La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia

This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through...

Full description

Autores:
Ortiz Leiva, Germán
López Jiménez, Daniel Fernando
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2002
Institución:
Universidad de la Sabana
Repositorio:
Repositorio Universidad de la Sabana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14339
Acceso en línea:
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539
http://hdl.handle.net/10818/14339
Palabra clave:
Indicadores
Consumo de medios
Credibilidad
Comunicación sostenible
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUSABA2_ae379e7a9d8cb870477b6a9e5b2eaff8
oai_identifier_str oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14339
network_acronym_str REPOUSABA2
network_name_str Repositorio Universidad de la Sabana
repository_id_str
spelling Ortiz Leiva, GermánLópez Jiménez, Daniel Fernando2015-02-02T09:34:47Z2015-02-02T09:34:47Z20022002http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539http://hdl.handle.net/10818/14339This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through their mediatory action. The Observatory formulates and strengthens indicators of society behavior as: media use habits (HCM); mass media credibility level (NCM), and journalists qualification rate (ICP). Such indicators must be annually formulated; must correspond to standable communication and help to build a better society based on public communication.Se pretende en este breve ensayo, reflexionar sobre los aportes que un centro de investigaciones como el Observatorio de Medios de la Facultad de Comunicación Social y Periodismo de la Universidad de La Sabana, ofrece al país y a la sociedad en general, al emprender la difícil tarea de estudiar los impactos de los medios de comunicación de masas sobre el público receptor desde la acción mediadora que estos ejercen. Estos aportes se traducen en la formulación y la respectiva consolidación de indicadores que referencien desde la sociedad, sus Hábitos de Consumo de Medios, HCM; el Nivel de Credibilidad de los Medios, NCM, y el Indice de Calificación de los Periodistas, ICP, que deberán formularse anualmente, responder a una comunicación sostenible y contribuir a la sustentación de una sociedad más justa desde la comunicación pública.spaUniversidad de la SabanaPalabra Clave; Vol 7 (2002): Medios de comunicación ¿Creer o no creer?This journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaIndicadoresConsumo de mediosCredibilidadComunicación sostenibleLa observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para ColombiaarticlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_650110818/14339oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/143392020-10-27 14:54:38.883Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co
dc.title.es_CO.fl_str_mv La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
title La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
spellingShingle La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
Indicadores
Consumo de medios
Credibilidad
Comunicación sostenible
title_short La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
title_full La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
title_fullStr La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
title_full_unstemmed La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
title_sort La observación de medios en la construcción de una comunicación sostenible para Colombia
dc.creator.fl_str_mv Ortiz Leiva, Germán
López Jiménez, Daniel Fernando
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Ortiz Leiva, Germán
López Jiménez, Daniel Fernando
dc.subject.none.fl_str_mv Indicadores
Consumo de medios
Credibilidad
Comunicación sostenible
topic Indicadores
Consumo de medios
Credibilidad
Comunicación sostenible
description This essay attempts to reflect about the work made by the Social Communications Faculty’s Media Observatory in La Sabana University, and its contribution to the country and to the Colombian society in general. The Observatory difficult job consists of studying how mass media inlfuence people through their mediatory action. The Observatory formulates and strengthens indicators of society behavior as: media use habits (HCM); mass media credibility level (NCM), and journalists qualification rate (ICP). Such indicators must be annually formulated; must correspond to standable communication and help to build a better society based on public communication.
publishDate 2002
dc.date.created.none.fl_str_mv 2002
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2002
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:34:47Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:34:47Z
dc.type.es_CO.fl_str_mv article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv publishedVersion
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10818/14339
url http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/401/539
http://hdl.handle.net/10818/14339
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Palabra Clave; Vol 7 (2002): Medios de comunicación ¿Creer o no creer?
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
dc.source.es_CO.fl_str_mv Universidad de La Sabana
Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana
institution Universidad de la Sabana
repository.name.fl_str_mv Intellectum Universidad de la Sabana
repository.mail.fl_str_mv contactointellectum@unisabana.edu.co
_version_ 1811952248779964416