La animación en los procesos de integración educativa.
The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differenti...
- Autores:
-
Buriticá Trujillo, Fabio
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2004
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13803
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803
- Palabra clave:
- Extensión
Función colectiva
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id |
RPEDAGO2_88e36e7628e4c6b28745e8ce7c096ff5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13803 |
network_acronym_str |
RPEDAGO2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional UPN |
repository_id_str |
|
spelling |
Buriticá Trujillo, Fabio2021-08-02T16:32:40Z2021-08-02T16:32:40Z2004-03-14https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/100072619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differentiatedpersons. The later general function, built upan philosophicalpostulares of Baruch Spinoza, are assumed as an animationfunction, particularly in a symbolic animation, in an imaginaryanimation and in a corporal animation, from which the differentpractices can be integrated from those we have referenced.En este texto se construye una función general queintegra funciones particulares desplegadas por diversas prácticas,avaladas o no académicamente, que se ponen en juego endiferentes ámbitos culturales, pero particularmente en las escuelasabocadas a la integración de sujetos "altamente diferenciados".Dicha función general, constrnida a partir de los postuladosfilosóficos de Baruch Spinoza, la asumimos como unafunción de "Animación" que se particulariza en una AnimaciónSimbólica, en una Animación Imaginaria y en una AnimaciónCorporal, desde las cuales se pueden integrar las prácticas aque hemos aludido.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/10007application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007/7183https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 59-68ExtensiónFunción colectivaLa animación en los procesos de integración educativa.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13803oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/138032024-01-19 13:02:43.688Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
La animación en los procesos de integración educativa. |
title |
La animación en los procesos de integración educativa. |
spellingShingle |
La animación en los procesos de integración educativa. Extensión Función colectiva |
title_short |
La animación en los procesos de integración educativa. |
title_full |
La animación en los procesos de integración educativa. |
title_fullStr |
La animación en los procesos de integración educativa. |
title_full_unstemmed |
La animación en los procesos de integración educativa. |
title_sort |
La animación en los procesos de integración educativa. |
dc.creator.fl_str_mv |
Buriticá Trujillo, Fabio |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Buriticá Trujillo, Fabio |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Extensión Función colectiva |
topic |
Extensión Función colectiva |
description |
The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differentiatedpersons. The later general function, built upan philosophicalpostulares of Baruch Spinoza, are assumed as an animationfunction, particularly in a symbolic animation, in an imaginaryanimation and in a corporal animation, from which the differentpractices can be integrated from those we have referenced. |
publishDate |
2004 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2004-03-14 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-08-02T16:32:40Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-08-02T16:32:40Z |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.eng.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.eng.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803 |
url |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007 http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803 |
identifier_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007/7183 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 Attribution-NonCommercial 4.0 International |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Editorial Universidad Pedagógica Nacional |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 59-68 |
institution |
Universidad Pedagógica Nacional |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@pedagogica.edu.co |
_version_ |
1814445158077300736 |