Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa

Employees' informative necessities have not only to do with receiving objective information, but with how to communicate their enterprise's philosophy. Internal communication becomes then the ideal instrument to make know and understand the business purposes, while helping evolution toward...

Full description

Autores:
Arribas Urrutia, Amaia
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad de la Sabana
Repositorio:
Repositorio Universidad de la Sabana
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14353
Acceso en línea:
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416/554
http://hdl.handle.net/10818/14353
Palabra clave:
Comunicaciones internas
Nuevas tecnologías
Cultura corporativa
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUSABA2_4d2a8710131986eb499d9746b4249eea
oai_identifier_str oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/14353
network_acronym_str REPOUSABA2
network_name_str Repositorio Universidad de la Sabana
repository_id_str
dc.title.es_CO.fl_str_mv Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
title Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
spellingShingle Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
Comunicaciones internas
Nuevas tecnologías
Cultura corporativa
title_short Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
title_full Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
title_fullStr Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
title_full_unstemmed Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
title_sort Informar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresa
dc.creator.fl_str_mv Arribas Urrutia, Amaia
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Arribas Urrutia, Amaia
dc.subject.none.fl_str_mv Comunicaciones internas
Nuevas tecnologías
Cultura corporativa
topic Comunicaciones internas
Nuevas tecnologías
Cultura corporativa
description Employees' informative necessities have not only to do with receiving objective information, but with how to communicate their enterprise's philosophy. Internal communication becomes then the ideal instrument to make know and understand the business purposes, while helping evolution towards the enterprise's culture. making sure that all of the organization's employees have already understood and made own the business mission. Besides, the new technologies have produced a fundamental change for workers in their way to communicate and to state relationships between one another. Through this research, intranet effectiveness has been proved in order to creating, accessing and distributing internal information, as well as to reinforce a corporative culture and knowledge management. In front of this new stage, communication in all directions (upward. downward, horizontal and transversal) becomes very important because it offers users not only to be information costumers, but also communication producers. Enterprises not only inform, but communicate.
publishDate 2003
dc.date.created.none.fl_str_mv 2003
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2003
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:34:50Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2015-02-02T09:34:50Z
dc.type.es_CO.fl_str_mv article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.hasVersion.es_CO.fl_str_mv publishedVersion
dc.identifier.other.es_CO.fl_str_mv http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416/554
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10818/14353
url http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416
http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416/554
http://hdl.handle.net/10818/14353
dc.language.iso.es_CO.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.none.fl_str_mv Palabra Clave; Vol 8 (2003): Persona, información y verdad
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
publisher.none.fl_str_mv Universidad de la Sabana
dc.source.es_CO.fl_str_mv Universidad de La Sabana
Repositorio Institucional de la Universidad de La Sabana
institution Universidad de la Sabana
repository.name.fl_str_mv Intellectum Universidad de la Sabana
repository.mail.fl_str_mv contactointellectum@unisabana.edu.co
_version_ 1811952248811421696
spelling Arribas Urrutia, Amaia2015-02-02T09:34:50Z2015-02-02T09:34:50Z20032003http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416http://palabraclave.unisabana.edu.co/index.php/palabraclave/article/view/416/554http://hdl.handle.net/10818/14353Employees' informative necessities have not only to do with receiving objective information, but with how to communicate their enterprise's philosophy. Internal communication becomes then the ideal instrument to make know and understand the business purposes, while helping evolution towards the enterprise's culture. making sure that all of the organization's employees have already understood and made own the business mission. Besides, the new technologies have produced a fundamental change for workers in their way to communicate and to state relationships between one another. Through this research, intranet effectiveness has been proved in order to creating, accessing and distributing internal information, as well as to reinforce a corporative culture and knowledge management. In front of this new stage, communication in all directions (upward. downward, horizontal and transversal) becomes very important because it offers users not only to be information costumers, but also communication producers. Enterprises not only inform, but communicate.Las necesidades informativas de los empleados no sólo están relacionadas con las necesidades de transmitir información objetiva sino de comunicar una filosofía de empresa. La comunicación interna se convierte así en el instrumento ideal para dar a conocer y entender los objetivos de negocio. apoyando la evolución hacia la cultura deseada y asegurando que todos los empleados de la organización hayan entendido e interiorizado la misión de la misma. Además, la introducción de las nuevas tecnologías en la empresa ha traído un cambio sustancial en la forma de comunicar y de relacionarse entre los trabajadores. Con la investigación realizada, se comprueba la eficacia de una intranet para la creación, acceso y distribución del recurso información, así como para el afianzamiento de la cultura corporativa y la gestión del conocimiento. Ante este nuevo escenario, la comunicación en todas sus direcciones (ascendente, descendente, horizontal y transversal) se ve profundamente afectada, ofreciendo a los usuarios no ser meramente consumidores de información sino también generadores de la misma. La empresa no sólo informa sino que comunica.spaUniversidad de la SabanaPalabra Clave; Vol 8 (2003): Persona, información y verdadThis journal and its contents are the property of Universidad de La Sabana and, therefore, may be accessed solely for reading or printing, as a personal copy, but not for profit. Prior authorization from Universidad de La Sabana is required for any other use, such as the reproduction, transformation, public communication or distribution of said material for a profit.The names and email addresses included in Aquichán shall be used solely for the declared purposes of this journal and shall not be made available for any other purpose or to any other person.The articles published in this journal represent the opinions of their authors and do not necessarily reflect the official position of Universidad de La Sabana. A presente revista e seu conteúdo são propriedade da Universidade da Sabana e, consequentemente, só poderá se aceder a ela para leitura ou impressão, como cópia pessoal e sem fins lucrativos. Qualquer outra forma de utilização como reprodução, transformação, comunicação pública ou distribuição, com fins lucrativos, requer a autorização prévia da Universidade da Sabana.Os nomes e endereços de e-mail introduzidos nesta revista se usarão exclusivamente para os fins declarados e não estarão disponíveis para nenhum outro propósito ou outra pessoa.Os artigos que esta revista contém representam a opinião de seus autores e não constituem necessariamente a opinião da Universidade da Sabana.http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Universidad de La SabanaRepositorio Institucional de la Universidad de La SabanaComunicaciones internasNuevas tecnologíasCultura corporativaInformar y comunicar a través de las nuevas tecnologías para crear cultura corporativa en la empresaarticlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_650110818/14353oai:intellectum.unisabana.edu.co:10818/143532017-11-29 14:43:21.782Intellectum Universidad de la Sabanacontactointellectum@unisabana.edu.co