El trabajo con grupos heterogéneos.

This article shows an example of an alternative scholarly setting that involves the formation of heterogeneous groups as regards to age and grade. The convenience of this method is discussed based on three points: multi-age groups, knowledge, and experience, taking place over severa! years. The alte...

Full description

Autores:
Segura , Dino
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13797
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797
Palabra clave:
Zona de desarrollo
Grupos heterogéneos
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_504860d4f449c1a032f3be1325c09840
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13797
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Segura , Dino2021-08-02T16:32:39Z2021-08-02T16:32:39Z2004-07-20https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/99892619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797This article shows an example of an alternative scholarly setting that involves the formation of heterogeneous groups as regards to age and grade. The convenience of this method is discussed based on three points: multi-age groups, knowledge, and experience, taking place over severa! years. The alternative method can be valuable to guarantee a relationshi p based on the understanding of teachers and students according to the tasks they perform together. On the other hand, the development of activities wíth heterogeneous groups changes the teacher's role and removes the currículum as a predetermined set of goals and paths at the school.En el artículo se presenta un ejemplo de organización escolar que incluye grupos heterogéneos con respecto a la edad y al grado, y se argumenta sobre su con veniencia desde tres ángulos: la convivencia, el conocimiento y la experiencia llevada a cabo durante varios años. Esta alternativa se muestra como una opción conveniente para garantizar una relación de sentido basada en la comprensión de maestros y estudiantes por las tareas que realizan. Por otra parte, en el desarrollo de las actividades con grupos heterogéneos cambia el papel del maestro y desaparece el currículo como predeterminación de metas y caminos en la Escuela.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:39Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:39Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/9989application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989/7173https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 14-22Zona de desarrolloGrupos heterogéneosEl trabajo con grupos heterogéneos.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13797oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/137972024-01-19 13:02:43.65Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv El trabajo con grupos heterogéneos.
title El trabajo con grupos heterogéneos.
spellingShingle El trabajo con grupos heterogéneos.
Zona de desarrollo
Grupos heterogéneos
title_short El trabajo con grupos heterogéneos.
title_full El trabajo con grupos heterogéneos.
title_fullStr El trabajo con grupos heterogéneos.
title_full_unstemmed El trabajo con grupos heterogéneos.
title_sort El trabajo con grupos heterogéneos.
dc.creator.fl_str_mv Segura , Dino
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Segura , Dino
dc.subject.spa.fl_str_mv Zona de desarrollo
Grupos heterogéneos
topic Zona de desarrollo
Grupos heterogéneos
description This article shows an example of an alternative scholarly setting that involves the formation of heterogeneous groups as regards to age and grade. The convenience of this method is discussed based on three points: multi-age groups, knowledge, and experience, taking place over severa! years. The alternative method can be valuable to guarantee a relationshi p based on the understanding of teachers and students according to the tasks they perform together. On the other hand, the development of activities wíth heterogeneous groups changes the teacher's role and removes the currículum as a predetermined set of goals and paths at the school.
publishDate 2004
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2004-07-20
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:39Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:39Z
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797
identifier_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989/7173
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 14-22
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1814445158066814976