Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004
The new conception in business administration education has two moments: the first is epistemological, in a Department that considers students as included in the relation education-researchsocial projection. The second is social cohesion, understood as the mechanisms that tie individuals and groups...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Católica de Pereira
- Repositorio:
- Repositorio Institucional - RIBUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14465
- Acceso en línea:
- https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065
http://hdl.handle.net/10785/14465
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos de autor 2010 Revista Páginas
id |
RepoRIBUC2_0ce346ff0143f7097e096313e6b2dc56 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/14465 |
network_acronym_str |
RepoRIBUC2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional - RIBUC |
repository_id_str |
|
spelling |
2023-08-30T00:29:36Z2023-08-30T00:29:36Z2021-01-19https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065http://hdl.handle.net/10785/14465The new conception in business administration education has two moments: the first is epistemological, in a Department that considers students as included in the relation education-researchsocial projection. The second is social cohesion, understood as the mechanisms that tie individuals and groups to the social dynamic, thereby creating a sense of social belonging. Student and professor research groups recreate the notion of a community of learning and should share the same cooperation and communication principles.La nueva concepción en la construcción de conocimiento y en la formación en Administración de Empresas implica dos momentos: el epistemológico, en una Facultad que considera a los estudiantes incluidos en relación formación- investigación-proyección social y, el de la cohesión social, entendida como los mecanismos que integran a los individuos y grupos a la dinámica social y crea así su sentido de adhesión y pertenencia a la sociedad porque reconoce que su futuro quehacer tiene que ver con el apoyo a procesos más equitativos y pertinentes con las necesidades de su vida en sociedad. Los colectivos de estudiantes y maestros recrean el concepto de comunidad de aprendizaje, enlazados entre sí de modo orgánico por su voluntad y afirmándose recíprocamente, son los actores que bien podrían estar llamados a construir espacios de interacción positiva, para ello, deben contar con una comunidad de principios de cooperación y de comunicación.application/pdfspaUniversidad Católica de Pereirahttps://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065/1924Derechos de autor 2010 Revista Páginashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_EShttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Páginas; Núm. 86 (Abr., 2010); 5-200121-1633Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004Sustentación epistemológica de los colectivos de estudiantes y maestros en administración de empresas de la Universidad Católica Popular del Risaralda desde 2004Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRuiz Granada, LucíaPublication10785/14465oai:repositorio.ucp.edu.co:10785/144652025-01-27 13:00:14.544https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ESDerechos de autor 2010 Revista Páginasmetadata.onlyhttps://repositorio.ucp.edu.coRepositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUCbdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.eng.fl_str_mv |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Sustentación epistemológica de los colectivos de estudiantes y maestros en administración de empresas de la Universidad Católica Popular del Risaralda desde 2004 |
title |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
spellingShingle |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
title_short |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
title_full |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
title_fullStr |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
title_full_unstemmed |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
title_sort |
Epistemological bases of UCPR student and professors research groups 2004 |
description |
The new conception in business administration education has two moments: the first is epistemological, in a Department that considers students as included in the relation education-researchsocial projection. The second is social cohesion, understood as the mechanisms that tie individuals and groups to the social dynamic, thereby creating a sense of social belonging. Student and professor research groups recreate the notion of a community of learning and should share the same cooperation and communication principles. |
publishDate |
2021 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2021-01-19 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:29:36Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-08-30T00:29:36Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10785/14465 |
url |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065 http://hdl.handle.net/10785/14465 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.edu.co/index.php/paginas/article/view/2065/1924 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2010 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2010 Revista Páginas https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Pereira |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Páginas; Núm. 86 (Abr., 2010); 5-20 |
dc.source.none.fl_str_mv |
0121-1633 |
institution |
Universidad Católica de Pereira |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Pereira - RIBUC |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1828143391830966272 |