Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío

This work as a research project of degree work is structured from the quantitative methodology of descriptive and transversal type, through a survey designed and approved by the academic vice-rector, with the objective of analyzing the impact of the life project of the A graduate of physical educati...

Full description

Autores:
Correa Acila, Jhon Jairo
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad del Quindío
Repositorio:
Repositorio Universidad del Quindío
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/428
Acceso en línea:
https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/428
Palabra clave:
proyecto de vida, egresados, programas, educación física
Rights
closedAccess
License
Derechos Reservados - Universidad del Quindío
id RUQUINDIO2_9c57cdaedde1f0cc6bf9a433f6111e41
oai_identifier_str oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/428
network_acronym_str RUQUINDIO2
network_name_str Repositorio Universidad del Quindío
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
title Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
spellingShingle Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
proyecto de vida, egresados, programas, educación física
title_short Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
title_full Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
title_fullStr Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
title_full_unstemmed Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
title_sort Proyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del Quindío
dc.creator.fl_str_mv Correa Acila, Jhon Jairo
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Director - Toro López, Marisel
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Correa Acila, Jhon Jairo
dc.subject.spa.fl_str_mv proyecto de vida, egresados, programas, educación física
topic proyecto de vida, egresados, programas, educación física
description This work as a research project of degree work is structured from the quantitative methodology of descriptive and transversal type, through a survey designed and approved by the academic vice-rector, with the objective of analyzing the impact of the life project of the A graduate of physical education and sports baccalaureate, was a process that was given through the application of a survey as a technique for gathering information, which was addressed to 103 graduates of the program Bachelor in Physical Education and Sports, their analysis was made to Through the statgraphic program, this research project was carried out in the first semester of 2014 and ended the second semester of 2014, this work is supported by different theories that allowed the orientation mainly for the analysis of its results where its main theories of the project of Life are supported from authors such as s Aez, E Fran and Gonzales D, and different divisions in the theoretical framework that are related to the theoretical references that the University of Quindío provides as well as the same degree program in physical education and sports, where one of the main conclusions of this project Was the work inside the program contributing to the project of life of the graduates because a 98.0% affirm that it was a successful process the step by the program of Degree in Physical Education and Sports to contribute to his project of life, Beforehand, Recommended to the University of Quindío, the Faculty of Education and the Degree Program in Physical Education and Sports, to promote more spaces where research by these processes of self-evaluation of the program, to continue supporting the interaction with graduates of Bachelor in Physical Education and Sports because of them depends the good results of the university to provide good profession To the work and social life and also to the committee of graduates, the construction of more activities for the graduates that motivate the participation of these in the program and do not leave aside the university, because of them also depends the success of the race Because you will know in advance the needs, shortcomings, skills of the program to continue working on optimizing this and be better every day.
publishDate 2014
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2014-10-31
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2017-05-26T05:35:48Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2017-05-26T05:35:48Z
dc.type.spa.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv https://purl.org/redcol/resource_type/TP
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str acceptedVersion
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/428
url https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/428
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos Reservados - Universidad del Quindío
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
rights_invalid_str_mv Derechos Reservados - Universidad del Quindío
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
eu_rights_str_mv closedAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv Licenciado en Educación Física y Deportes
institution Universidad del Quindío
bitstream.url.fl_str_mv https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/f63629ea-f6ba-479b-823a-c237452877e2/download
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/6c16aa42-f311-4ef4-aa26-a296671a4e4d/download
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/ccc73827-d567-4561-b4f7-61e465ca812c/download
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/4d5d0d67-0e9a-4083-b79d-ab8368ec61b8/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 59c2c2ac48b156075fd341bd7531030e
602898506fdd85c292c662fb4308d772
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
01c302e77b9f9ebdcfca513592d088a2
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital Universidad del Quindío
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1812205369227739136
spelling Director - Toro López, MariselCorrea Acila, Jhon Jairo2017-05-26T05:35:48Z2017-05-26T05:35:48Z2014-10-31https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/428This work as a research project of degree work is structured from the quantitative methodology of descriptive and transversal type, through a survey designed and approved by the academic vice-rector, with the objective of analyzing the impact of the life project of the A graduate of physical education and sports baccalaureate, was a process that was given through the application of a survey as a technique for gathering information, which was addressed to 103 graduates of the program Bachelor in Physical Education and Sports, their analysis was made to Through the statgraphic program, this research project was carried out in the first semester of 2014 and ended the second semester of 2014, this work is supported by different theories that allowed the orientation mainly for the analysis of its results where its main theories of the project of Life are supported from authors such as s Aez, E Fran and Gonzales D, and different divisions in the theoretical framework that are related to the theoretical references that the University of Quindío provides as well as the same degree program in physical education and sports, where one of the main conclusions of this project Was the work inside the program contributing to the project of life of the graduates because a 98.0% affirm that it was a successful process the step by the program of Degree in Physical Education and Sports to contribute to his project of life, Beforehand, Recommended to the University of Quindío, the Faculty of Education and the Degree Program in Physical Education and Sports, to promote more spaces where research by these processes of self-evaluation of the program, to continue supporting the interaction with graduates of Bachelor in Physical Education and Sports because of them depends the good results of the university to provide good profession To the work and social life and also to the committee of graduates, the construction of more activities for the graduates that motivate the participation of these in the program and do not leave aside the university, because of them also depends the success of the race Because you will know in advance the needs, shortcomings, skills of the program to continue working on optimizing this and be better every day.Éste trabajo como realización de proyecto de investigación de trabajo de grado está estructurado desde la metodología cuantitativa de tipo descriptivo y corta transversal, a través de una encuesta diseñada y aprobada por la vicerrectoría académica, con el objetivo de analizar el impacto del proyecto de vida del egresado de licenciatura de educación física y deportes, fue un proceso que se dio mediante la aplicación de una encuesta como técnica para recolección de la información, la cual fue dirigida a 103 egresados del programa Licenciatura en Educación Física y Deportes, su análisis fue hecha a través del programa statgraphic, este proyecto de investigación se realizó en el primer semestre del 2014 y finalizo el segundo semestre del 2014, éste trabajo está soportado desde diferentes teorías que permitieron la orientación principalmente para el análisis de sus resultados donde sus principales teorías del proyecto de vida están soportadas desde autores como saez, E Fran y Gonzales D, y diferentes divisiones en el marco teórico que están relacionadas con las referencias teóricas que aporto la universidad del Quindío como también el mismo programa de licenciatura en educación física y deportes, donde una de las principales conclusiones de este proyecto fue el trabajo al interior del programa aportando al proyecto de vida de los egresados pues un 98.0% afirma que fue un proceso exitoso el paso por el programa de Licenciatura en Educación Física y Deportes para aportar a su proyecto de vida, De ante mano, se recomendó a la universidad del Quindío, la facultad de Educación y el Programa de Licenciatura en Educación Física y Deportes, que se promuevan más espacios donde la investigación por estos procesos de autoevaluación del programa, que se siga apoyando la interacción con los egresados de Licenciatura en Educación Física y Deportes pues de ellos depende los buenos resultados de la universidad para brindar buenos profesionales a la vida laboral y social y también al comité de egresados, la construcción de más actividades para los egresados que motiven la participación de estos en el programa y no dejen de un lado la universidad, pues de ellos depende también el éxito de la carrera pues se sabrá de antemano las necesidades, las falencias, las habilidades del programa para seguir trabajando en la optimización de esta y ser cada día mejor.Introducción 11 1. Área Problemática 13 2. Antecedentes 8Pregradoapplication/pdfspaDerechos Reservados - Universidad del Quindíohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/closedAccessAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_14cbproyecto de vida, egresados, programas, educación físicaProyecto De Vida Del Egresado Del Programa Licenciatura En Educación Física Y Deportes De La Universidad Del QuindíoTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionTexthttps://purl.org/redcol/resource_type/TPLicenciado en Educación Física y DeportesPublicationTHUMBNAILNORMAS APA WORD LISTO.pdf.jpgNORMAS APA WORD LISTO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5795https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/f63629ea-f6ba-479b-823a-c237452877e2/download59c2c2ac48b156075fd341bd7531030eMD54TEXTNORMAS APA WORD LISTO.pdf.txtNORMAS APA WORD LISTO.pdf.txtExtracted texttext/plain174976https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/6c16aa42-f311-4ef4-aa26-a296671a4e4d/download602898506fdd85c292c662fb4308d772MD53LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/ccc73827-d567-4561-b4f7-61e465ca812c/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52ORIGINALNORMAS APA WORD LISTO.pdfNORMAS APA WORD LISTO.pdfapplication/pdf903419https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/4d5d0d67-0e9a-4083-b79d-ab8368ec61b8/download01c302e77b9f9ebdcfca513592d088a2MD51001/428oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/4282024-06-07 10:59:06.807https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Derechos Reservados - Universidad del Quindíorestrictedhttps://bdigital.uniquindio.edu.coBiblioteca Digital Universidad del Quindíobdigital@metabiblioteca.com