Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo
The research was carried out to raise an improvement plan that leads to increased sales in EL MODELO service station located in the city of Buenaventura developed the following objectives: Implement marketing strategies in EL MODELO service station, propose to technical requirements that meet the ne...
- Autores:
-
Castro Hernández, Ana Karolina
Vivas Sánchez, Liz Yady
Silva Sánchez, Luz Dary
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2013
- Institución:
- Universidad del Quindío
- Repositorio:
- Repositorio Universidad del Quindío
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/2778
- Acceso en línea:
- https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/2778
- Palabra clave:
- Plan de mejoramiento
estación de servicio
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad del Quindio, 2013
id |
RUQUINDIO2_21c06709d4c84502c365b1227e13b594 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/2778 |
network_acronym_str |
RUQUINDIO2 |
network_name_str |
Repositorio Universidad del Quindío |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
title |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
spellingShingle |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo Plan de mejoramiento estación de servicio |
title_short |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
title_full |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
title_fullStr |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
title_full_unstemmed |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
title_sort |
Plan de mejoramiento estación de servicio el modelo |
dc.creator.fl_str_mv |
Castro Hernández, Ana Karolina Vivas Sánchez, Liz Yady Silva Sánchez, Luz Dary |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Universidad del Quindío - Colombia - Director - José Vladimir Ramírez Tarazona |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Castro Hernández, Ana Karolina Vivas Sánchez, Liz Yady Silva Sánchez, Luz Dary |
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv |
Plan de mejoramiento estación de servicio |
topic |
Plan de mejoramiento estación de servicio |
description |
The research was carried out to raise an improvement plan that leads to increased sales in EL MODELO service station located in the city of Buenaventura developed the following objectives: Implement marketing strategies in EL MODELO service station, propose to technical requirements that meet the needs in terms of machinery, equipment and facilities, plans or activities define, implement actions to achieve better use of resources and financial analysis in order to assess the feasibility of the proposed restructuring of EL MODELO service station. The results were: The service station model has undergone many changes and has evolved to an increasingly competitive market, but in the process of transformation and development of the organization there are still difficulties in terms of service quality and the recording of transactions and description processes, and after the high competitiveness is vital to develop strategies in pursuit of maintaining sales rates. And the improvement plan proposes the optimization of all business processes, strengthening the team and implementing marketing strategies to ensure the stability of the organization and better management in the administration. The success of the organization is in evolution, the transformation of its services, continuous improvement avoiding stagnation in a market increasingly competitive, demanding and dynamic. And it is recommended that EL MODELO service station implant policy and strategy, including service issues, the record is made of the processes and the implementation of a continuous improvement system, should motivate staff which is critical for better quality the provision of services, and representatives of the management and administration should be responsible for the design, management and implementation of the system. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2013-01-31 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2017-11-08T21:11:30Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2017-11-08T21:11:30Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado - Pregrado |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/draft |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
https://purl.org/redcol/resource_type/TP |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
status_str |
draft |
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv |
https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/2778 |
url |
https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/2778 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos Reservados - Universidad del Quindio, 2013 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos Reservados - Universidad del Quindio, 2013 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Ciencias Económicas y Administrativas - Administración de Negocios Distancia |
institution |
Universidad del Quindío |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/c8442e5d-72bd-4a60-b4a4-3d3ca5866260/download https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/29143a90-0a42-4ba5-83b7-9bb687988f31/download https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/01f5c38a-b04c-416d-a91b-e07bbb76d302/download https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/0b1363f0-a3bf-423f-9e98-57238169072a/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0b55e3e58abc21218732e8f00716891f d8e3bcfff4747c412c67a1bfc16c97b9 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 973b1e16f6a61a3d578ef731a0b03950 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital Universidad del Quindío |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1812205377527218176 |
spelling |
Universidad del Quindío - Colombia - Director - José Vladimir Ramírez TarazonaCastro Hernández, Ana KarolinaVivas Sánchez, Liz YadySilva Sánchez, Luz Dary2017-11-08T21:11:30Z2017-11-08T21:11:30Z2013-01-31https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/2778The research was carried out to raise an improvement plan that leads to increased sales in EL MODELO service station located in the city of Buenaventura developed the following objectives: Implement marketing strategies in EL MODELO service station, propose to technical requirements that meet the needs in terms of machinery, equipment and facilities, plans or activities define, implement actions to achieve better use of resources and financial analysis in order to assess the feasibility of the proposed restructuring of EL MODELO service station. The results were: The service station model has undergone many changes and has evolved to an increasingly competitive market, but in the process of transformation and development of the organization there are still difficulties in terms of service quality and the recording of transactions and description processes, and after the high competitiveness is vital to develop strategies in pursuit of maintaining sales rates. And the improvement plan proposes the optimization of all business processes, strengthening the team and implementing marketing strategies to ensure the stability of the organization and better management in the administration. The success of the organization is in evolution, the transformation of its services, continuous improvement avoiding stagnation in a market increasingly competitive, demanding and dynamic. And it is recommended that EL MODELO service station implant policy and strategy, including service issues, the record is made of the processes and the implementation of a continuous improvement system, should motivate staff which is critical for better quality the provision of services, and representatives of the management and administration should be responsible for the design, management and implementation of the system.La investigación que se llevó a cabo para plantear un plan de mejoramiento que conlleve al incremento de las ventas en la Estación de Servicio el Modelo ubicada en la ciudad de Buenaventura desarrolló lo siguientes objetivos: Implementar estrategias de mercado en la EDS el Modelo, proponer a nivel técnico los requerimientos que satisfagan las necesidades en cuanto a maquinaria, equipos e instalaciones, definir planes o actividades, ejecutar acciones que logren un mejor aprovechamiento de los recursos y realizar un análisis financiero con el fin de evaluar la factibilidad del proyecto de restructuración de la EDS EL MODELO. Los resultados fueron La EDS EL MODELO ha tenido muchos cambios y ha evolucionado a un mercado cada vez más competitivo; pero en el proceso de transformación y desarrollo de la organización aun hay dificultades en cuanto a calidad de servicio y el registro de las operaciones y descripción de los procesos, y tras la alta competitividad es vital el desarrollo de estrategias en procura del mantenimiento de los índices de ventas. Y el plan de mejoramiento propone la optimización de todos los procesos de la empresa, el fortalecimiento del equipo humano y la implementación de estrategias de mercado que garanticen la estabilidad de la organización y un mejor manejo en la gestión administrativa. El éxito de la organización está en la evolución, la trasformación de sus servicios, la mejora continua evitando el estancamiento en un mercado cada vez más competitivo, exigente y dinámico. Y se recomienda que la EDS implante una política y estrategia que abarque los temas de servicio, que se haga el registro de los procesos y la implementación de un sistema de mejoramiento continúo, se debe motivar al personal lo cual es fundamental para una mejor calidad en la prestación de los servicios, y los representantes de la dirección y administración deben responsabilizarse en el diseño, manejo e implementación del sistema.1. Línea de investigación .................................................................. 18 2. Tema de investigación ................................................................. 19 3. El problema .................................................................................. 21 4. Objetivos ....................................................................................... 27 5. Justificación ................................................................................... 28 6. Delimitación del tema .................................................................... 31 7. Resultados esperados ................................................................... 32 8. Marcos de referencia ..................................................................... 33 9. Diseño metodológico ..................................................................... 39 10. Tabla de contenido propuesta final ............................................... 44 11. Cronograma de trabajo ................................................................. 45 12. Presupuesto .................................................................................. 46 13. Diagnóstico empresarial ................................................................ 47 14. Análisis del entorno ....................................................................... 49 15. Análisis del sector ........................................................................ 55 16. Análisis de la competencia ........................................................... 62 17. Análisis interno ............................................................................. 65 18. Re direccionamiento estratégico ................................................... 86PregradoAdministrador de Negociosapplication/pdfspaDerechos Reservados - Universidad del Quindio, 2013https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Plan de mejoramiento estación de servicio el modeloTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/draftTexthttps://purl.org/redcol/resource_type/TPhttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccePlan de mejoramientoestación de servicioCiencias Económicas y Administrativas - Administración de Negocios DistanciaPublicationTHUMBNAILLIZ YADI VIVAS..pdf.jpgLIZ YADI VIVAS..pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7125https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/c8442e5d-72bd-4a60-b4a4-3d3ca5866260/download0b55e3e58abc21218732e8f00716891fMD54TEXTLIZ YADI VIVAS..pdf.txtLIZ YADI VIVAS..pdf.txtExtracted texttext/plain144563https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/29143a90-0a42-4ba5-83b7-9bb687988f31/downloadd8e3bcfff4747c412c67a1bfc16c97b9MD53LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/01f5c38a-b04c-416d-a91b-e07bbb76d302/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52ORIGINALLIZ YADI VIVAS..pdfLIZ YADI VIVAS..pdfapplication/pdf1462756https://bdigital.uniquindio.edu.co/bitstreams/0b1363f0-a3bf-423f-9e98-57238169072a/download973b1e16f6a61a3d578ef731a0b03950MD51001/2778oai:bdigital.uniquindio.edu.co:001/27782024-06-07 11:03:43.767https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Derechos Reservados - Universidad del Quindio, 2013restrictedhttps://bdigital.uniquindio.edu.coBiblioteca Digital Universidad del Quindíobdigital@metabiblioteca.com |