Competencia, Acción y Pensamiento

This arride is made up in the frame of a pedagogical construction centered in the action. Due to the interest in which a competence concept has in that contextit becomes the central object of reflection. The first partanalyzes conceptual and practices difficulties of the quality on education evaluat...

Full description

Autores:
Alvarado F., Gloria
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2004
Institución:
Universidad Pedagógica Nacional
Repositorio:
Repositorio Institucional UPN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13796
Acceso en línea:
https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9988
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13796
Palabra clave:
Acción
Competencia
Evaluación
Action
Competence
Evaluation
Rights
openAccess
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
id RPEDAGO2_4a53ab5a4dd94e7952a0f128e9fd5e5e
oai_identifier_str oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/13796
network_acronym_str RPEDAGO2
network_name_str Repositorio Institucional UPN
repository_id_str
spelling Alvarado F., Gloria2021-08-02T16:32:39Z2021-08-02T16:32:39Z2004-07-20https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/99882619-60690122-4328http://hdl.handle.net/20.500.12209/13796This arride is made up in the frame of a pedagogical construction centered in the action. Due to the interest in which a competence concept has in that contextit becomes the central object of reflection. The first partanalyzes conceptual and practices difficulties of the quality on education evaluation systemsthroughout individual's competence. The second part helps itself using Greimas' theory to be able to consider the pragmatic competence problem and examines its usepossibilities for a pedagogical intervention based on the experience concept.Este artículo nace en el marco de una construcción pedagógica centrada en la acción. Dado el interés que el concepto de competencia tiene en tal contexto, se constituye en su objeto central de reflexión. La primera parte examina las dificultades conceptuales y prácticas del estudio en que se basa la creación del sistema de evaluación de la calidad de la educación a través de las competencias de los individuos. La segunda parte se sirve de la teoría de Greimas sobre las modalizaciones, para reconsiderar el problema de las competencias pragmáticas y examina sus posibilidades de uso para una intervención pedagógica fundamentada en el concepto de experiencia.Made available in DSpace on 2021-08-02T16:32:39Z (GMT). No. of bitstreams: 0Item created via OAI harvest from source: https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/oai on 2021-08-02T16:32:39Z (GMT). Item's OAI Record identifier: oai:pedagogica.edu.co-REVISTAS-UPN-CO:article/9988application/pdfspaEditorial Universidad Pedagógica Nacionalhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9988/7172https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 4 - 13AcciónCompetenciaEvaluaciónActionCompetenceEvaluationCompetencia, Acción y PensamientoArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8520.500.12209/13796oai:repository.pedagogica.edu.co:20.500.12209/137962024-01-19 13:02:44.272Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacionalrepositorio@pedagogica.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Competencia, Acción y Pensamiento
title Competencia, Acción y Pensamiento
spellingShingle Competencia, Acción y Pensamiento
Acción
Competencia
Evaluación
Action
Competence
Evaluation
title_short Competencia, Acción y Pensamiento
title_full Competencia, Acción y Pensamiento
title_fullStr Competencia, Acción y Pensamiento
title_full_unstemmed Competencia, Acción y Pensamiento
title_sort Competencia, Acción y Pensamiento
dc.creator.fl_str_mv Alvarado F., Gloria
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Alvarado F., Gloria
dc.subject.spa.fl_str_mv Acción
Competencia
Evaluación
topic Acción
Competencia
Evaluación
Action
Competence
Evaluation
dc.subject.keywords.eng.fl_str_mv Action
Competence
Evaluation
description This arride is made up in the frame of a pedagogical construction centered in the action. Due to the interest in which a competence concept has in that contextit becomes the central object of reflection. The first partanalyzes conceptual and practices difficulties of the quality on education evaluation systemsthroughout individual's competence. The second part helps itself using Greimas' theory to be able to consider the pragmatic competence problem and examines its usepossibilities for a pedagogical intervention based on the experience concept.
publishDate 2004
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2004-07-20
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:39Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-08-02T16:32:39Z
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.eng.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.driver.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9988
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/20.500.12209/13796
url https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9988
http://hdl.handle.net/20.500.12209/13796
identifier_str_mv 2619-6069
0122-4328
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/NYN/article/view/9988/7172
dc.rights.uri.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial 4.0 International
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Attribution-NonCommercial 4.0 International
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Editorial Universidad Pedagógica Nacional
dc.source.spa.fl_str_mv Nodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 4 - 13
institution Universidad Pedagógica Nacional
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Pedagógica Nacional
repository.mail.fl_str_mv repositorio@pedagogica.edu.co
_version_ 1814445158065766400