Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004

The new conception in business administration education has two moments: the first is epistemological, in a Department that considers students as included in the relation education-researchsocial projection. The second is social cohesion, understood as the mechanisms that tie individuals and groups...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Católica de Pereira
Repositorio:
Repositorio Institucional - RIBUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14465
Acceso en línea:
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065
http://hdl.handle.net/10785/14465
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2010 Revista Páginas
id RepoRIBUC2_0ce346ff0143f7097e096313e6b2dc56
oai_identifier_str oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14465
network_acronym_str RepoRIBUC2
network_name_str Repositorio Institucional - RIBUC
repository_id_str
spelling 2023-08-30T00:29:36Z2023-08-30T00:29:36Z2021-01-19https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065http://hdl.handle.net/10785/14465The new conception in business administration education has two moments: the first is epistemological, in a Department that considers students as included in the relation education-researchsocial projection. The second is social cohesion, understood as the mechanisms that tie individuals and groups to the social dynamic, thereby creating a sense of social belonging. Student and professor research groups recreate the notion of a community of learning and should share the same cooperation and communication principles.La nueva concepción en la construcción de conocimiento y en la formación en Administración de Empresas implica dos momentos: el epistemológico, en una Facultad que considera a los estudiantes incluidos en relación formación- investigación-proyección social y, el de la cohesión social, entendida como los mecanismos que integran a los individuos y grupos a la dinámica social y crea así su sentido de adhesión y pertenencia a la sociedad porque reconoce que su futuro quehacer tiene que ver con el apoyo a procesos más equitativos y pertinentes con las necesidades de su vida en sociedad. Los colectivos de estudiantes y maestros recrean el concepto de comunidad de aprendizaje, enlazados entre sí de modo orgánico por su voluntad y afirmándose recíprocamente, son los actores que bien podrían estar llamados a construir espacios de interacción positiva, para ello, deben contar con una comunidad de principios de cooperación y de comunicación.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065/1924Derechos de autor 2010 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 86 (Abr., 2010); 5-200121-1633Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004Sustentación epistemológica de los colectivos de estudiantes y maestros en administración de empresas de la Universidad Católica Popular del Risaralda desde 2004Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRuiz Granada, LucíaPublication10785/14465oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/144652025-01-27 13:00:14.544https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2010 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com
dc.title.eng.fl_str_mv Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
dc.title.spa.fl_str_mv Sustentación epistemológica de los colectivos de estudiantes y maestros en administración de empresas de la Universidad Católica Popular del Risaralda desde 2004
title Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
spellingShingle Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
title_short Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
title_full Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
title_fullStr Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
title_full_unstemmed Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
title_sort Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
description The new conception in business administration education has two moments: the first is epistemological, in a Department that considers students as included in the relation education-researchsocial projection. The second is social cohesion, understood as the mechanisms that tie individuals and groups to the social dynamic, thereby creating a sense of social belonging. Student and professor research groups recreate the notion of a community of learning and should share the same cooperation and communication principles.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-01-19
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:36Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2023-08-30T00:29:36Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10785/14465
url https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065
http://hdl.handle.net/10785/14465
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065/1924
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos de autor 2010 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2010 Revista Páginas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Pereira
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Páginas; Núm. 86 (Abr., 2010); 5-20
dc.source.none.fl_str_mv 0121-1633
institution Universidad Católica de Pereira
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1828143391830966272