Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online

The Beauty business in Colombia represents the third best industry after the pharmaceutical and military industries, but at the same time, it faces great challenges in its commercialization processes, especially due to the levels of competition in this sector, and the globalization and access to inf...

Full description

Autores:
Rodríguez-Ortiz, Valentina
Bedoya-Arbelaez, Jorge Esteban
Tipo de recurso:
Tesis
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Católica de Oriente
Repositorio:
Repositorio UCO
Idioma:
OAI Identifier:
oai:repositorio.uco.edu.co:20.500.13064/1509
Acceso en línea:
https://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/1509
Palabra clave:
Productos de belleza
Cosmetología
Industria farmacéutica
Procesos de comercialización
Industria Cosmética
Modelo de negocio
Beauty products
Cosmetology
Pharmaceutical industry
Marketing processes
Cosmetics Industry
Business model
Cosméticos - Comercialización
Plan de negocios
Formación de empresas
Rights
License
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
id RUCO2_db9eb14825491fdcce5e1ceeab9d3dba
oai_identifier_str oai:repositorio.uco.edu.co:20.500.13064/1509
network_acronym_str RUCO2
network_name_str Repositorio UCO
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
title Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
spellingShingle Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
Productos de belleza
Cosmetología
Industria farmacéutica
Procesos de comercialización
Industria Cosmética
Modelo de negocio
Beauty products
Cosmetology
Pharmaceutical industry
Marketing processes
Cosmetics Industry
Business model
Cosméticos - Comercialización
Plan de negocios
Formación de empresas
title_short Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
title_full Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
title_fullStr Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
title_full_unstemmed Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
title_sort Plan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza online
dc.creator.fl_str_mv Rodríguez-Ortiz, Valentina
Bedoya-Arbelaez, Jorge Esteban
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv Chica-Henao, Jonathan Alberto
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Rodríguez-Ortiz, Valentina
Bedoya-Arbelaez, Jorge Esteban
dc.contributor.corpauthor.spa.fl_str_mv Universidad Católica de Oriente. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
dc.subject.spa.fl_str_mv Productos de belleza
Cosmetología
Industria farmacéutica
Procesos de comercialización
Industria Cosmética
Modelo de negocio
topic Productos de belleza
Cosmetología
Industria farmacéutica
Procesos de comercialización
Industria Cosmética
Modelo de negocio
Beauty products
Cosmetology
Pharmaceutical industry
Marketing processes
Cosmetics Industry
Business model
Cosméticos - Comercialización
Plan de negocios
Formación de empresas
dc.subject.subjectenglish.spa.fl_str_mv Beauty products
Cosmetology
Pharmaceutical industry
Marketing processes
Cosmetics Industry
Business model
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv Cosméticos - Comercialización
Plan de negocios
Formación de empresas
description The Beauty business in Colombia represents the third best industry after the pharmaceutical and military industries, but at the same time, it faces great challenges in its commercialization processes, especially due to the levels of competition in this sector, and the globalization and access to information by the end users. For this reason and based on the studies formulated by one of the most important cosmetic companies in the country, Ecobranch AVON, we formulated an alternative for the commercialization of beauty products, providing the user with a different and comfortable experience in the process of buying their trusted products.
publishDate 2020
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2020-02-25
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2023-03-07T22:06:39Z
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/report
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv https://purl.org/redcol/resource_type/TP
dc.type.local.spa.fl_str_mv Tesis/Trabajo de grado - Monografía – Especialización
format http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/1509
url https://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/1509
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.license.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
dc.rights.spa.spa.fl_str_mv Acceso abierto
dc.rights.uri.*.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv Open Access
dc.rights.cc.*.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Acceso abierto
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
Open Access
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 52p.
dc.format.mimetype.es_ES.fl_str_mv application/pdf
institution Universidad Católica de Oriente
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57f65a49-9ba6-422a-803e-fefb0762c63a/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57e46b1e-98af-4a5a-9540-4fae3daf36d1/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/c9790578-7783-4f3f-9659-9b310725b12b/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/f8f55f6b-cb54-4f87-b08e-b3062c6fd1ba/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/0502b72d-01b6-42a7-94a8-9cff870211c1/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/323193a9-744a-4d70-855e-738b13346137/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/1e33ec5a-1c56-438f-8c52-8acf73da22cd/download
https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/b51c1cac-14b0-41ee-9518-18486430ca68/download
bitstream.checksum.fl_str_mv ec43866fdebd1996e378f592205877aa
b008186b52491c540fff4c1be5f17e0d
92a02ce7cda5164a98ec1a2f1c265772
217700a34da79ed616c2feb68d4c5e06
3de95014d137c7beb2d6a6af7217c738
e1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9
e9bccd43dde0cabbb3c356bec1eeb7bc
67fb983465ed4b8e3f26e6d25f650ad5
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Católica de Oriente
repository.mail.fl_str_mv repositorio@uco.edu.co
_version_ 1808480817974870016
spelling http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/Acceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/Open AccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombiahttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Chica-Henao, Jonathan AlbertoRodríguez-Ortiz, ValentinaBedoya-Arbelaez, Jorge EstebanUniversidad Católica de Oriente. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas2023-03-07T22:06:39Z2020-02-25https://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/150952p.application/pdfProductos de bellezaCosmetologíaIndustria farmacéuticaProcesos de comercializaciónIndustria CosméticaModelo de negocioBeauty productsCosmetologyPharmaceutical industryMarketing processesCosmetics IndustryBusiness modelCosméticos - ComercializaciónPlan de negociosFormación de empresasPlan de negocios para la creación de una empresa de comercialización de productos de belleza onlineThe Beauty business in Colombia represents the third best industry after the pharmaceutical and military industries, but at the same time, it faces great challenges in its commercialization processes, especially due to the levels of competition in this sector, and the globalization and access to information by the end users. For this reason and based on the studies formulated by one of the most important cosmetic companies in the country, Ecobranch AVON, we formulated an alternative for the commercialization of beauty products, providing the user with a different and comfortable experience in the process of buying their trusted products.Rionegro, Antioquiainfo:eu-repo/semantics/reporthttp://purl.org/coar/resource_type/c_46echttp://purl.org/coar/resource_type/c_93fchttps://purl.org/redcol/resource_type/TPTesis/Trabajo de grado - Monografía – EspecializaciónInterés GeneralORIGINALTrabajo de grado.pdfTrabajo de grado.pdfapplication/pdf878156https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57f65a49-9ba6-422a-803e-fefb0762c63a/downloadec43866fdebd1996e378f592205877aaMD51Autorización de depósito.pdfAutorización de depósito.pdfapplication/pdf616880https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/57e46b1e-98af-4a5a-9540-4fae3daf36d1/downloadb008186b52491c540fff4c1be5f17e0dMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82626https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/c9790578-7783-4f3f-9659-9b310725b12b/download92a02ce7cda5164a98ec1a2f1c265772MD53CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/f8f55f6b-cb54-4f87-b08e-b3062c6fd1ba/download217700a34da79ed616c2feb68d4c5e06MD54TEXTTrabajo de grado.pdf.txtTrabajo de grado.pdf.txtExtracted texttext/plain74925https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/0502b72d-01b6-42a7-94a8-9cff870211c1/download3de95014d137c7beb2d6a6af7217c738MD55Autorización de depósito.pdf.txtAutorización de depósito.pdf.txtExtracted texttext/plain2https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/323193a9-744a-4d70-855e-738b13346137/downloade1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9MD57THUMBNAILTrabajo de grado.pdf.jpgTrabajo de grado.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1228https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/1e33ec5a-1c56-438f-8c52-8acf73da22cd/downloade9bccd43dde0cabbb3c356bec1eeb7bcMD56Autorización de depósito.pdf.jpgAutorización de depósito.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1651https://repositorio.uco.edu.co/bitstreams/b51c1cac-14b0-41ee-9518-18486430ca68/download67fb983465ed4b8e3f26e6d25f650ad5MD5820.500.13064/1509oai:repositorio.uco.edu.co:20.500.13064/15092024-05-30 20:27:27.288http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.uco.edu.coRepositorio Institucional Universidad Católica de Orienterepositorio@uco.edu.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