La animación en los procesos de integración educativa.

The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differenti...

Full description

Autores:
Buriticá Trujillo, Fabio
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13803
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803
Palabra clave:
Extensión
Función colectiva
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_88e36e7628e4c6b28745e8ce7c096ff5
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13803
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Buriticá Trujillo, Fabio2021-08-02T16:32:40Z2021-08-02T16:32:40Z2004-03-14https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/100072619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differentiatedpersons. The later general function, built upan philosophicalpostulares of Baruch Spinoza, are assumed as an animationfunction, particularly in a symbolic animation, in an imaginaryanimation and in a corporal animation, from which the differentpractices can be integrated from those we have referenced.En este texto se construye una función general queintegra funciones particulares desplegadas por diversas prácticas,avaladas o no académicamente, que se ponen en juego endiferentes ámbitos culturales, pero particularmente en las escuelasabocadas a la integración de sujetos "altamente diferenciados".Dicha función general, constrnida a partir de los postuladosfilosóficos de Baruch Spinoza, la asumimos como unafunción de "Animación" que se particulariza en una AnimaciónSimbólica, en una Animación Imaginaria y en una AnimaciónCorporal, desde las cuales se pueden integrar las prácticas aque hemos aludido.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:40Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/10007application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007/7183https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 59-68ExtensiónFunción colectivaLa animación en los procesos de integración educativa.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13803oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/138032024-01-19 13:02:43.688Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv La animación en los procesos de integración educativa.
title La animación en los procesos de integración educativa.
spellingShingle La animación en los procesos de integración educativa.
Extensión
Función colectiva
title_short La animación en los procesos de integración educativa.
title_full La animación en los procesos de integración educativa.
title_fullStr La animación en los procesos de integración educativa.
title_full_unstemmed La animación en los procesos de integración educativa.
title_sort La animación en los procesos de integración educativa.
dc.creator.fl_str_mv Buriticá Trujillo, Fabio
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Buriticá Trujillo, Fabio
dc.subject.spa.fl_str_mv Extensión
Función colectiva
topic Extensión
Función colectiva
description The present text works ahead the building up of ageneral function that integra tes the diverse particular functionsdisplayed by diverse practices, academically guaranteed or not,that play a rol! in different cultural spaces, but particularly inschools, leading to the integration of highly differentiatedpersons. The later general function, built upan philosophicalpostulares of Baruch Spinoza, are assumed as an animationfunction, particularly in a symbolic animation, in an imaginaryanimation and in a corporal animation, from which the differentpractices can be integrated from those we have referenced.
publishDate 2004
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2004-03-14
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:40Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:40Z
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13803
identifier_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/10007/7183
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 59-68
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1814445158077300736