El arte en la educación no sirve para “nada”.

This report is a pedagogic reflection on the artistic  education in a dialogue with Humberto Maturana's book Human Formation and Training. The reflection tries to show the  art's contribution to a formation of a human being, approaching the role of art in the educational...

Full description

Autores:
Muñoz, Paloma
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2005
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4892
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4892
Palabra clave:
Educación artística
Estética
Sentido
Sentir
Útil
Diversidad cultural
Procesos artísticos
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_9df6fc5e60388adc1cfe219c3579936c
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/4892
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Muñoz, Paloma2005-03-14https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/125410.17227/01224328.12542619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/4892This report is a pedagogic reflection on the artistic  education in a dialogue with Humberto Maturana's book Human Formation and Training. The reflection tries to show the  art's contribution to a formation of a human being, approaching the role of art in the educational process from a cultural point of view and trying to feel it at the same time, as well as awarding ita certain sense. This suggestion forms an invitation to a debate, a space for living in the charming perspective of perceiving, hearing, playing and meditating of our educational task. It is a pretext to acquire a commitrnent of impelling reflections around  the art and education.Esta ponencia es una reflexión pedagógica sobre la educación artística en  dialogo con el libro de Humberto Maturana  Formación humana y capacitación. La reflexión trata de mostrar la contribución del arte en la formación del ser, abordando el arte en la educación con una mirada cultural del sentir y conferir sentido. Esta propuesta es un abrazo para el debate, un espacio de vivirse en el encanto de ver, oír, tocar, reflexionar nuestro quehacer educativo, es un pretexto para adquirir el compromiso de impulsar reflexiones en torno al arte y la educación.    Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:31:56Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/1254application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254/1242https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 18 (2005): ene-junEducación artísticaEstéticaSentidoSentirÚtilDiversidad culturalProcesos artísticosEl arte en la educación no sirve para “nada”.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/4892oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/48922024-01-19 13:02:46.547Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv El arte en la educación no sirve para “nada”.
title El arte en la educación no sirve para “nada”.
spellingShingle El arte en la educación no sirve para “nada”.
Educación artística
Estética
Sentido
Sentir
Útil
Diversidad cultural
Procesos artísticos
title_short El arte en la educación no sirve para “nada”.
title_full El arte en la educación no sirve para “nada”.
title_fullStr El arte en la educación no sirve para “nada”.
title_full_unstemmed El arte en la educación no sirve para “nada”.
title_sort El arte en la educación no sirve para “nada”.
dc.creator.fl_str_mv Muñoz, Paloma
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Muñoz, Paloma
dc.subject.spa.fl_str_mv Educación artística
Estética
Sentido
Sentir
Útil
Diversidad cultural
Procesos artísticos
topic Educación artística
Estética
Sentido
Sentir
Útil
Diversidad cultural
Procesos artísticos
description This report is a pedagogic reflection on the artistic  education in a dialogue with Humberto Maturana's book Human Formation and Training. The reflection tries to show the  art's contribution to a formation of a human being, approaching the role of art in the educational process from a cultural point of view and trying to feel it at the same time, as well as awarding ita certain sense. This suggestion forms an invitation to a debate, a space for living in the charming perspective of perceiving, hearing, playing and meditating of our educational task. It is a pretext to acquire a commitrnent of impelling reflections around  the art and education.
publishDate 2005
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2005-03-14
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254
10.17227/01224328.1254
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/4892
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254
http://hdl.handle.net/20.500.12209/4892
identifier_str_mv 10.17227/01224328.1254
2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/1254/1242
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 18 (2005): ene-jun
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1814444891255603200