Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
This document presents the application of the Model Intelect and design of the Balanced Scorecardof human capital of the Educational Institutions Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices, with the aim of having an inventory of the intangible assets of the Organization. To start work, is modeled intu...
- Autores:
-
Correa Romero, Angie M.
Jamioy Giron, Felipe A.
Ledesma Dominguez, Yonatan
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2016
- Institución:
- Universidad del Quindío
- Repositorio:
- Repositorio Universidad del Quindío
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/309
- Acceso en línea:
- https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309
- Palabra clave:
- Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia
- Rights
- closedAccess
- License
- Derechos reservados Universidad Del Quindío
id |
RUQUINDIO2_9b38f2e3ad08b1e8d1f25bec7409f14a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/309 |
network_acronym_str |
RUQUINDIO2 |
network_name_str |
Repositorio Universidad del Quindío |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
title |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
spellingShingle |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia |
title_short |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
title_full |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
title_fullStr |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
title_full_unstemmed |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
title_sort |
Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia |
dc.creator.fl_str_mv |
Correa Romero, Angie M. Jamioy Giron, Felipe A. Ledesma Dominguez, Yonatan |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Universidad Del Quindío - Colombia- William Pulgarín Giraldo- Director- |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Correa Romero, Angie M. Jamioy Giron, Felipe A. Ledesma Dominguez, Yonatan |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia |
topic |
Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia |
description |
This document presents the application of the Model Intelect and design of the Balanced Scorecardof human capital of the Educational Institutions Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices, with the aim of having an inventory of the intangible assets of the Organization. To start work, is modeled intuition systemically, with the purpose of knowing the operation of each of the departments, and the interrelationships that exist between these; this step is important when it comes to handle separately the academic and administrative department, which in this case are those involved in the study. What follows is a survey of the workers of the institution, to understand the current status of the staff; taking into account the outcome of surveys, must be to raise certain strategic objectives, which can be achieved with the collaboration of the leadership of the institution, and a plan that count with strategic initiatives that are possible to fulfill and easy to control. To finish you must define a dimensional model to support the generation of indicators involved in the Balanced Scorecard. |
publishDate |
2016 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2016-09-05 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2017-05-17T15:45:09Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2017-05-17T15:45:09Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado - Pregrado |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Software |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
https://purl.org/redcol/resource_type/TP |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv |
https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309 |
url |
https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos reservados Universidad Del Quindío |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv |
Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0) |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
rights_invalid_str_mv |
Derechos reservados Universidad Del Quindío https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
eu_rights_str_mv |
closedAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/msword |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Universidad Del Quindío- Ingeniería - Ingeniería de Sistemas y Computación |
institution |
Universidad del Quindío |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/60466513-53b4-4487-b780-0c86419a65d2/download https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/366c87bd-d341-490e-b444-fafbc6e3bf38/download https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/dcf2eb86-4ce9-48ef-982b-52e08d174858/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 0de85a1d4369d1ecc3f071aca6af1fd2 160ad09a484969bd890ffa4aaf6a542b |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital Universidad del Quindío |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1812205362312380416 |
spelling |
Universidad Del Quindío - Colombia- William Pulgarín Giraldo- Director-Correa Romero, Angie M.Jamioy Giron, Felipe A.Ledesma Dominguez, Yonatan2017-05-17T15:45:09Z2017-05-17T15:45:09Z2016-09-05https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309This document presents the application of the Model Intelect and design of the Balanced Scorecardof human capital of the Educational Institutions Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices, with the aim of having an inventory of the intangible assets of the Organization. To start work, is modeled intuition systemically, with the purpose of knowing the operation of each of the departments, and the interrelationships that exist between these; this step is important when it comes to handle separately the academic and administrative department, which in this case are those involved in the study. What follows is a survey of the workers of the institution, to understand the current status of the staff; taking into account the outcome of surveys, must be to raise certain strategic objectives, which can be achieved with the collaboration of the leadership of the institution, and a plan that count with strategic initiatives that are possible to fulfill and easy to control. To finish you must define a dimensional model to support the generation of indicators involved in the Balanced Scorecard.El presente documento presenta la aplicación del Modelo Intelect y diseño del Balanced Scorecarddel capital humano de la Instituciones Educativa Santa María Micaela Hermanas Adoratrices, con el propósito de contar con un inventario de los activos intangibles de la organización. Para empezar el trabajo, se modela la institución sistémicamente, con el fin de conocer el funcionamiento de cada uno de los departamentos, y las interrelaciones que existen entre estos; este paso es importante a la hora de manejar por separado el departamento académico y administrativo, que en este caso son los involucrados en el estudio. A continuación se realiza una encuesta a los trabajadores de la institución, para conocer el estado actual del personal; teniendo en cuenta los resultados que arrojen las encuestas, se deben plantear ciertos objetivos estratégicos, los cuales se pueden alcanzar con la colaboración de los directivos de la institución, y un plan que cuente con iniciativas estratégicas que sean posibles de cumplir y fáciles de controlar. Para finalizar se debe definir un modelo dimensional que de soporte a la generación de los indicadores involucrados en el Balanced Scorecard.1. Introducción 21 2. Contexto 23 3. Desarrollo 38 4. Conclusiones y trabajo futuro 318 5. Bibliografía y referencias 319 6. Anexos 323PregradoIngeniero de Sistemasapplication/mswordspaDerechos reservados Universidad Del Quindíohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/closedAccessAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_14cbModelos Intelect y Balanced Scorecard, ArmeniaAplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De ArmeniaTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionSoftwarehttps://purl.org/redcol/resource_type/TPhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Universidad Del Quindío- Ingeniería - Ingeniería de Sistemas y ComputaciónPublicationLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/60466513-53b4-4487-b780-0c86419a65d2/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52TEXTInforme final.doc.txtInforme final.doc.txtExtracted texttext/plain402120https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/366c87bd-d341-490e-b444-fafbc6e3bf38/download0de85a1d4369d1ecc3f071aca6af1fd2MD53ORIGINALInforme final.docInforme final.docInforme finalapplication/msword31231488https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/dcf2eb86-4ce9-48ef-982b-52e08d174858/download160ad09a484969bd890ffa4aaf6a542bMD51001/309oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/3092024-06-07 10:54:53.793https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Derechos reservados Universidad Del Quindíorestrictedhttps://bdigital.uniquindio.edu.coBiblioteca Digital Universidad del Quindíobdigital@metabiblioteca.com |