Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia

This document presents the application of the Model Intelect and design of the Balanced Scorecardof human capital of the Educational Institutions Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices, with the aim of having an inventory of the intangible assets of the Organization. To start work, is modeled intu...

Full description

Autores:
Correa Romero, Angie M.
Jamioy Giron, Felipe A.
Ledesma Dominguez, Yonatan
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2016
Institución:
Universidad del Quindío
Repositorio:
Repositorio Universidad del Quindío
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/309
Acceso en línea:
https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309
Palabra clave:
Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia
Rights
closedAccess
License
Derechos reservados Universidad Del Quindío
id RUQUINDIO2_9b38f2e3ad08b1e8d1f25bec7409f14a
oai_identifier_str oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/309
network_acronym_str RUQUINDIO2
network_name_str Repositorio Universidad del Quindío
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
title Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
spellingShingle Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia
title_short Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
title_full Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
title_fullStr Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
title_full_unstemmed Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
title_sort Aplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De Armenia
dc.creator.fl_str_mv Correa Romero, Angie M.
Jamioy Giron, Felipe A.
Ledesma Dominguez, Yonatan
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Universidad Del Quindío - Colombia- William Pulgarín Giraldo- Director-
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Correa Romero, Angie M.
Jamioy Giron, Felipe A.
Ledesma Dominguez, Yonatan
dc.subject.spa.fl_str_mv Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia
topic Modelos Intelect y Balanced Scorecard, Armenia
description This document presents the application of the Model Intelect and design of the Balanced Scorecardof human capital of the Educational Institutions Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices, with the aim of having an inventory of the intangible assets of the Organization. To start work, is modeled intuition systemically, with the purpose of knowing the operation of each of the departments, and the interrelationships that exist between these; this step is important when it comes to handle separately the academic and administrative department, which in this case are those involved in the study. What follows is a survey of the workers of the institution, to understand the current status of the staff; taking into account the outcome of surveys, must be to raise certain strategic objectives, which can be achieved with the collaboration of the leadership of the institution, and a plan that count with strategic initiatives that are possible to fulfill and easy to control. To finish you must define a dimensional model to support the generation of indicators involved in the Balanced Scorecard.
publishDate 2016
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2016-09-05
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2017-05-17T15:45:09Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2017-05-17T15:45:09Z
dc.type.spa.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.content.spa.fl_str_mv Software
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv https://purl.org/redcol/resource_type/TP
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309
url https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos reservados Universidad Del Quindío
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
rights_invalid_str_mv Derechos reservados Universidad Del Quindío
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
eu_rights_str_mv closedAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/msword
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv Universidad Del Quindío- Ingeniería - Ingeniería de Sistemas y Computación
institution Universidad del Quindío
bitstream.url.fl_str_mv https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/60466513-53b4-4487-b780-0c86419a65d2/download
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/366c87bd-d341-490e-b444-fafbc6e3bf38/download
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/dcf2eb86-4ce9-48ef-982b-52e08d174858/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
0de85a1d4369d1ecc3f071aca6af1fd2
160ad09a484969bd890ffa4aaf6a542b
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital Universidad del Quindío
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1808413794787917824
spelling Universidad Del Quindío - Colombia- William Pulgarín Giraldo- Director-Correa Romero, Angie M.Jamioy Giron, Felipe A.Ledesma Dominguez, Yonatan2017-05-17T15:45:09Z2017-05-17T15:45:09Z2016-09-05https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/309This document presents the application of the Model Intelect and design of the Balanced Scorecardof human capital of the Educational Institutions Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices, with the aim of having an inventory of the intangible assets of the Organization. To start work, is modeled intuition systemically, with the purpose of knowing the operation of each of the departments, and the interrelationships that exist between these; this step is important when it comes to handle separately the academic and administrative department, which in this case are those involved in the study. What follows is a survey of the workers of the institution, to understand the current status of the staff; taking into account the outcome of surveys, must be to raise certain strategic objectives, which can be achieved with the collaboration of the leadership of the institution, and a plan that count with strategic initiatives that are possible to fulfill and easy to control. To finish you must define a dimensional model to support the generation of indicators involved in the Balanced Scorecard.El presente documento presenta la aplicación del Modelo Intelect y diseño del Balanced Scorecarddel capital humano de la Instituciones Educativa Santa María Micaela Hermanas Adoratrices, con el propósito de contar con un inventario de los activos intangibles de la organización. Para empezar el trabajo, se modela la institución sistémicamente, con el fin de conocer el funcionamiento de cada uno de los departamentos, y las interrelaciones que existen entre estos; este paso es importante a la hora de manejar por separado el departamento académico y administrativo, que en este caso son los involucrados en el estudio. A continuación se realiza una encuesta a los trabajadores de la institución, para conocer el estado actual del personal; teniendo en cuenta los resultados que arrojen las encuestas, se deben plantear ciertos objetivos estratégicos, los cuales se pueden alcanzar con la colaboración de los directivos de la institución, y un plan que cuente con iniciativas estratégicas que sean posibles de cumplir y fáciles de controlar. Para finalizar se debe definir un modelo dimensional que de soporte a la generación de los indicadores involucrados en el Balanced Scorecard.1. Introducción 21 2. Contexto 23 3. Desarrollo 38 4. Conclusiones y trabajo futuro 318 5. Bibliografía y referencias 319 6. Anexos 323PregradoIngeniero de Sistemasapplication/mswordspaDerechos reservados Universidad Del Quindíohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/closedAccessAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_14cbModelos Intelect y Balanced Scorecard, ArmeniaAplicación De Los Modelos Intelect Y Balanced Scorecard En La Institución Educativa Santa Maria Micaela Hermanas Adoratrices De ArmeniaTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionSoftwarehttps://purl.org/redcol/resource_type/TPhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Universidad Del Quindío- Ingeniería - Ingeniería de Sistemas y ComputaciónPublicationLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/60466513-53b4-4487-b780-0c86419a65d2/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52TEXTInforme final.doc.txtInforme final.doc.txtExtracted texttext/plain402120https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/366c87bd-d341-490e-b444-fafbc6e3bf38/download0de85a1d4369d1ecc3f071aca6af1fd2MD53ORIGINALInforme final.docInforme final.docInforme finalapplication/msword31231488https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/dcf2eb86-4ce9-48ef-982b-52e08d174858/download160ad09a484969bd890ffa4aaf6a542bMD51001/309oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/3092024-06-07 10:54:53.793https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Derechos reservados Universidad Del Quindíorestrictedhttps://bdigital.uniquindio.edu.coBiblioteca Digital Universidad del Quindíobdigital@metabiblioteca.com