Un viaje sanador
This paper presents a reflection by three teachers from Instituto Pedagógico Nacional about the relevance of expeditionary trips in the life of the teachers of the country, after taking part in an idep Systematization Project in the context of the Teacher Qualification component, which allowed follo...
- Autores:
-
Castillo Sánchez, Dalila Esperanza
Rubio Parra, Ingrid Astrid
Velosa Cruz, Nelson Javier
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/8505
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034
http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505
- Palabra clave:
- Viaje sanador
Intercambio de experiencias pedagógicas
Práctica pedagógica
Trabajo por proyectos
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id |
RPEDAGO2_e8c4ee48e5218052ea58d6b1a2b576f7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/8505 |
network_acronym_str |
RPEDAGO2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional UPN |
repository_id_str |
|
spelling |
Castillo Sánchez, Dalila EsperanzaRubio Parra, Ingrid AstridVelosa Cruz, Nelson Javier2017-01-01https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/803410.17227/nyn.vol5.num42-80342619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505This paper presents a reflection by three teachers from Instituto Pedagógico Nacional about the relevance of expeditionary trips in the life of the teachers of the country, after taking part in an idep Systematization Project in the context of the Teacher Qualification component, which allowed following on-site experiences, thus generating an exchange of experiences between groups of teachers from schools in Bogotá and schools in other regions of the country. The reflection is about the chronicles of a trip made to Medellín, where the exchange allowed the teachers to “heal” through the pedagogical and cultural exchange.Este artículo presenta una reflexión de tres maestros del Instituto Pedagógico Nacional sobre la relevancia que tienen los viajes expedicionarios en la vida de los maestros del país, luego de la participación en un Proyecto de Sistematización del idep, en el marco del componente de Cualificación Docente, que permitió el acompañamiento de experiencias in situ, generando unintercambio de experiencias entre colectivos de docentes de colegios de Bogotá y experiencias de colegios de otras regiones del país. La reflexión se da en torno a la crónica de un viaje realizado a la ciudad de Medellín donde el intercambio permitió a los maestros «sanar» a través del intercambio pedagógico y cultural.Este artigo apresenta uma reflexão realizada por três professores de Instituto Pedagógico Nacional sobre a relevância das viagens expedicionárias na vida dos professores do país depois de sua participação em um Projeto de Sistematização do idep, no marco do componente de Qualificação Docente, que possibilitou o seguimento de experiências in situ, gerando um intercâmbio de experiências entre coletivos de professores de colégios de Bogotá e experiências de colégios de outras regiões do país. A reflexão acontece em torno à crónica de uma viagem realizada à cidade de Medellín, onde o intercâmbio permitiu aos professores “sanar” através do intercâmbio pedagógico e cultural.Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:35Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/8034application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034/6308https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 5 Núm. 42 (2017); 117-124Viaje sanadorIntercambio de experiencias pedagógicasPráctica pedagógicaTrabajo por proyectosUn viaje sanadorArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/8505oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/85052024-01-19 13:02:45.824Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Un viaje sanador |
title |
Un viaje sanador |
spellingShingle |
Un viaje sanador Viaje sanador Intercambio de experiencias pedagógicas Práctica pedagógica Trabajo por proyectos |
title_short |
Un viaje sanador |
title_full |
Un viaje sanador |
title_fullStr |
Un viaje sanador |
title_full_unstemmed |
Un viaje sanador |
title_sort |
Un viaje sanador |
dc.creator.fl_str_mv |
Castillo Sánchez, Dalila Esperanza Rubio Parra, Ingrid Astrid Velosa Cruz, Nelson Javier |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Castillo Sánchez, Dalila Esperanza Rubio Parra, Ingrid Astrid Velosa Cruz, Nelson Javier |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Viaje sanador Intercambio de experiencias pedagógicas Práctica pedagógica Trabajo por proyectos |
topic |
Viaje sanador Intercambio de experiencias pedagógicas Práctica pedagógica Trabajo por proyectos |
description |
This paper presents a reflection by three teachers from Instituto Pedagógico Nacional about the relevance of expeditionary trips in the life of the teachers of the country, after taking part in an idep Systematization Project in the context of the Teacher Qualification component, which allowed following on-site experiences, thus generating an exchange of experiences between groups of teachers from schools in Bogotá and schools in other regions of the country. The reflection is about the chronicles of a trip made to Medellín, where the exchange allowed the teachers to “heal” through the pedagogical and cultural exchange. |
publishDate |
2017 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2017-01-01 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.eng.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.eng.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034 10.17227/nyn.vol5.num42-8034 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505 |
url |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034 http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505 |
identifier_str_mv |
10.17227/nyn.vol5.num42-8034 2619-6069 0122-4328 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034/6308 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 Attribution-NonCommercial 4.0 International |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Editorial Universidad Pedagógica Nacional |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Nodos y Nudos; Vol. 5 Núm. 42 (2017); 117-124 |
institution |
Universidad Pedagógica Nacional |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@pedagogica.edu.co |
_version_ |
1814444961208205312 |