In practice’s practice... you and me within popular education

This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13399
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13399
Palabra clave:
popular education
popular unity
politics
learning.
educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf6
id REPOUPTC2_602823b78603e00e83d53ed6f28cfe6a
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/13399
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2015-07-022024-07-05T19:04:10Z2024-07-05T19:04:10Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/376310.19053/22160159.3763https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13399This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of the core problem, and resuming the importance of reading and writing, the way to a suitable public education for the group we belong to.El texto presenta la situación de la educación pública, su problemática actual, y realiza algunas propuestas de cómo en conjunto, “tú y yo”, deberíamos reconstruir la educación popular, una educación en donde se contextualice el aprendizaje y en la que tomemos herramientas para alcanzar los objetivos propuestos. Es a través de las prácticas sociales, del trabajo en conjunto, de la concientización del problema central, y de retomar la importancia de la lectura y la escritura, como podemos encaminarnos a una educación pública adecuada para el grupo al que pertenecemos. Le texte présente la situation de l’éducation publique, sa problématique actuelle et réalise certaines propositions de comment, dans l’ensemble, “toi et moi”, nous devrions reconstruire l’éducation populaire, une éducation où est contextualité l’apprentissage et dans laquelle nous utilisons des moyens pour atteindre les objectifs proposés. C’est au moyen des pratiques sociales,du travail conjoint, de la conscientisation du problème central, et de la reprise de l’importance de la lecture et de l’écriture que nous pouvons nous acheminer vers une éducation publique adéquate pour le groupe auquel nous appartenons.application/pdftext/htmlspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/3545https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/htmlPraxis & Saber; Vol. 6 No. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75Praxis & Saber; Vol. 6 Núm. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75Praxis & Saber; Vol. 6 No 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75Praxis & Saber; V. 6 N. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75Praxis & Saber; v. 6 n. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 752462-86032216-0159popular educationpopular unitypoliticslearning.educación popularunidad popularpolíticaaprendizaje.éducation populaireunité populairepolitiqueapprentissage.In practice’s practice... you and me within popular educationEn la práctica de la práctica… tú y yo en la educación popularDans l’application de la pratique… toi et moi dans l’éducation populaireinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a89http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf6http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Aparicio Guadas, Pep001/13399oai:repositorio.uptc.edu.co:001/133992025-07-18 11:43:29.572metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv In practice’s practice... you and me within popular education
dc.title.es-ES.fl_str_mv En la práctica de la práctica… tú y yo en la educación popular
dc.title.fr-FR.fl_str_mv Dans l’application de la pratique… toi et moi dans l’éducation populaire
title In practice’s practice... you and me within popular education
spellingShingle In practice’s practice... you and me within popular education
popular education
popular unity
politics
learning.
educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
title_short In practice’s practice... you and me within popular education
title_full In practice’s practice... you and me within popular education
title_fullStr In practice’s practice... you and me within popular education
title_full_unstemmed In practice’s practice... you and me within popular education
title_sort In practice’s practice... you and me within popular education
dc.subject.en-US.fl_str_mv popular education
popular unity
politics
learning.
topic popular education
popular unity
politics
learning.
educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
dc.subject.es-ES.fl_str_mv educación popular
unidad popular
política
aprendizaje.
dc.subject.fr-FR.fl_str_mv éducation populaire
unité populaire
politique
apprentissage.
description This article presents the situation of public education (its current problems) and proposes how collectively “you and I” should rebuild popular education: one in which learning is contextualized and tools are taken to achieve the goals. It is through social practices, in team working, being aware of the core problem, and resuming the importance of reading and writing, the way to a suitable public education for the group we belong to.
publishDate 2015
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-05T19:04:10Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-05T19:04:10Z
dc.date.none.fl_str_mv 2015-07-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a89
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763
10.19053/22160159.3763
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13399
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/13399
identifier_str_mv 10.19053/22160159.3763
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/3545
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/praxis_saber/article/view/3763/html
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf6
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf6
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Praxis & Saber; Vol. 6 No. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75
dc.source.es-ES.fl_str_mv Praxis & Saber; Vol. 6 Núm. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75
dc.source.fr-FR.fl_str_mv Praxis & Saber; Vol. 6 No 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75
dc.source.it-IT.fl_str_mv Praxis & Saber; V. 6 N. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Praxis & Saber; v. 6 n. 12 (2015): Pedagogía e Interculturalidad; 53 - 75
dc.source.none.fl_str_mv 2462-8603
2216-0159
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633774257635328