El ejercicio de la razón

The author makes certain observations about the relationship between thinking and reality conceptualizing theories. The mission relates to the contributions of Leibniz, Schopenhauer, Heidegger, Hurssel and Maldonado. An educator cannot limit herself to the cognitive dimension, but should also take i...

Full description

Autores:
Escobar Molina, Vicente
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
1997
Institución:
Universidad de la Sabana
Repositorio:
Repositorio Universidad de la Sabana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14670
Acceso en línea:
http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444/582
http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444
http://hdl.handle.net/10818/14670
Palabra clave:
Rights
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
id REPOUSABA2_6c30879cd6ed7944e9562b29ebae0294
oai_identifier_str oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14670
network_acronym_str REPOUSABA2
network_name_str Repositorio Universidad de la Sabana
repository_id_str
spelling Escobar Molina, Vicente2015-02-02T10:10:58Z2015-02-02T10:10:58Z19971997http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444/582http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444http://hdl.handle.net/10818/14670The author makes certain observations about the relationship between thinking and reality conceptualizing theories. The mission relates to the contributions of Leibniz, Schopenhauer, Heidegger, Hurssel and Maldonado. An educator cannot limit herself to the cognitive dimension, but should also take into account anthropological dimensions.On présente quelques observations sour les rapports entre la pensée et les théories de la conceptualisation de la realité. On fait l' allusion aux contributions de Leibniz, Schopenhauer, Heidegger, Husserl et Maldonado. Un éducateur ne peut pas se limiter à la dimension cognositive, mais il doit aussi prende en considération les dimension antropologiques.spaUniversidad de la SabanaDirección de PublicacionesEducación y Educadores Vol. 1 (1997) p. 60-63Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaEl ejercicio de la razónThe exercise of ReasoningL' exercice de la raisonarticleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb110818/14670oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/146702017-11-28 16:50:39.656Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co
dc.title.es_CO.fl_str_mv El ejercicio de la razón
dc.title.alternative.none.fl_str_mv The exercise of Reasoning
L' exercice de la raison
title El ejercicio de la razón
spellingShingle El ejercicio de la razón
title_short El ejercicio de la razón
title_full El ejercicio de la razón
title_fullStr El ejercicio de la razón
title_full_unstemmed El ejercicio de la razón
title_sort El ejercicio de la razón
dc.creator.fl_str_mv Escobar Molina, Vicente
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Escobar Molina, Vicente
description The author makes certain observations about the relationship between thinking and reality conceptualizing theories. The mission relates to the contributions of Leibniz, Schopenhauer, Heidegger, Hurssel and Maldonado. An educator cannot limit herself to the cognitive dimension, but should also take into account anthropological dimensions.
publishDate 1997
dc.date.created.none.fl_str_mv 1997
dc.date.issued.none.fl_str_mv 1997
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2015-02-02T10:10:58Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2015-02-02T10:10:58Z
dc.type.es_CO.fl_str_mv article
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv publishedVersion
status_str publishedVersion
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444/582
http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10818/14670
url http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444/582
http://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/444
http://hdl.handle.net/10818/14670
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Educación y Educadores Vol. 1 (1997) p. 60-63
dc.rights.none.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
dc.publisher.department.none.fl_str_mv Dirección de Publicaciones
publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
dc.source.es_CO.fl_str_mv Universidad de La Sabana
Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana
institution Universidad de la Sabana
repository.name.fl_str_mv Intellectum Universidad de la Sabana
repository.mail.fl_str_mv contactointellectum@unisabana.edu.co
_version_ 1766695337434546176