Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
This paper presents a general approach to the different explicative perspectives in cognitive Psychology that have tried to explain the emergency of the psychological conditions of the subject and their relations with the learning and the change. Also it is discussed the pertinence of keep doing ref...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14650
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281
http://hdl.handle.net/10785/14650
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2005 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC2_56e70bab5f294d1557ece61c8e1e08ce |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14650 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-08-30T00:29:59Z2023-08-30T00:29:59Z2021-02-14https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281http://hdl.handle.net/10785/14650This paper presents a general approach to the different explicative perspectives in cognitive Psychology that have tried to explain the emergency of the psychological conditions of the subject and their relations with the learning and the change. Also it is discussed the pertinence of keep doing reference to formalist models as alternatives to explain the learning and the change and it states proposals through the semiotic-cultural models in psychology as ways to consider the subject inserted in the context and thus co–builder of complex realities in domains of knowledge and experience.El presente documento realiza una aproximación general a las diferentes perspectivas explicativas en Psicología Cognitiva que han intentado dar cuenta de la emergencia de las condiciones psicológicas de los sujetos y sus relaciones con el aprendizaje y el cambio. Se discute la pertinencia de continuar haciendo referencia a modelos formalistas como alternativas para explicar el aprendizaje y el cambio y se plantean propuestas a través de los modelos Semiótico Culturales en Psicología como vías para considerar al Sujeto entrelazado en el contexto y por tanto constructor de realidades complejas en dominios de conocimiento y experiencia. application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281/2112Derechos de autor 2005 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 71 (Abr., 2005); 5-190121-1633Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRengifo Herrera, Francisco JoséPublication10785/14650oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/146502025-01-27 13:03:39.683https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2005 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
title |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
spellingShingle |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
title_short |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
title_full |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
title_fullStr |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
title_full_unstemmed |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
title_sort |
Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura. |
description |
This paper presents a general approach to the different explicative perspectives in cognitive Psychology that have tried to explain the emergency of the psychological conditions of the subject and their relations with the learning and the change. Also it is discussed the pertinence of keep doing reference to formalist models as alternatives to explain the learning and the change and it states proposals through the semiotic-cultural models in psychology as ways to consider the subject inserted in the context and thus co–builder of complex realities in domains of knowledge and experience. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-02-14 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:29:59Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:29:59Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10785/14650 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281 http://hdl.handle.net/10785/14650 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281/2112 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2005 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2005 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 71 (Abr., 2005); 5-19 |
dc.source.none.fl_str_mv |
0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1828143527827079168 |