Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual
This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of ge- nerating environmental conservation policies as well as guide...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6656
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16382
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16382
- Palabra clave:
- Experiencia
Investigación
Educación
Desarrollo sostenible
Experience
Research
Education
Sustainable development
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf157
id |
REPOUPTC2_92c0a3b0b6d6ca3805a07a29f3e4ec8b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16382 |
network_acronym_str |
REPOUPTC2 |
network_name_str |
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC |
repository_id_str |
|
spelling |
2019-04-082024-07-08T14:38:44Z2024-07-08T14:38:44Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16382This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of ge- nerating environmental conservation policies as well as guidelines. The Congress is structured from three aspects; organizational; development and impact; in the organizational aspect, different educational, technological, health and pedagogical levels were taken into account; in the development the participation of teachers, experts in training and professional researchers at local, regional, national and international level was evidenced. Finally, the impact caused was the contribution of tools that allow a responsible and solidary management of resources.Este evento académico abrió un espacio de discusión interdisciplinario que permitió compartir experiencias de expertos de otros países en el manejo de la biodiversi- dad y a la vez brindar aportes con el propósito de generar políticas de conservación del medio ambiente así como lineamientos. El Congreso se estructuró desde tres aspectos: el organizativo, el de desarrollo y el impacto; en el aspecto organizati- vo se tuvieron en cuenta diferentes planos educativos, tecnológicos, en salud y pedagógicos; en el desarrollo se evidenció la participación de docentes, expertos en formación e investigadores profesionales a nivel local, regional, nacional e inter- nacional. Finalmente, el principal resultado obtenido fue el aporte de herramientas que permitan un manejo responsable y solidario de los recursos.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196/7652FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 111-117Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-1172539-3324ExperienciaInvestigaciónEducaciónDesarrollo sostenibleExperienceResearchEducationSustainable developmentExperiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtualinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6656http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a240http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf157http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Herrera Becerra, María Olga001/16382oai:repositorio.uptc.edu.co:001/163822025-07-18 11:45:36.539metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
title |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
spellingShingle |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual Experiencia Investigación Educación Desarrollo sostenible Experience Research Education Sustainable development |
title_short |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
title_full |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
title_fullStr |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
title_full_unstemmed |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
title_sort |
Experiencias investigativas en el marco del iii congreso internacional de educación a distancia y virtual |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Experiencia Investigación Educación Desarrollo sostenible |
topic |
Experiencia Investigación Educación Desarrollo sostenible Experience Research Education Sustainable development |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Experience Research Education Sustainable development |
description |
This academic event aimed to open an interdisciplinary discussion space that allowed sharing experiences of experts from other countries in the management of biodiversity and at the same time provide a contribution with the purpose of ge- nerating environmental conservation policies as well as guidelines. The Congress is structured from three aspects; organizational; development and impact; in the organizational aspect, different educational, technological, health and pedagogical levels were taken into account; in the development the participation of teachers, experts in training and professional researchers at local, regional, national and international level was evidenced. Finally, the impact caused was the contribution of tools that allow a responsible and solidary management of resources. |
publishDate |
2019 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:38:44Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:38:44Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6656 |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a240 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6656 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16382 |
url |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196 https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16382 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9196/7652 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf157 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf157 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 111-117 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 |
dc.source.fr-FR.fl_str_mv |
FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 |
dc.source.it-IT.fl_str_mv |
VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 111-117 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2539-3324 |
institution |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UPTC |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.uptc@uptc.edu.co |
_version_ |
1839633892933369856 |