El trabajo con una red pedagógica.

The present article talks about the educative experience of the teacher Armando Guandique Gonzalez, sponsored by the TOTOAX Institute in Oxaca, Mexico. In his experience, he learned methodological elements to understand  that writing skills and reading promotion can't be restricted to...

Full description

Autores:
Guandique Gonzáles, Armando
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5050
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1230
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5050
Palabra clave:
Reading
Decodificación
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_e8fc03b903d749d35333f048460e1476
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/5050
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Guandique Gonzáles, Armando2004-12-14https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/123010.17227/01224328.12302619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/5050The present article talks about the educative experience of the teacher Armando Guandique Gonzalez, sponsored by the TOTOAX Institute in Oxaca, Mexico. In his experience, he learned methodological elements to understand  that writing skills and reading promotion can't be restricted to the text breakdown nor writing as a simple motive activity. The apprenticeship rate is a very important subject to take into  account in children's leaming processes.En el presente articulo se narra una experiencia educativa en la que, gracias a la Red pedagógica TOTOAX en Oxaca, México, el autor conoció los elementos teórico -metodológicos  para entender que el proceso de adquisicióny fomento de la lectura y escritura no solo se limita a la decodificación del texto, y la escritura como una simple actividad motora, sino que el ritmo de aprendizaje de los niños es un factor fundamental a la hora de enseñar.Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:31:55Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/1230application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1230/1227https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 17 (2004): jul-dicReadingDecodificaciónEl trabajo con una red pedagógica.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/5050oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/50502024-01-19 13:02:51.639Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv El trabajo con una red pedagógica.
title El trabajo con una red pedagógica.
spellingShingle El trabajo con una red pedagógica.
Reading
Decodificación
title_short El trabajo con una red pedagógica.
title_full El trabajo con una red pedagógica.
title_fullStr El trabajo con una red pedagógica.
title_full_unstemmed El trabajo con una red pedagógica.
title_sort El trabajo con una red pedagógica.
dc.creator.fl_str_mv Guandique Gonzáles, Armando
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Guandique Gonzáles, Armando
dc.subject.spa.fl_str_mv Reading
Decodificación
topic Reading
Decodificación
description The present article talks about the educative experience of the teacher Armando Guandique Gonzalez, sponsored by the TOTOAX Institute in Oxaca, Mexico. In his experience, he learned methodological elements to understand  that writing skills and reading promotion can't be restricted to the text breakdown nor writing as a simple motive activity. The apprenticeship rate is a very important subject to take into  account in children's leaming processes.
publishDate 2004
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2004-12-14
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1230
10.17227/01224328.1230
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/5050
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1230
http://hdl.handle.net/20.500.12209/5050
identifier_str_mv 10.17227/01224328.1230
2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1230/1227
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 17 (2004): jul-dic
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1818060533578858496