Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
The Beauty business in Colombia represents the third best industry after the pharmaceutical and military industries, but at the same time, it faces great challenges in its commercialization processes, especially due to the levels of competition in this sector, and the globalization and access to inf...
- Autores:
-
Rodríguez-Ortiz, Valentina
Bedoya-Arbelaez, Jorge Esteban
- Tipo de recurso:
- Tesis
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Católica de Oriente
- Repositorio:
- Repositorio UCO
- Idioma:
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uco.edu.co:20.500.13064/1509
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/20.500.13064/1509
- Palabra clave:
- Productos de belleza
Cosmetología
Industria farmacéutica
Procesos de comercialización
Industria Cosmética
Modelo de negocio
Beauty products
Cosmetology
Pharmaceutical industry
Marketing processes
Cosmetics Industry
Business model
Cosméticos - Comercialización
Plan de negocios
Formación de empresas
- Rights
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
id |
RUCO2_db9eb14825491fdcce5e1ceeab9d3dba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uco.edu.co:20.500.13064/1509 |
network_acronym_str |
RUCO2 |
network_name_str |
Repositorio UCO |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
title |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
spellingShingle |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online Productos de belleza Cosmetología Industria farmacéutica Procesos de comercialización Industria Cosmética Modelo de negocio Beauty products Cosmetology Pharmaceutical industry Marketing processes Cosmetics Industry Business model Cosméticos - Comercialización Plan de negocios Formación de empresas |
title_short |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
title_full |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
title_fullStr |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
title_full_unstemmed |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
title_sort |
Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online |
dc.creator.fl_str_mv |
Rodríguez-Ortiz, Valentina Bedoya-Arbelaez, Jorge Esteban |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Chica-Henao, Jonathan Alberto |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Rodríguez-Ortiz, Valentina Bedoya-Arbelaez, Jorge Esteban |
dc.contributor.corpauthor.spa.fl_str_mv |
Universidad Católica de Oriente. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Productos de belleza Cosmetología Industria farmacéutica Procesos de comercialización Industria Cosmética Modelo de negocio |
topic |
Productos de belleza Cosmetología Industria farmacéutica Procesos de comercialización Industria Cosmética Modelo de negocio Beauty products Cosmetology Pharmaceutical industry Marketing processes Cosmetics Industry Business model Cosméticos - Comercialización Plan de negocios Formación de empresas |
dc.subject.subjectenglish.spa.fl_str_mv |
Beauty products Cosmetology Pharmaceutical industry Marketing processes Cosmetics Industry Business model |
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv |
Cosméticos - Comercialización Plan de negocios Formación de empresas |
description |
The Beauty business in Colombia represents the third best industry after the pharmaceutical and military industries, but at the same time, it faces great challenges in its commercialization processes, especially due to the levels of competition in this sector, and the globalization and access to information by the end users. For this reason and based on the studies formulated by one of the most important cosmetic companies in the country, Ecobranch AVON, we formulated an alternative for the commercialization of beauty products, providing the user with a different and comfortable experience in the process of buying their trusted products. |
publishDate |
2020 |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2020-02-25 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-03-07T22:06:39Z |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
https://purl.org/redcol/resource_type/TP |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Tesis/Trabajo de grado - Monografía – Especialización |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.13064/1509 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.13064/1509 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.license.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ |
dc.rights.spa.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
Open Access |
dc.rights.cc.*.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ Acceso abierto http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ Open Access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
52p. |
dc.format.mimetype.es_ES.fl_str_mv |
application/pdf |
institution |
Universidad Católica de Oriente |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57f65a49-9ba6-422a-803e-fefb0762c63a/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57e46b1e-98af-4a5a-9540-4fae3daf36d1/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/c9790578-7783-4f3f-9659-9b310725b12b/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/f8f55f6b-cb54-4f87-b08e-b3062c6fd1ba/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/0502b72d-01b6-42a7-94a8-9cff870211c1/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/323193a9-744a-4d70-855e-738b13346137/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/1e33ec5a-1c56-438f-8c52-8acf73da22cd/download https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/b51c1cac-14b0-41ee-9518-18486430ca68/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ec43866fdebd1996e378f592205877aa b008186b52491c540fff4c1be5f17e0d 92a02ce7cda5164a98ec1a2f1c265772 217700a34da79ed616c2feb68d4c5e06 3de95014d137c7beb2d6a6af7217c738 e1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9 e9bccd43dde0cabbb3c356bec1eeb7bc 67fb983465ed4b8e3f26e6d25f650ad5 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Católica de Oriente |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@uco.edu.co |
_version_ |
1814256076389875712 |
spelling |
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/Acceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/Open AccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombiahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Chica-Henao, Jonathan AlbertoRodríguez-Ortiz, ValentinaBedoya-Arbelaez, Jorge EstebanUniversidad Católica de Oriente. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas2023-03-07T22:06:39Z2020-02-25https://hdl.handle.net/20.500.13064/150952p.application/pdfProductos de bellezaCosmetologíaIndustria farmacéuticaProcesos de comercializaciónIndustria CosméticaModelo de negocioBeauty productsCosmetologyPharmaceutical industryMarketing processesCosmetics IndustryBusiness modelCosméticos - ComercializaciónPlan de negociosFormación de empresasPlan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza onlineThe Beauty business in Colombia represents the third best industry after the pharmaceutical and military industries, but at the same time, it faces great challenges in its commercialization processes, especially due to the levels of competition in this sector, and the globalization and access to information by the end users. For this reason and based on the studies formulated by one of the most important cosmetic companies in the country, Ecobranch AVON, we formulated an alternative for the commercialization of beauty products, providing the user with a different and comfortable experience in the process of buying their trusted products.Rionegro, Antioquiainfo:eu-repo/semantics/reporthttp://purl.org/coar/resource_type/c_46echttp://purl.org/coar/resource_type/c_93fchttps://purl.org/redcol/resource_type/TPTesis/Trabajo de grado - Monografía – EspecializaciónInterés GeneralORIGINALTrabajo de grado.pdfTrabajo de grado.pdfapplication/pdf878156https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57f65a49-9ba6-422a-803e-fefb0762c63a/downloadec43866fdebd1996e378f592205877aaMD51Autorización de depósito.pdfAutorización de depósito.pdfapplication/pdf616880https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57e46b1e-98af-4a5a-9540-4fae3daf36d1/downloadb008186b52491c540fff4c1be5f17e0dMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82626https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/c9790578-7783-4f3f-9659-9b310725b12b/download92a02ce7cda5164a98ec1a2f1c265772MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/f8f55f6b-cb54-4f87-b08e-b3062c6fd1ba/download217700a34da79ed616c2feb68d4c5e06MD54TEXTTrabajo de grado.pdf.txtTrabajo de grado.pdf.txtExtracted texttext/plain74925https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/0502b72d-01b6-42a7-94a8-9cff870211c1/download3de95014d137c7beb2d6a6af7217c738MD55Autorización de depósito.pdf.txtAutorización de depósito.pdf.txtExtracted texttext/plain2https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/323193a9-744a-4d70-855e-738b13346137/downloade1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9MD57THUMBNAILTrabajo de grado.pdf.jpgTrabajo de grado.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1228https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/1e33ec5a-1c56-438f-8c52-8acf73da22cd/downloade9bccd43dde0cabbb3c356bec1eeb7bcMD56Autorización de depósito.pdf.jpgAutorización de depósito.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1651https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/b51c1cac-14b0-41ee-9518-18486430ca68/download67fb983465ed4b8e3f26e6d25f650ad5MD5820.500.13064/1509oai:repositorio.uco.edu.co:20.500.13064/15092024-09-18 23:32:10.078http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.uco.edu.coRepositorio Institucional Universidad Católica de Orienterepositorio@uco.edu.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 |