La renovación pedagógica en el currículo por problemas
The aim of the present essay is to analyze the different changes in the pedagogical and curricular thought, which has been caused by the transformations in the social conditions, due to the new epistemological and technological orientations, and especially because of the new approaches that have loc...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10865
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2183
http://hdl.handle.net/10785/10865
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2007 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC2_54348883ba0dd40a78845c79c9d04eb3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/10865 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
2022-06-01T19:29:06Z2022-06-01T19:29:06Z2021-02-10https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2183http://hdl.handle.net/10785/10865The aim of the present essay is to analyze the different changes in the pedagogical and curricular thought, which has been caused by the transformations in the social conditions, due to the new epistemological and technological orientations, and especially because of the new approaches that have located the human being as the center of the educative project. This proposed conceptual approach, intends the understanding of the new educative dynamics and the new role in the interaction process between the teacher and the student, and the teaching-learning system, which justify and motivate the design of a methodological and curricular system at the Universidad Católica Popular del Risaralda, based on a problematic curriculum and the academic work of lecturers committee.En este ensayo se proponen abordar el cambio en el pensamiento pedagógico y curricular, que ha sido provocado por las transformaciones en las condiciones sociales, por el advenimiento de nuevas orientaciones epistemológicas y tecnológicas, y de manera muy especial por los nuevos enfoques que han ubicado nuevamente al ser humano en le centro del proyecto educativo. El enfoque conceptual que se propone esta encaminada a entender las nuevas dinámicas educativa y el nuevo papel en la relación de profesor – alumno y el sistema enseñanza – aprendizaje, las cuales justifican y motivan el diseño de un sistema metodológico y curricular en la Universidad Católica Popular del Risaralda, basado en el currículo por problemas y en al trabajo académico de colectivos de docentes.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2183/2023Derechos de autor 2007 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 79 (Oct., 2007); 31-520121-1633La renovación pedagógica en el currículo por problemasArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionMontoya Ferrer, JaimePublication10785/10865oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/108652025-01-27 14:22:55.798https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2007 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
title |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
spellingShingle |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
title_short |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
title_full |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
title_fullStr |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
title_full_unstemmed |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
title_sort |
La renovación pedagógica en el currículo por problemas |
description |
The aim of the present essay is to analyze the different changes in the pedagogical and curricular thought, which has been caused by the transformations in the social conditions, due to the new epistemological and technological orientations, and especially because of the new approaches that have located the human being as the center of the educative project. This proposed conceptual approach, intends the understanding of the new educative dynamics and the new role in the interaction process between the teacher and the student, and the teaching-learning system, which justify and motivate the design of a methodological and curricular system at the Universidad Católica Popular del Risaralda, based on a problematic curriculum and the academic work of lecturers committee. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-02-10 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-06-01T19:29:06Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-06-01T19:29:06Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2183 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10785/10865 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2183 http://hdl.handle.net/10785/10865 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2183/2023 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2007 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2007 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 79 (Oct., 2007); 31-52 |
dc.source.none.fl_str_mv |
0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1828143352052187136 |