Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística
Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of th...
- Autores:
-
Cadavid Álvarez, Humberto
Cadavid Álvarez, Juan Pablo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad de la Sabana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad de la Sabana
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14363
- Acceso en línea:
- http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565
http://hdl.handle.net/10818/14363
- Palabra clave:
- Imagen
Opinión pública
Agenda setting
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
REPOUSABA2_4f1c22b723926f1dcd6eead8b48ec172 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14363 |
network_acronym_str |
REPOUSABA2 |
network_name_str |
Repositorio Universidad de la Sabana |
repository_id_str |
|
spelling |
Cadavid Álvarez, HumbertoCadavid Álvarez, Juan Pablo2015-02-02T09:34:52Z2015-02-02T09:34:52Z20032003http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565http://hdl.handle.net/10818/14363Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of the Communication Theory together with the implication that iconographical expressions can have in the generation of a responsible and free public opinion.El texto iconográfico, al igual que el texto escrito, es un sistema estructurado de significación que se constituye en un elemento relevante en la comunicación humana. En este postulado se puede abreviar el presente artículo que desarrolla el concepto de imagen desde la perspectiva de la Teoría de la Comunicación y la implicación del texto iconográfico que de ella se deriva en la generación de una opinión pública responsable y libre.spaUniversidad de la SabanaPalabra Clave; Vol 9 (2003): Reality: ¿nueva televisión o telebasura?This journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaImagenOpinión públicaAgenda settingGeneración de opinión pública a partir de la fotografía periodísticaarticlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_650110818/14363oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/143632017-11-29 14:45:23.136Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co |
dc.title.es_CO.fl_str_mv |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
title |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
spellingShingle |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística Imagen Opinión pública Agenda setting |
title_short |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
title_full |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
title_fullStr |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
title_full_unstemmed |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
title_sort |
Generación de opinión pública a partir de la fotografía periodística |
dc.creator.fl_str_mv |
Cadavid Álvarez, Humberto Cadavid Álvarez, Juan Pablo |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Cadavid Álvarez, Humberto Cadavid Álvarez, Juan Pablo |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Imagen Opinión pública Agenda setting |
topic |
Imagen Opinión pública Agenda setting |
description |
Iconographical text, just like the written text, is a structured signification method that constitutes itself a relevant element in human communication. This brief introduction condenses the topic skillfully developed in this article, where the concept of image is examined from the perspective of the Communication Theory together with the implication that iconographical expressions can have in the generation of a responsible and free public opinion. |
publishDate |
2003 |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2003 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2003 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2015-02-02T09:34:52Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2015-02-02T09:34:52Z |
dc.type.es_CO.fl_str_mv |
article |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv |
publishedVersion |
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv |
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427 http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10818/14363 |
url |
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427 http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/427/565 http://hdl.handle.net/10818/14363 |
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv |
Palabra Clave; Vol 9 (2003): Reality: ¿nueva televisión o telebasura? |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de la Sabana |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de la Sabana |
dc.source.es_CO.fl_str_mv |
Universidad de La Sabana Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana |
institution |
Universidad de la Sabana |
repository.name.fl_str_mv |
Intellectum Universidad de la Sabana |
repository.mail.fl_str_mv |
contactointellectum@unisabana.edu.co |
_version_ |
1811952248828198912 |