Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts

Feedback is a powerful tool that has a significant influence on student success. Its meaningful impact on learning and teaching processes has been well-documented. However, there is minimal research concerning the impact of feedback strategies on foreign language learning. This article seeks to prov...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
eng
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16045
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/8669
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16045
Palabra clave:
Feedback
corrective feedback in EFL
motivational feedback
developmental feedback
Re-alimentación
re-alimentación correctiva en inglés como lengua extranjera
re-alimentación motivacional
re-alimentación de desarrollo
Rights
License
Copyright (c) 2018 ENLETAWA JOURNAL
id REPOUPTC2_87ae228093fd73c78b865ee364afd3d3
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16045
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2018-11-192024-07-08T14:32:30Z2024-07-08T14:32:30Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/866910.19053/2011835X.8669https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16045Feedback is a powerful tool that has a significant influence on student success. Its meaningful impact on learning and teaching processes has been well-documented. However, there is minimal research concerning the impact of feedback strategies on foreign language learning. This article seeks to provide a theoretical and practical understanding of the impact of feedback on foreign language teaching and learning processes. This is done through a case study research conducted in a private institution in Bogotá, Colombia. The evidence demonstrates that the feedback strategies used and the manner in which they are administered influence their effectiveness. Three main strategies were observed and analyzed: corrective, motivational, and developmental. This article concludes with a suggestion to make feedback an explicit policy of teachers’ education programs in the country.La re-alimentación es una herramienta poderosa que tiene una influencia significativa en el éxito de los estudiantes. Esta influencia en los procesos de aprendizaje y de enseñanza han sido apropiadamente documentados, sin embargo existen muy pocas investigaciones con referencia al impacto que tienen diferentes estrategias de retroalimentación en el aprendizaje de una lenguaje extranjera. Este artículo busca proporcionar una contribución teórica y práctica dirigida al entendimiento del impacto que tiene la retroalimentación en los procesos de enseñanza y aprendizaje de una lengua extranjera en un estudio de caso conducido en una institución privada en Bogotá, Colombia. La evidencia reunida demuestra que el uso de estas estrategias de retroalimentación y la manera en que se proveen influyen en su efectividad. Tres principales estrategias fueron observadas y analizadas: Retroalimentación correctiva, emocional y de desarrollo. Esta investigación concluye con una sugerencia que indica la necesidad de la enseñanza de retroalimentación como una política explicita en programas educativos que forman maestros en el país.application/pdfengspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/8669/7207Copyright (c) 2018 ENLETAWA JOURNALhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Enletawa Journal; Vol. 10 No. 1 (2017): January - June; 43-65Enletawa Journal; Vol. 10 Núm. 1 (2017): January - June; 43-652463-19652011-835XFeedbackcorrective feedback in EFLmotivational feedbackdevelopmental feedbackRe-alimentaciónre-alimentación correctiva en inglés como lengua extranjerare-alimentación motivacionalre-alimentación de desarrolloFeedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contextsRe-alimentación: Comprensión de estrategias y su impacto en contextos de aprendizaje y enseñanza del Inglés como lengua extranjerainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Espinosa Torres, David FelipeGonzález Bejarano, Iván CamiloMoreno Restrepo, Juliana001/16045oai:repositorio.uptc.edu.co:001/160452025-07-18 11:15:32.45metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
dc.title.es-ES.fl_str_mv Re-alimentación: Comprensión de estrategias y su impacto en contextos de aprendizaje y enseñanza del Inglés como lengua extranjera
title Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
spellingShingle Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
Feedback
corrective feedback in EFL
motivational feedback
developmental feedback
Re-alimentación
re-alimentación correctiva en inglés como lengua extranjera
re-alimentación motivacional
re-alimentación de desarrollo
title_short Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
title_full Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
title_fullStr Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
title_full_unstemmed Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
title_sort Feedback: understanding strategies and impact on EFL learning and teaching contexts
dc.subject.en-US.fl_str_mv Feedback
corrective feedback in EFL
motivational feedback
developmental feedback
topic Feedback
corrective feedback in EFL
motivational feedback
developmental feedback
Re-alimentación
re-alimentación correctiva en inglés como lengua extranjera
re-alimentación motivacional
re-alimentación de desarrollo
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Re-alimentación
re-alimentación correctiva en inglés como lengua extranjera
re-alimentación motivacional
re-alimentación de desarrollo
description Feedback is a powerful tool that has a significant influence on student success. Its meaningful impact on learning and teaching processes has been well-documented. However, there is minimal research concerning the impact of feedback strategies on foreign language learning. This article seeks to provide a theoretical and practical understanding of the impact of feedback on foreign language teaching and learning processes. This is done through a case study research conducted in a private institution in Bogotá, Colombia. The evidence demonstrates that the feedback strategies used and the manner in which they are administered influence their effectiveness. Three main strategies were observed and analyzed: corrective, motivational, and developmental. This article concludes with a suggestion to make feedback an explicit policy of teachers’ education programs in the country.
publishDate 2018
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:32:30Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:32:30Z
dc.date.none.fl_str_mv 2018-11-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/8669
10.19053/2011835X.8669
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16045
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/8669
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16045
identifier_str_mv 10.19053/2011835X.8669
dc.language.none.fl_str_mv eng
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/enletawa_journal/article/view/8669/7207
dc.rights.en-US.fl_str_mv Copyright (c) 2018 ENLETAWA JOURNAL
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 ENLETAWA JOURNAL
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.en-US.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Enletawa Journal; Vol. 10 No. 1 (2017): January - June; 43-65
dc.source.es-ES.fl_str_mv Enletawa Journal; Vol. 10 Núm. 1 (2017): January - June; 43-65
dc.source.none.fl_str_mv 2463-1965
2011-835X
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633904435200000