceder a novísimas tecnologías que pregonan lo audiovisual como principio fundamental para la comunicación interpersonal. Se plantean a que los contratiempos de su enseñanza en jóvenes universitarios y se proponen algunas opciones que faciliten su aprendizaje.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2337/2166Derechos de autor 2003 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 66 (Ago., 2003); 53-640121-1633Escribir... ¿Para qué?.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionGómez Molina, AbelardoPublication10785/14702oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/147022025-01-27 12:58:10.847https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2003 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Escribir... ¿Para qué?. |
title |
Escribir... ¿Para qué?. |
spellingShingle |
Escribir... ¿Para qué?. |
title_short |
Escribir... ¿Para qué?. |
title_full |
Escribir... ¿Para qué?. |
title_fullStr |
Escribir... ¿Para qué?. |
title_full_unstemmed |
Escribir... ¿Para qué?. |
title_sort |
Escribir... ¿Para qué?. |
description |
To write is converted, before the eyes of many people, into an unnecessary act. An action reflect of former customs, seen like something prosaically before the possibility of acceding to the newest technologies that proclaim the audio-visual thing as fundamental principle for the interpersonal communication. There appear here the misadventures of its education in university young men and there propose some options that facilitate its learning. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-02-15 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:30:04Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:30:04Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2337 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10785/14702 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2337 http://hdl.handle.net/10785/14702 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2337/2166 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2003 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2003 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 66 (Ago., 2003); 53-64 |
dc.source.none.fl_str_mv |
0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1828143505748262912 |