El terrorismo de ETA en el cine documental. Dos ejemplos del uso de los recursos narrativos en la representación de las víctimas
This article analyses the visual characterization of the victims of ETA in the documentaries Trece entre mil (Thirteen among a thousand) (Arteta,2005) and La pelota vasca (The Basque ball) (Medem, 2003). The First puts emphasis on the pain of the victims and the second underlines the ideological man...
- Autores:
-
Cabeza, José
Montero Díaz, Julio
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad de la Sabana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad de la Sabana
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14566
- Acceso en línea:
- http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/2227
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/2227/2859
http://hdl.handle.net/10818/14566
- Palabra clave:
- Documental
Terrorismo
ETA
Representación visual
Conflicto político
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Summary: | This article analyses the visual characterization of the victims of ETA in the documentaries Trece entre mil (Thirteen among a thousand) (Arteta,2005) and La pelota vasca (The Basque ball) (Medem, 2003). The First puts emphasis on the pain of the victims and the second underlines the ideological manipulation of their image. This diverse characterization assignsa different moral and political role to the victims during the process of extinction of ETA. |
---|