Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that al...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6594
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16423
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423
- Palabra clave:
- Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf95
id |
REPOUPTC2_ab4a7e3b59dac20a71f5dff82e7ed435 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16423 |
network_acronym_str |
REPOUPTC2 |
network_name_str |
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC |
repository_id_str |
|
spelling |
2020-06-082024-07-08T14:38:47Z2024-07-08T14:38:47Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that allow an appropriation of information and contribute to the generation of new knowledge profiled from a theorization, conceptualization and contrast Information As it is planted in the Learning Guide of the Research Pedagogical Project II “educational and management policies” of the school of basic education with emphasis in mathematics, humanities and Spanish language of the Pedagogical University and Technology of Colombia. In this document, some reflections are projected about the impact and meaning of the Research Pedagogical Project II (educational and management policies) for graduates in basic education are projected; and their impact on the formative process of the learners. In the same way, conceptual references and theoretical considerations consolidate the importance and value of the development of this chair in the formation of the licensed future licensed.Los Proyectos Pedagógicos Investigativos, contribuyen de manera significativa en los procesos formativos del licenciado en Educación Básica con énfasis en Matemáticas, Humanidades y Lengua Castellana de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, así mismo, estos permiten consolidar su cualificación académica y perfil profesional. Por tal razón, es preciso que en cada Proyecto Pedagógico Investigativo se aborden conceptos básicos que permitan una apropiación de la información y contribuyan en la generación de nuevo conocimiento desde una teorización, conceptualización y contrastación de información, tal como es planteada en la guía de aprendizaje del Proyecto Pedagógico Investigativo II “Políticas educativas y de gestión” de la Licenciatura. Por consiguiente, en el presente artículo, se proyectan reflexiones acerca del impacto y significado de este Proyecto Pedagógico Investigativo en los docentes en formación del Programa.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186/9360FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 64-73Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-732539-3324Proyecto Pedagógico InvestigativoEducación BásicaPolíticasResearch pedagogical projectBasic educationPoliciesLas politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formacióninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6594http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a178http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf95http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Jiménez Vega, Laura Marcela001/16423oai:repositorio.uptc.edu.co:001/164232025-07-18 11:45:24.454metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
title |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
spellingShingle |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación Proyecto Pedagógico Investigativo Educación Básica Políticas Research pedagogical project Basic education Policies |
title_short |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
title_full |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
title_fullStr |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
title_full_unstemmed |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
title_sort |
Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Proyecto Pedagógico Investigativo Educación Básica Políticas |
topic |
Proyecto Pedagógico Investigativo Educación Básica Políticas Research pedagogical project Basic education Policies |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Research pedagogical project Basic education Policies |
description |
The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that allow an appropriation of information and contribute to the generation of new knowledge profiled from a theorization, conceptualization and contrast Information As it is planted in the Learning Guide of the Research Pedagogical Project II “educational and management policies” of the school of basic education with emphasis in mathematics, humanities and Spanish language of the Pedagogical University and Technology of Colombia. In this document, some reflections are projected about the impact and meaning of the Research Pedagogical Project II (educational and management policies) for graduates in basic education are projected; and their impact on the formative process of the learners. In the same way, conceptual references and theoretical considerations consolidate the importance and value of the development of this chair in the formation of the licensed future licensed. |
publishDate |
2020 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:38:47Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:38:47Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6594 |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a178 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6594 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423 |
url |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186 https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186/9360 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf95 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf95 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 64-73 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 |
dc.source.fr-FR.fl_str_mv |
FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 |
dc.source.it-IT.fl_str_mv |
VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2539-3324 |
institution |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UPTC |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.uptc@uptc.edu.co |
_version_ |
1839633856695631872 |