Un viaje sanador

This paper presents a reflection by three teachers from Instituto Pedagógico Nacional about the relevance of expeditionary trips in the life of the teachers of the country, after taking part in an idep Systematization Project in the context of the Teacher Qualification component, which allowed follo...

Full description

Autores:
Castillo Sánchez, Dalila Esperanza
Rubio Parra, Ingrid Astrid
Velosa Cruz, Nelson Javier
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/8505
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034
http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505
Palabra clave:
Viaje sanador
Intercambio de experiencias pedagógicas
Práctica pedagógica
Trabajo por proyectos
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_e8c4ee48e5218052ea58d6b1a2b576f7
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/8505
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Castillo Sánchez, Dalila EsperanzaRubio Parra, Ingrid AstridVelosa Cruz, Nelson Javier2017-01-01https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/803410.17227/nyn.vol5.num42-80342619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505This paper presents a reflection by three teachers from Instituto Pedagógico Nacional about the relevance of expeditionary trips in the life of the teachers of the country, after taking part in an idep Systematization Project in the context of the Teacher Qualification component, which allowed following on-site experiences, thus generating an exchange of experiences between groups of teachers from schools in Bogotá and schools in other regions of the country. The reflection is about the chronicles of a trip made to Medellín, where the exchange allowed the teachers to “heal” through the pedagogical and cultural exchange.Este artículo presenta una reflexión de tres maestros del Instituto Pedagógico Nacional sobre la relevancia que tienen los viajes expedicionarios en la vida de los maestros del país, luego de la participación en un Proyecto de Sistematización del idep, en el marco del componente de Cualificación Docente, que permitió el acompañamiento de experiencias in situ, generando unintercambio de experiencias entre colectivos de docentes de colegios de Bogotá y experiencias de colegios de otras regiones del país. La reflexión se da en torno a la crónica de un viaje realizado a la ciudad de Medellín donde el intercambio permitió a los maestros «sanar» a través del intercambio pedagógico y cultural.Este artigo apresenta uma reflexão realizada por três professores de Instituto Pedagógico Nacional sobre a relevância das viagens expedicionárias na vida dos professores do país depois de sua participação em um Projeto de Sistematização do idep, no marco do componente de Qualificação Docente, que possibilitou o seguimento de experiências in situ, gerando um intercâmbio de experiências entre coletivos de professores de colégios de Bogotá e experiências de colégios de outras regiões do país. A reflexão acontece em torno à crónica de uma viagem realizada à cidade de Medellín, onde o intercâmbio permitiu aos professores “sanar” através do intercâmbio pedagógico e cultural.Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:35Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/8034application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034/6308https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 5 Núm. 42 (2017); 117-124Viaje sanadorIntercambio de experiencias pedagógicasPráctica pedagógicaTrabajo por proyectosUn viaje sanadorArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/8505oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/85052024-01-19 13:02:45.824Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Un viaje sanador
title Un viaje sanador
spellingShingle Un viaje sanador
Viaje sanador
Intercambio de experiencias pedagógicas
Práctica pedagógica
Trabajo por proyectos
title_short Un viaje sanador
title_full Un viaje sanador
title_fullStr Un viaje sanador
title_full_unstemmed Un viaje sanador
title_sort Un viaje sanador
dc.creator.fl_str_mv Castillo Sánchez, Dalila Esperanza
Rubio Parra, Ingrid Astrid
Velosa Cruz, Nelson Javier
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Castillo Sánchez, Dalila Esperanza
Rubio Parra, Ingrid Astrid
Velosa Cruz, Nelson Javier
dc.subject.spa.fl_str_mv Viaje sanador
Intercambio de experiencias pedagógicas
Práctica pedagógica
Trabajo por proyectos
topic Viaje sanador
Intercambio de experiencias pedagógicas
Práctica pedagógica
Trabajo por proyectos
description This paper presents a reflection by three teachers from Instituto Pedagógico Nacional about the relevance of expeditionary trips in the life of the teachers of the country, after taking part in an idep Systematization Project in the context of the Teacher Qualification component, which allowed following on-site experiences, thus generating an exchange of experiences between groups of teachers from schools in Bogotá and schools in other regions of the country. The reflection is about the chronicles of a trip made to Medellín, where the exchange allowed the teachers to “heal” through the pedagogical and cultural exchange.
publishDate 2017
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2017-01-01
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034
10.17227/nyn.vol5.num42-8034
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034
http://hdl.handle.net/20.500.12209/8505
identifier_str_mv 10.17227/nyn.vol5.num42-8034
2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/8034/6308
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 5 Núm. 42 (2017); 117-124
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1814444961208205312