Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística

Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of th...

Full description

Autores:
Cadavid Álvarez, Humberto
Cadavid Álvarez, Juan Pablo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad de la Sabana
Repositorio:
Repositorio Universidad de la Sabana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14363
Acceso en línea:
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565
http://hdl.handle.net/10818/14363
Palabra clave:
Imagen
Opinión pública
Agenda setting
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUSABA2_4f1c22b723926f1dcd6eead8b48ec172
oai_identifier_str oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14363
network_acronym_str REPOUSABA2
network_name_str Repositorio Universidad de la Sabana
repository_id_str
spelling Cadavid Álvarez, HumbertoCadavid Álvarez, Juan Pablo2015-02-02T09:34:52Z2015-02-02T09:34:52Z20032003http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565http://hdl.handle.net/10818/14363Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of the Communication Theory together with the implication that iconographical expressions can have in the generation of a responsible and free public opinion.El texto iconográfico, al igual que el texto escrito, es un sistema estructurado de significación que se constituye en un elemento relevante en la comunicación humana. En este postulado se puede abreviar el presente artículo que desarrolla el concepto de imagen desde la perspectiva de la Teoría de la Comunicación y la implicación del texto iconográfico que de ella se deriva en la generación de una opinión pública responsable y libre.spaUniversidad de la SabanaPalabra Clave; Vol 9 (2003): Reality: ¿nueva televisión o telebasura?This journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaImagenOpinión públicaAgenda settingGeneración de opinión pública a partir de la fotografía periodísticaarticlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_650110818/14363oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/143632017-11-29 14:45:23.136Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co
dc.title.es_CO.fl_str_mv Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
title Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
spellingShingle Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
Imagen
Opinión pública
Agenda setting
title_short Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
title_full Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
title_fullStr Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
title_full_unstemmed Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
title_sort Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
dc.creator.fl_str_mv Cadavid Álvarez, Humberto
Cadavid Álvarez, Juan Pablo
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Cadavid Álvarez, Humberto
Cadavid Álvarez, Juan Pablo
dc.subject.none.fl_str_mv Imagen
Opinión pública
Agenda setting
topic Imagen
Opinión pública
Agenda setting
description Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of the Communication Theory together with the implication that iconographical expressions can have in the generation of a responsible and free public opinion.
publishDate 2003
dc.date.created.none.fl_str_mv 2003
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2003
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:34:52Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:34:52Z
dc.type.es_CO.fl_str_mv article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv publishedVersion
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10818/14363
url http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565
http://hdl.handle.net/10818/14363
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Palabra Clave; Vol 9 (2003): Reality: ¿nueva televisión o telebasura?
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
dc.source.es_CO.fl_str_mv Universidad de La Sabana
Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana
institution Universidad de la Sabana
repository.name.fl_str_mv Intellectum Universidad de la Sabana
repository.mail.fl_str_mv contactointellectum@unisabana.edu.co
_version_ 1811952248828198912