Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación

The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that al...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6594
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16423
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423
Palabra clave:
Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf95
id REPOUPTC2_ab4a7e3b59dac20a71f5dff82e7ed435
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16423
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2020-06-082024-07-08T14:38:47Z2024-07-08T14:38:47Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that allow an appropriation of information and contribute to the generation of new knowledge profiled from a theorization, conceptualization and contrast Information As it is planted in the Learning Guide of the Research Pedagogical Project II “educational and management policies” of the school of basic education with emphasis in mathematics, humanities and Spanish language of the Pedagogical University and Technology of Colombia. In this document, some reflections are projected about the impact and meaning of the Research Pedagogical Project II (educational and management policies) for graduates in basic education are projected; and their impact on the formative process of the learners. In the same way, conceptual references and theoretical considerations consolidate the importance and value of the development of this chair in the formation of the licensed future licensed.Los Proyectos Pedagógicos Investigativos, contribuyen de manera significativa en los procesos formativos del licenciado en Educación Básica con énfasis en Matemáticas, Humanidades y Lengua Castellana de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, así mismo, estos permiten consolidar su cualificación académica y perfil profesional. Por tal razón, es preciso que en cada Proyecto Pedagógico Investigativo se aborden conceptos básicos que permitan una apropiación de la información y contribuyan en la generación de nuevo conocimiento desde una teorización, conceptualización y contrastación de información, tal como es planteada en la guía de aprendizaje del Proyecto Pedagógico Investigativo II “Políticas educativas y de gestión” de la Licenciatura. Por consiguiente, en el presente artículo, se proyectan reflexiones acerca del impacto y significado de este Proyecto Pedagógico Investigativo en los docentes en formación del Programa.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186/9360FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 64-73Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-732539-3324Proyecto Pedagógico InvestigativoEducación BásicaPolíticasResearch pedagogical projectBasic educationPoliciesLas politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formacióninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6594http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a178http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf95http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Jiménez Vega, Laura Marcela001/16423oai:repositorio.uptc.edu.co:001/164232025-07-18 11:45:24.454metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
spellingShingle Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
title_short Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_full Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_fullStr Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_full_unstemmed Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
title_sort Las politicas educativas y de gestión y su incidencia en el docente en formación
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
topic Proyecto Pedagógico Investigativo
Educación Básica
Políticas
Research pedagogical project
Basic education
Policies
dc.subject.en-US.fl_str_mv Research pedagogical project
Basic education
Policies
description The research pedagogical projects, contribute significantly in a significant way formative processes of the graduate, likewise, these allow to consolidate the academic training and their professional profile; It is necessary that in each research pedagogical project we address basic concepts that allow an appropriation of information and contribute to the generation of new knowledge profiled from a theorization, conceptualization and contrast Information As it is planted in the Learning Guide of the Research Pedagogical Project II “educational and management policies” of the school of basic education with emphasis in mathematics, humanities and Spanish language of the Pedagogical University and Technology of Colombia. In this document, some reflections are projected about the impact and meaning of the Research Pedagogical Project II (educational and management policies) for graduates in basic education are projected; and their impact on the formative process of the learners. In the same way, conceptual references and theoretical considerations consolidate the importance and value of the development of this chair in the formation of the licensed future licensed.
publishDate 2020
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:47Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:47Z
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6594
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a178
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6594
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16423
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/11186/9360
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf95
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf95
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 4 No. 7 (2019): July - December 2019; 64-73
dc.source.es-ES.fl_str_mv Rastros y Rostros del Saber; Vol. 4 Núm. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73
dc.source.fr-FR.fl_str_mv FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 4 No 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73
dc.source.it-IT.fl_str_mv VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 4 N. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73
dc.source.pt-BR.fl_str_mv CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 4 n. 7 (2019): Julio - Diciembre 2019; 64-73
dc.source.none.fl_str_mv 2539-3324
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633856695631872