Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.

This paper presents a general approach to the different explicative perspectives in cognitive Psychology that have tried to explain the emergency of the psychological conditions of the subject and their relations with the learning and the change. Also it is discussed the pertinence of keep doing ref...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14650
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281
http://hdl.handle.net/10785/14650
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2005 Revista Páginas
id RepoRIBUC2_56e70bab5f294d1557ece61c8e1e08ce
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14650
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2023-08-30T00:29:59Z2023-08-30T00:29:59Z2021-02-14https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281http://hdl.handle.net/10785/14650This paper presents a general approach to the different explicative perspectives in cognitive Psychology that have tried to explain the emergency of the psychological conditions of the subject and their relations with the learning and the change. Also it is discussed the pertinence of keep doing reference to formalist models as alternatives to explain the learning and the change and it states proposals through the semiotic-cultural models in psychology as ways to consider the subject inserted in the context and thus co–builder of complex realities in domains of knowledge and experience.El presente documento realiza una aproximación general a las diferentes perspectivas explicativas en Psicología Cognitiva que han intentado dar cuenta de la emergencia de las condiciones psicológicas de los sujetos y sus relaciones con el aprendizaje y el cambio. Se discute la pertinencia de continuar haciendo referencia a modelos formalistas como alternativas para explicar el aprendizaje y el cambio y se plantean propuestas a través de los modelos Semiótico Culturales en Psicología como vías para considerar al Sujeto entrelazado en el contexto y por tanto constructor de realidades complejas en dominios de conocimiento y experiencia. application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281/2112Derechos de autor 2005 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 71 (Abr., 2005); 5-190121-1633Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRengifo Herrera, Francisco JoséPublication10785/14650oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/146502025-01-27 13:03:39.683https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2005 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.spa.fl_str_mv Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
title Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
spellingShingle Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
title_short Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
title_full Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
title_fullStr Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
title_full_unstemmed Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
title_sort Del sujeto de las operaciones al sujeto de la cultura.
description This paper presents a general approach to the different explicative perspectives in cognitive Psychology that have tried to explain the emergency of the psychological conditions of the subject and their relations with the learning and the change. Also it is discussed the pertinence of keep doing reference to formalist models as alternatives to explain the learning and the change and it states proposals through the semiotic-cultural models in psychology as ways to consider the subject inserted in the context and thus co–builder of complex realities in domains of knowledge and experience.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-02-14
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:59Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:59Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/14650
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281
http://hdl.handle.net/10785/14650
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2281/2112
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2005 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2005 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Páginas; Núm. 71 (Abr., 2005); 5-19
dc.source.none.fl_str_mv 0121-1633
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1828143527827079168