La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.

The university fundamented in the research is the tendency of the universities at the moment and the objectiv of the public universities most standed out in the country, so it evidence in their mission objectives and the research policies. But ¿which are the characteristics of the research function...

Full description

Autores:
Patiño Gómez, Zaida Liz
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4850
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850
Palabra clave:
Universidad e investigación
Investigación formativa
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_aa12e7dacf975df2d9413ec699416488
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4850
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Patiño Gómez, Zaida Liz2014-03-29https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/311610.17227/01224328.31162619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850The university fundamented in the research is the tendency of the universities at the moment and the objectiv of the public universities most standed out in the country, so it evidence in their mission objectives and the research policies. But ¿which are the characteristics of the research function of the university in the “Knowledge society” or the “Information society”? ¿How does get it in the set of the development joined with its other basic functions of teaching and extension? These questions do that we ask us about the sense of the formation in research in the Higher Education.En la actualidad la tendencia general y el objetivo fundamental de las universidades, especialmente las del sector público en el país, se concentra en el concepto de la universidad fundamentada en la investigación; este hecho se hace evidente en los objetivos misionales y políticas de investigación que se plantean desde las instituciones. Sin embargo, ¿cuáles son las características de la función de investigación de la universidad en la “sociedad del conocimiento” o en “la sociedad de la información”?; ¿cómo se logra en el marco del desarrollo, inseparable de sus otras funciones básicas, de docencia y extensión? Estas preguntas nos remiten a la cuestión fundamental del presente artículo: el sentido de la formación en investigación en la Educación Superior.A universidade baseada na investigação é a tendência das mais importantes universidades de hoje em dia na Colômbia; provas disso são os objetivos missionais e as políticas de investigação delas. Mas quais as características da função de investigação da universidade na “sociedade do conhecimento” ou “a sociedade dainformação”? Como logra-se no marco do desenvolvimento, inseparável com suas outras funções básicas de docência e extensão? Tais questões remetem a interrogar pelo sentido da formação em investigação na Ensino Superior.Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:26Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/3116application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116/3386https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 4 Núm. 36 (2014): ene-junUniversidad e investigaciónInvestigación formativaLa pedagogización de la investigación en la Educación Superior.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/4850oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/48502024-01-19 13:02:48.802Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
title La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
spellingShingle La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
Universidad e investigación
Investigación formativa
title_short La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
title_full La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
title_fullStr La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
title_full_unstemmed La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
title_sort La pedagogización de la investigación en la Educación Superior.
dc.creator.fl_str_mv Patiño Gómez, Zaida Liz
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Patiño Gómez, Zaida Liz
dc.subject.spa.fl_str_mv Universidad e investigación
Investigación formativa
topic Universidad e investigación
Investigación formativa
description The university fundamented in the research is the tendency of the universities at the moment and the objectiv of the public universities most standed out in the country, so it evidence in their mission objectives and the research policies. But ¿which are the characteristics of the research function of the university in the “Knowledge society” or the “Information society”? ¿How does get it in the set of the development joined with its other basic functions of teaching and extension? These questions do that we ask us about the sense of the formation in research in the Higher Education.
publishDate 2014
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2014-03-29
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116
10.17227/01224328.3116
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4850
identifier_str_mv 10.17227/01224328.3116
2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/3116/3386
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 4 Núm. 36 (2014): ene-jun
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1808399825463410688