La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through...
- Autores:
-
Ortiz Leiva, Germán
López Jiménez, Daniel Fernando
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2002
- Institución:
- Universidad de la Sabana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad de la Sabana
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14339
- Acceso en línea:
- http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539
http://hdl.handle.net/10818/14339
- Palabra clave:
- Indicadores
Consumo de medios
Credibilidad
Comunicación sostenible
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
REPOUSABA2_ae379e7a9d8cb870477b6a9e5b2eaff8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14339 |
network_acronym_str |
REPOUSABA2 |
network_name_str |
Repositorio Universidad de la Sabana |
repository_id_str |
|
spelling |
Ortiz Leiva, GermánLópez Jiménez, Daniel Fernando2015-02-02T09:34:47Z2015-02-02T09:34:47Z20022002http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539http://hdl.handle.net/10818/14339This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through their mediatory action. The Observatory formulates and strengthens indicators of society behavior as: media use habits (HCM); mass media credibility level (NCM), and journalists qualification rate (ICP). Such indicators must be annually formulated; must correspond to standable communication and help to build a better society based on public communication.Se pretende en este breve ensayo, reflexionar sobre los aportes que un centro de investigaciones como el Observatorio de Medios de la Facultad de Comunicación Social y Periodismo de la Universidad de La Sabana, ofrece al país y a la sociedad en general, al emprender la difícil tarea de estudiar los impactos de los medios de comunicación de masas sobre el público receptor desde la acción mediadora que estos ejercen. Estos aportes se traducen en la formulación y la respectiva consolidación de indicadores que referencien desde la sociedad, sus Hábitos de Consumo de Medios, HCM; el Nivel de Credibilidad de los Medios, NCM, y el Indice de Calificación de los Periodistas, ICP, que deberán formularse anualmente, responder a una comunicación sostenible y contribuir a la sustentación de una sociedad más justa desde la comunicación pública.spaUniversidad de la SabanaPalabra Clave; Vol 7 (2002): Medios de comunicación ¿Creer o no creer?This journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaIndicadoresConsumo de mediosCredibilidadComunicación sostenibleLa observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para ColombiaarticlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_650110818/14339oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/143392020-10-27 14:54:38.883Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co |
dc.title.es_CO.fl_str_mv |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
title |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
spellingShingle |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia Indicadores Consumo de medios Credibilidad Comunicación sostenible |
title_short |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
title_full |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
title_fullStr |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
title_full_unstemmed |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
title_sort |
La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia |
dc.creator.fl_str_mv |
Ortiz Leiva, Germán López Jiménez, Daniel Fernando |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Ortiz Leiva, Germán López Jiménez, Daniel Fernando |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Indicadores Consumo de medios Credibilidad Comunicación sostenible |
topic |
Indicadores Consumo de medios Credibilidad Comunicación sostenible |
description |
This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through their mediatory action. The Observatory formulates and strengthens indicators of society behavior as: media use habits (HCM); mass media credibility level (NCM), and journalists qualification rate (ICP). Such indicators must be annually formulated; must correspond to standable communication and help to build a better society based on public communication. |
publishDate |
2002 |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2002 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2002 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2015-02-02T09:34:47Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2015-02-02T09:34:47Z |
dc.type.es_CO.fl_str_mv |
article |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv |
publishedVersion |
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv |
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401 http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10818/14339 |
url |
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401 http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539 http://hdl.handle.net/10818/14339 |
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Palabra Clave; Vol 7 (2002): Medios de comunicación ¿Creer o no creer? |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de la Sabana |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de la Sabana |
dc.source.es_CO.fl_str_mv |
Universidad de La Sabana Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana |
institution |
Universidad de la Sabana |
repository.name.fl_str_mv |
Intellectum Universidad de la Sabana |
repository.mail.fl_str_mv |
contactointellectum@unisabana.edu.co |
_version_ |
1811952248779964416 |