El trabajo con grupos heterogéneos.
This article shows an example of an alternative scholarly setting that involves the formation of heterogeneous groups as regards to age and grade. The convenience of this method is discussed based on three points: multi-age groups, knowledge, and experience, taking place over severa! years. The alte...
- Autores:
-
Segura , Dino
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2004
- Institución:
- Universidad Pedagógica Nacional
- Repositorio:
- Repositorio Institucional UPN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13797
- Acceso en línea:
- https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797
- Palabra clave:
- Zona de desarrollo
Grupos heterogéneos
- Rights
- openAccess
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id |
RPEDAGO2_504860d4f449c1a032f3be1325c09840 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13797 |
network_acronym_str |
RPEDAGO2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional UPN |
repository_id_str |
|
spelling |
Segura , Dino2021-08-02T16:32:39Z2021-08-02T16:32:39Z2004-07-20https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/99892619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797This article shows an example of an alternative scholarly setting that involves the formation of heterogeneous groups as regards to age and grade. The convenience of this method is discussed based on three points: multi-age groups, knowledge, and experience, taking place over severa! years. The alternative method can be valuable to guarantee a relationshi p based on the understanding of teachers and students according to the tasks they perform together. On the other hand, the development of activities wíth heterogeneous groups changes the teacher's role and removes the currículum as a predetermined set of goals and paths at the school.En el artículo se presenta un ejemplo de organización escolar que incluye grupos heterogéneos con respecto a la edad y al grado, y se argumenta sobre su con veniencia desde tres ángulos: la convivencia, el conocimiento y la experiencia llevada a cabo durante varios años. Esta alternativa se muestra como una opción conveniente para garantizar una relación de sentido basada en la comprensión de maestros y estudiantes por las tareas que realizan. Por otra parte, en el desarrollo de las actividades con grupos heterogéneos cambia el papel del maestro y desaparece el currículo como predeterminación de metas y caminos en la Escuela.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:39Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:39Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/9989application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989/7173https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 14-22Zona de desarrolloGrupos heterogéneosEl trabajo con grupos heterogéneos.Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13797oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/137972024-01-19 13:02:43.65Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
title |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
spellingShingle |
El trabajo con grupos heterogéneos. Zona de desarrollo Grupos heterogéneos |
title_short |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
title_full |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
title_fullStr |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
title_full_unstemmed |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
title_sort |
El trabajo con grupos heterogéneos. |
dc.creator.fl_str_mv |
Segura , Dino |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Segura , Dino |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Zona de desarrollo Grupos heterogéneos |
topic |
Zona de desarrollo Grupos heterogéneos |
description |
This article shows an example of an alternative scholarly setting that involves the formation of heterogeneous groups as regards to age and grade. The convenience of this method is discussed based on three points: multi-age groups, knowledge, and experience, taking place over severa! years. The alternative method can be valuable to guarantee a relationshi p based on the understanding of teachers and students according to the tasks they perform together. On the other hand, the development of activities wíth heterogeneous groups changes the teacher's role and removes the currículum as a predetermined set of goals and paths at the school. |
publishDate |
2004 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2004-07-20 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-08-02T16:32:39Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-08-02T16:32:39Z |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.eng.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.eng.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989 |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797 |
url |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989 http://hdl.handle.net/20.500.12209/13797 |
identifier_str_mv |
2619-6069 0122-4328 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9989/7173 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial 4.0 International |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 Attribution-NonCommercial 4.0 International |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Editorial Universidad Pedagógica Nacional |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 14-22 |
institution |
Universidad Pedagógica Nacional |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@pedagogica.edu.co |
_version_ |
1814445158066814976 |