La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
The university fundamented in the research is the tendency of the universities at the moment and the objectiv of the public universities most standed out in the country, so it evidence in their mission objectives and the research policies. But ¿which are the characteristics of the research function...
- Autores:
-
Patiño Gómez, Zaida Liz
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2014
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4850
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850
- Palabra clave:
- Universidad e investigación
Investigación formativa
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id |
RPEDAGO2_aa12e7dacf975df2d9413ec699416488 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4850 |
network_acronym_str |
RPEDAGO2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional UPN |
repository_id_str |
|
spelling |
Patiño Gómez, Zaida Liz2014-03-29https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/311610.17227/01224328.31162619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850The university fundamented in the research is the tendency of the universities at the moment and the objectiv of the public universities most standed out in the country, so it evidence in their mission objectives and the research policies. But ¿which are the characteristics of the research function of the university in the “Knowledge society” or the “Information society”? ¿How does get it in the set of the development joined with its other basic functions of teaching and extension? These questions do that we ask us about the sense of the formation in research in the Higher Education.En la actualidad la tendencia general y el objetivo fundamental de las universidades, especialmente las del sector público en el país, se concentra en el concepto de la universidad fundamentada en la investigación; este hecho se hace evidente en los objetivos misionales y políticas de investigación que se plantean desde las instituciones. Sin embargo, ¿cuáles son las características de la función de investigación de la universidad en la “sociedad del conocimiento” o en “la sociedad de la información”?; ¿cómo se logra en el marco del desarrollo, inseparable de sus otras funciones básicas, de docencia y extensión? Estas preguntas nos remiten a la cuestión fundamental del presente artículo: el sentido de la formación en investigación en la Educación Superior.A universidade baseada na investigação é a tendência das mais importantes universidades de hoje em dia na Colômbia; provas disso são os objetivos missionais e as políticas de investigação delas. Mas quais as características da função de investigação da universidade na “sociedade do conhecimento” ou “a sociedade dainformação”? Como logra-se no marco do desenvolvimento, inseparável com suas outras funções básicas de docência e extensão? Tais questões remetem a interrogar pelo sentido da formação em investigação na Ensino Superior.Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:26Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/3116application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116/3386https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 4 Núm. 36 (2014): ene-junUniversidad e investigaciónInvestigación formativaLa pedagogización de la investigación en la Educación Superior.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/4850oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/48502024-01-19 13:02:48.802Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
title |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
spellingShingle |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. Universidad e investigación Investigación formativa |
title_short |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
title_full |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
title_fullStr |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
title_full_unstemmed |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
title_sort |
La pedagogización de la investigación en la Educación Superior. |
dc.creator.fl_str_mv |
Patiño Gómez, Zaida Liz |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Patiño Gómez, Zaida Liz |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Universidad e investigación Investigación formativa |
topic |
Universidad e investigación Investigación formativa |
description |
The university fundamented in the research is the tendency of the universities at the moment and the objectiv of the public universities most standed out in the country, so it evidence in their mission objectives and the research policies. But ¿which are the characteristics of the research function of the university in the “Knowledge society” or the “Information society”? ¿How does get it in the set of the development joined with its other basic functions of teaching and extension? These questions do that we ask us about the sense of the formation in research in the Higher Education. |
publishDate |
2014 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2014-03-29 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.eng.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.eng.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116 10.17227/01224328.3116 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850 |
url |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116 http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850 |
identifier_str_mv |
10.17227/01224328.3116 2619-6069 0122-4328 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116/3386 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 Attribution-NonCommercial 4.0 International |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Editorial Universidad Pedagógica Nacional |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Nodos y Nudos; Vol. 4 Núm. 36 (2014): ene-jun |
institution |
Universidad Pedagógica Nacional |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@pedagogica.edu.co |
_version_ |
1818060531999703040 |