Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés
The class observations are constant practices that are carried out in the ELT (English Language Teaching) field. When a person started studying to be an English Teacher, this person observes the school contexts, the teachers at schools/universities and is also observed by the Main Teacher and/or coo...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6585
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/12328
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13387
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/12328
- Palabra clave:
- class’ observer
subject observer
subject position
class observations
observador de clases
sujeto observador
posición del sujeto
observaciones de clases
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf86
id |
REPOUPTC2_e10b25643000dcb802994d8d93fc22ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/12328 |
network_acronym_str |
REPOUPTC2 |
network_name_str |
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC |
repository_id_str |
|
spelling |
2021-09-022024-07-05T18:48:04Z2024-07-05T18:48:04Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/1338710.19053/1900771X.v20.n2.2020.13387https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/12328The class observations are constant practices that are carried out in the ELT (English Language Teaching) field. When a person started studying to be an English Teacher, this person observes the school contexts, the teachers at schools/universities and is also observed by the Main Teacher and/or coordinators. In the same way, the observation is using to evaluate pedagogical/academic processes, it is done to provide feedback, to recollect data in research procedures, among other ones. However, there are some questions which are important to state about this topic, for example, who is observing classes? what is it observed for? are there different positions of the observer? This article pretends to inquire about the unknown aspects behind the English classes’ observations and mainly, exploring the positions of the observers (subjects who are landed on this practice). These positions are in constant movement and hold voices, emotions, struggles, desires, and more characteristics inside the class observers in the ELT field. The purpose of this text deals with emerging the diverse observer subject position (s) in the ELT field.Las observaciones de clase son prácticas constantes llevadas a cabo en el campo del ELT (Enseñanza del idioma inglés). Cuando una persona comienza a estudiar para ser profesor de inglés, esta persona observa los contextos escolares, observa los profesores en los colegios / universidades y también esa persona es observada por el profesor y / o coordinadores. De la misma manera, la observación se utiliza para evaluar los procesos pedagógicos / académicos, se utiliza para retroalimentar, para recoger información en procesos de investigación, entre otros. Sin embargo, hay algunas preguntas relevantes sobre este tema, por ejemplo, ¿quién está observando las clases? ¿para qué se observa? ¿Existen diferentes posiciones del observador? Este artículo pretende indagar sobre los aspectos desconocidos detrás de las observaciones de clases de inglés y principalmente, explorar las posiciones de los observadores (sujetos que circulan en esta práctica). Estas posiciones están en constante movimiento y poseen voces, emociones, luchas, deseos y más características dentro de los observadores de la clase en el campo del ELT. El propósito de este texto tiene que ver con la aparición de las diversas posiciones del sujeto observador en el campo del ELT.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTChttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13387/10883Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 No. 2 (2020): Julio - Diciembre; 31-48Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 Núm. 2 (2020): Julio - Diciembre; 31-482422-43241900-771Xclass’ observersubject observersubject positionclass observationsobservador de clasessujeto observadorposición del sujetoobservaciones de clasesLos observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglésThe class observers and their subject position (s) in the elt fieldinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6585http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a169http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf86http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Martínez Luengas, Miguel001/12328oai:repositorio.uptc.edu.co:001/123282025-07-18 11:25:29.515metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co |
dc.title.en-US.fl_str_mv |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
The class observers and their subject position (s) in the elt field |
title |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
spellingShingle |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés class’ observer subject observer subject position class observations observador de clases sujeto observador posición del sujeto observaciones de clases |
title_short |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
title_full |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
title_fullStr |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
title_full_unstemmed |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
title_sort |
Los observadores de clase y su posición en el campo de la enseñanza del inglés |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
class’ observer subject observer subject position class observations |
topic |
class’ observer subject observer subject position class observations observador de clases sujeto observador posición del sujeto observaciones de clases |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
observador de clases sujeto observador posición del sujeto observaciones de clases |
description |
The class observations are constant practices that are carried out in the ELT (English Language Teaching) field. When a person started studying to be an English Teacher, this person observes the school contexts, the teachers at schools/universities and is also observed by the Main Teacher and/or coordinators. In the same way, the observation is using to evaluate pedagogical/academic processes, it is done to provide feedback, to recollect data in research procedures, among other ones. However, there are some questions which are important to state about this topic, for example, who is observing classes? what is it observed for? are there different positions of the observer? This article pretends to inquire about the unknown aspects behind the English classes’ observations and mainly, exploring the positions of the observers (subjects who are landed on this practice). These positions are in constant movement and hold voices, emotions, struggles, desires, and more characteristics inside the class observers in the ELT field. The purpose of this text deals with emerging the diverse observer subject position (s) in the ELT field. |
publishDate |
2021 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-07-05T18:48:04Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-07-05T18:48:04Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6585 |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a169 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6585 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13387 10.19053/1900771X.v20.n2.2020.13387 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/12328 |
url |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13387 https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/12328 |
identifier_str_mv |
10.19053/1900771X.v20.n2.2020.13387 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/ingenieria_sogamoso/article/view/13387/10883 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf86 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf86 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia - UPTC |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 No. 2 (2020): Julio - Diciembre; 31-48 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Ingeniería Investigación y Desarrollo; Vol. 20 Núm. 2 (2020): Julio - Diciembre; 31-48 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2422-4324 1900-771X |
institution |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UPTC |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.uptc@uptc.edu.co |
_version_ |
1839633813514223616 |